Fbl van a-z afstellen!

Jo piloten

Wie kan mij beschrijven om fbl af te stellen
Vanaf het begin tot het einde, ik bedoel dus als je alle
Componenten heb gemonteerd, Servo's afstellen,de swashplate, ect ect....of is hier al een topic over gestart?
Ik heb het niet kunnen vinden namelijk.

Ik loop tegen een paar dingen aan namelijk en krijg het niet best opgelost.

Mvg fb
 
Een complete a-z is vrijwel onmogelijk, zeker gezien de verschillen tussen de merken fbl systemen.

Bij de Vbar zit er een relatief simpel stappenplan bij de setup.
Wat zijn de problemen die je hebt?
 
Mechanisch is een fbl afstellen niet veel anders...
Zelfs een stuk simpeler (je mist nl al die hevels en andere zooi op de hoofdas..), die methode staat op het forum enorm vaak beschreven

Dat laatste stukje van het afstellen, het electronische verhaal, hangt volledig van je setup af
iedere estab werkt anders, iedere setup heeft net wat andere waardes nodig
En eigenlijk kun je een estab op de werkbank alleen normaal instellen, daarna moet hij vliegend fijngesteld worden..
Daarvoor moet je wel kunnen zien wat uit de estab komt, en wat aan je normale hardware ligt..
En dat is dan weer een kwestie van gevoel en ervaring, niet zomaar ff uit te leggen..

En ik ga nu irritant worden (:mrgreen:) maar meestal geeft de handleiding de beste methode aan om de electronische setup voor elkaar te krijgen...

Wat is je setup, waar hebben we het over?
Waar loop je tegen aan (erg belangrijk als je zulke open vragen stelt..)
 
Ja klopt sorry

Ik krijg mijn blades niet juist en denk dus dat mijn
Servo's ook niet juist staan
Hoe kan ik dat nou het beste meten?
Ik probeer met de iPhone daar zit een grade meter op,maar is denk ik niet nauwkeurig genoeg,

Als ik 0gr pitch heb, dan staan mijn bladen op bv +2 of 3 en andersom,ik krijg het maar niet juist afgesteld, dan kan ik wel naar een expert toe gaan maar zelf wil ik dat ook kunnen, snappie?
 
Ik weet niet hoe nieuw dit voor je is maar als je weinig ervaring hebt met helies en je wilt je eerste FBL heli afstellen dan raad ik je af dit alleen te doen.

Een niet goed afgestelde FBL heli kan nl heel raar gaan doen de eerste vlucht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zorg ervoor dat je correct meet...heel belangrijk. Anders blijf je prutsen. Die iphone zou ik dus niet gebruiken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mij lijkt het niet zo slecht idee om een topic te hebben over het fbl van a tot z. Oké er zijn wel verschillende systemen maar je zou bv de meest besproken kunnen invoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar wat wil je dan weten? Het stappenplan van de vbar is echt wel duidelijk genoeg. Als je echt even je best doet tenminste. Maar goed. Als er wat concrete vragen komen oid. Dan wil ik wel proberen iets algemeens te schrijven.
Kan de handleidingen van de microbeast en Vbar naast elkaar leggen en eens kijken wat voor algemeens erover te zeggen valt.
 
Hè Danny

Ik bedoel het software gedeelte vindt ik nog niet zo heel spannend
Maar meer het afstellen van mijn servo's en bladen ,wanneer staat iets nu recht zoals het moet zeg maar
 
Dat is feitelijk hetzelfde als met een paddle kop, alleen nu zonder de rotzooi om de hoofdas... servo armpjes 90 graden tov hoofdas, dan swash zo veel mogelijk levelen met de links, dan de swash fine levelen met de Vbar, dan kop bouwen en de links zo afstellen dat je 0 Graden hebt, je moet t een keer gezien en gedaan hebben en dan heb je de klik hoe het samenwerkt..
 
Laat het je gewoon een keer goed voordoen dat bespaart je een boel gepruts en mogelijk schade.

Ga niet onnodig het wiel opnieuw lopen uitvinden.
 
maar wat wil je dan weten? Het stappenplan van de vbar is echt wel duidelijk genoeg. Als je echt even je best doet tenminste. Maar goed. Als er wat concrete vragen komen oid. Dan wil ik wel proberen iets algemeens te schrijven.
Kan de handleidingen van de microbeast en Vbar naast elkaar leggen en eens kijken wat voor algemeens erover te zeggen valt.

Dat was je eigen idee via pb volgens mij twee weken geleden, toen zei ik al dat het me niet gek leek als je zoiets zou starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou meer over de werking van de gyro en fbl systeem gaan. Setup is weer een ander verhaal.
Maar ik heb tentamens eraan komen dus heb maar weinig tijd over.
 
Excuses me if I'm wrong: fb of fbl... het mechanisch afstellen van een heli zou toch basiskennis moeten zijn? Las ergens dat je de heli al 30x gecrashed had? Zou je toch wat bouwervaring moeten hebben lijkt me?
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt alsof je je bladen op de verkeerde kant meet, of je swash staat scheef.

Je bladhoek meet je in het verlengde van de heli, dus boven de staart of neus.
 
Back
Top