Montageverslag: Pilot-RC 107 inch (2.72 meter) Yak-54 DLE-111 Yellow Flame.

yakupdate26okt_6_.jpg

yakupdate26okt_4_.jpg

Hey Alex,

Ik heb er hier voor gekozen om de moertjes boven op te doen inplaats van onder, want dan zie je gelijk met opbouwen of er misschien eentje mist en ik heb er een druppel secondelijm op gedaan. :)
 
Ik heb er hier voor gekozen om de moertjes boven op te doen inplaats van onder, want dan zie je gelijk met opbouwen of er misschien eentje mist en ik heb er een druppel secondelijm op gedaan. :)

Mjah, is niet de mooiste oplossing:) Maar als je nieuwe borgmoertjes plaatst, dan kunnen ze niet lostrillen hoor.

Vanavond weer verder prutsen aan de uitlaatbochten, daar heb ik altijd een bloedhekel aan....
 
Mjah, is niet de mooiste oplossing:) Maar als je nieuwe borgmoertjes plaatst, dan kunnen ze niet lostrillen hoor.

Vanavond weer verder prutsen aan de uitlaatbochten, daar heb ik altijd een bloedhekel aan....

M2 borgmoertjes hebik niet :)

ja dat is het enige echte minpunt bij de Yak, het standaard bochten werk van BV KS past niet.

Gelukkig heeft Jan hier voor setjes die wel direct passen, maar ik heb hier en daar gehoor dat deze soms scheuren. Zelf heb ik dit nog niet gehad, na een jaartje vliegen met de blueflame...

Weet iemand een Webshop waar je de uitlaat pakking van de DLE111 kan bestellen ? die van mijn zijn gescheurd helaas, of een site waar je vellen kan kopen dan maak ik hem zelf wel...
 
M2 borgmoertjes hebik niet :)

Ow, van de servohevels zelf? Nee ok, daar heb ik de gewone M2 moertjes van gebruikt, en een dikke klodder sec.lijm erop, dat komt nooit meer los. Maar voor het optische gedeelte laat ik dat wel aan de onderkant zitten:)
 
M2 borgmoertjes hebik niet :)
Weet iemand een Webshop waar je de uitlaat pakking van de DLE111 kan bestellen ? die van mijn zijn gescheurd helaas, of een site waar je vellen kan kopen dan maak ik hem zelf wel...

Uitlaat pakkingen blijven scheuren en het blijft prutsen met die dingen elke keer.

Ik gebruik al tijden geen uitlaat pakkingen meer, maar vloeibare pakking. Ik gebruikte dat al bij het sleutelen aan mijn motoren (je weet wel. motorfietsen. van die tweewielers) omdat ik geen zin had om elke keer na het vervangen van koppelingsplaten ofzo een nieuwe pakkingset te kopen (die krengen zijn DUUR!). Daarnaast zitten de twee carterhelften van een motorblok vanuit de fabriek al aan elkaar met vloeibare pakking.

Toen ik een papieren uitlaatpakking voor een van mijn motoren wilde bestellen kreeg ik van de leverancier de tip om vloeibare pakking te gebruiken ipv een papieren. En aangezien ik dat spul toch al had liggen.. Prima..

Ik gebruik altijd een tube van de blauwe Loctite 5926. Bestand tegen een temperatuur van 350 graden. Werkt PERFECT! smeer het heel DUN! op je uitlaat-poort en smeer het met een vinger (latex handschoentje is hier handig) uit zodat je net een blauwe waas ziet! Anders pers je ALLES er tussenuit en wordt het een blauw zooitje rond je uitlaatpoort. Niet nerveus zijn als er een blauw randje ontstaat bij de aansluiting van de bocht op de uitlaatpoort. Ja die ontstaat aan de binnenkant van de uitlaatpoort ook, maar dat blauwe randje droogt op en blijft gewoon zitten ondanks de hete uitlaatgassen die er langs gaan.

24 uur wachten voordat je de motor start en vliegen maar! Ik heb nooit lekkages (wat ik met papieren pakkingen vaak had) en nooit problemen.

Zo'n tube kost een keer 10 - 15 euro en je doet er de rest van je leven mee omdat je bijna niets gebruikt. Bewaren in de koelkast, dan droogt het ook niet uit ofzo. Perfect! Gewoon te halen bij je favoriete auto-materialen zaak.

Mocht je nou paranoide zijn en bang zijn dat je uitlaatpoort warmer dan 350 graden wordt, kun je ook Loctite 5920 gebruiken. Die is geschikt voor hogere temperaturen. Maar nogmaals, de blauwe 5926 werkt bij mij al jaren goed.

Als ik het voor motoren van +10.000 euro gebruik waarbij die vloeibare pakking, als het niet blijft zitten, in een oliegalerij kan belanden en een motorblok in de soep kan laten lopen, is het ook prima voor een (on-eerbiedig gezegd) "model-motortje" van een paar honderd euro.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaatpakking van een 3W-60 tot 3W-85 past trouwens ook, die gebruik ik meestal:)
 
Kijk eens in een autoschop.

Vraag daar naar een tube met pakkingskit voor hoge temperaturen.
Dit is zoals silikonen aan te brengen, uitlaat er op en klaar.
Hoef je niet te knippen, word in garages ook gebruikt.

Johan.
 
Nieuwe update;

Ik had aardig wat ruzie met de uitlaatbochten gehad, maar uiteindelijk is het gelukt. De gasservo zit ook op zijn plaats, en daarmee zijn we al zo'n beetje aan het einde gekomen. Morgenavond een bedrijfsfeestje, maar vrijdagmiddag/avond zal ik 'm eens laten lopen. Als alles goed gaat, is zaterdagmorgen de maiden.

yakupdate26okt_2_1.jpg


yakupdate26okt_3_1.jpg


yakupdate26okt_4_1.jpg


yakupdate26okt_5_1.jpg


yakupdate26okt1.jpg
 
jvenant, ik zie dat je 1 servo op richting hebt, heb ik ook, maar bij mij is de zwarte schijf bij de derde vlucht tandjes gaan poetsen en moest ik met vol rudder landen om het rudder recht te zetten. ik heb nu rondom enkel HS7950 maar allemaal met aluminium servo armen.

Bart,
 
jvenant, ik zie dat je 1 servo op richting hebt, heb ik ook, maar bij mij is de zwarte schijf bij de derde vlucht tandjes gaan poetsen en moest ik met vol rudder landen om het rudder recht te zetten. ik heb nu rondom enkel HS7950 maar allemaal met aluminium servo armen.

Bart,

Hey Bart,

Je haalt de foto''s door elkaar, das een foto van alex hij heeft een 7954sh er op, en de juiste zwarte hevel ik denk dat die wel houd, alleen is 1 servo idd niet genoeg maar ales wil het toch zo proberen.

ik denk dat jij je schroefjes niet goed vast heb gehad, of slecht hevels....
 
hey,

Ik ga op mijn 2.70 yak 1 hitec servo zetten. de HS-7990-Th die doet 40kg moet wel genoeg zijn lijkt mij. Had die servo ook in mijn 2.20 model. Misschien wel een metaal heveltje erop dan denk ik.

Groet,
Dennis
 
Ik heb op de 2.20m Yak wel eens van die ronde witte nylon hevels gestript, maar de zwarte nog nooit, dus ik heb er wel vertrouwen in. Op de 3.30 meter Yak hebben ze het er ook goed van langs gehad, dus als het daar op werkt, dan op deze kist zeker:)

Ff de laatste werkdag van de week door worstelen, en dan vanmiddag een testrun doen......
 
Back
Top