Nieuwe heli HK500

Rotors draaien allebij de goed richting op..

Het probleem is opgelost door de tailgrips EN tailblades om te draaien.

Bedankt anko, en de rest natuurlijk ook voor het meedenken.
 
Nog een wat vragen over men afstelling.

Als ik nu rustig rondvlieg , staat men gas/pitch stick op de zender ongeveer om 70 procent.
Ik zou graag willen dat ie bij midstick of eerder zo vliegt.

Dit zijn mijn normal curves.

gas 0 25 50 75 100
pitch 0 25 50 75 100

en ik wil graag een idle up gaan programmeren maar dat komt later wel.
 
en de motor toeren dan? die moeten dan op dat punt ook hoger zijn toch?

en moet dit dan met de curves of mechanish?
 
In normal mode vliegen met die gascurve is niet echt prettig. Je kunt beter 0 x x x x instellen. en die x is dan afhankelijk van je motor, overbrengverhouding, lipos en hoeveel toeren je wilt. voordeel van die vlakke curve is dat je toeren constanter blijven maar dat je nog wel de gas dicht kunt trekken en je motor dan stopt. Maar eigenlijk moet je daarvoor toch al throttle hold gaan gebruiken.

Je pitch curve kunnen we zo niks over zeggen omdat je de max en min waarde die je mechanisch hebt ingesteld niet hebt gegeven. Dus wat zjjn die waardes nu? EN hoe gevorderd ben je met vliegen? EN wil je uiteindelijk gaan 3d-en, sportvliegen of schaalvliegen?
 
pitch is -8 tot +11

ik ben nog beginnend vlieger, en zal voorlopig geen gekke dingen gaan doen.

dus in normal zeg jij.

gas 0 80 80 80 80? (80 procent motor, en daar de pitch op instellen)


En op hoeveel ampere mag ik mijn 6s 3000mah laden?
 
Laatst bewerkt:
Okeej dankuh.

Nog een vraag over het landingsgestel.

Ik vind de tail stabilizer nogal laag en te scherp.
h50033-1.jpg


Nou zit ik eraan te denken om de skid 5 mm te verhogen en de stabilizer ook.
en onderaan de stabilizer iets bots te maken zodat ie niet zo makkelijk de grond insteekt.

Zijn er mensen die dit ook hebben gemaakt? ervaringen?
 
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik ben ook pas net begonnen.
Ik begrijp alleen niet waarom je dit zou willen doen? De stabilizer raakt de grond toch niet al de heli vlak staat, met de accu geplaatst?

Ik heb zelf het idee dat je balans in de tail verstoord wordt wanneer de stabilizer omhoog brengt. Maar nogmaals, ik ben pas begonnen. En hoe hoger de heli op zijn "poten" staat zal hij misschien iets minder stabiel op de grond staan, waardoor hij makkelijker om kan vallen? Maar dat zijn slechts mijn gedachten.
 
Back
Top