@ts:
Sorry als je je antwoord nog niet hebt, maar graden en dergelijke staat allang in een sticky beschreven
Vandaar dat er ook niet geheel gesnapt wordt wat je nu wilt, aangezien je al heli's hebt afgestelt (en dus ook al in de materie gedoken moet zijn)
Voor jou een herhaling:
Even de paddle heli, is simpeler:
- normal mode in de zender, motor onklaar maken. Pitch curve van 0 naar 100 lineair zetten
- flybar horizontaal zetten, evt met waterpas.
- gradenmeter op een blad zetten, gradenmeter eerst op 0 zetten
- stick in het midden, als je over de rechte kant van de meter naar de flybar kijkt, moeten ze parallel lopen. Doen ze dat niet, is het aantal graden niet gelijk aan die op de meter. Dus aanpassen tot het klopt, altijd eerst hardware, en als allerlaatste redmiddel software...
Flybarless is het precies hetzelfde..
Bij de 3g krijg je er een speciaal pieletje bij met een stokkie om dit te doen
Ik persoonlijk doe het met timmersmansoog op de hoofdas.
Werkt tot nu toe goed voor mij, maar dit is niet voor iedereen aan te raden...
Sorry als je je antwoord nog niet hebt, maar graden en dergelijke staat allang in een sticky beschreven
Vandaar dat er ook niet geheel gesnapt wordt wat je nu wilt, aangezien je al heli's hebt afgestelt (en dus ook al in de materie gedoken moet zijn)
Voor jou een herhaling:
Even de paddle heli, is simpeler:
- normal mode in de zender, motor onklaar maken. Pitch curve van 0 naar 100 lineair zetten
- flybar horizontaal zetten, evt met waterpas.
- gradenmeter op een blad zetten, gradenmeter eerst op 0 zetten
- stick in het midden, als je over de rechte kant van de meter naar de flybar kijkt, moeten ze parallel lopen. Doen ze dat niet, is het aantal graden niet gelijk aan die op de meter. Dus aanpassen tot het klopt, altijd eerst hardware, en als allerlaatste redmiddel software...
Flybarless is het precies hetzelfde..
Bij de 3g krijg je er een speciaal pieletje bij met een stokkie om dit te doen
Ik persoonlijk doe het met timmersmansoog op de hoofdas.
Werkt tot nu toe goed voor mij, maar dit is niet voor iedereen aan te raden...