Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Haha, ik heb afgelopen week 14 stuks 25C 3S 2600 mAh GensAce gekocht....

Word je flauw van, om die allemaal bullets aan te solderen....

Maar zijn wel heel puike accu's voor zover ik in die korte tijd kan zien

Groet, Bert
 
hmm daar kan je wel even mee verder, is uiteraard ook voor de lessen?
Waar leren de mensen het overigens sneller op, op de grote of de kleine helikopters bij jou? de grote les helikopters, zijn die wel met flybar/estab?
 
Via PB beantwoord anders gaat in de ogen van sommigen het mischien op reclame lijken, daar is het forum niet voor....

Groet, Bert
 
Nee Niek, het antwoord ging noodgedwongen een beetje specifiek over wat wij als vliegschool doen, het hoe en waarom.

Dat zou als reclame opgevat kunnen worden door anderen (zelfs als het door mij niet specifiek zo bedoeld is) en dan hoort het niet hier thuis.

Vind ik.....

En Stef beschouw ik niet als "zeur" hoor.... :D

Groet, Bert

PS: vanmiddag niet te laat komen hoor, het is al vroeg donker!
 
ha ha, nog zon zeur Bert?

onderwerp is heli beslommeringen, dus hozoe offtop?

Ik probeer niet te zeuren hoor, ben gewoon nieuwsgierig naar zijn insteek van het helikoptervliegen. In heb in de afgelopen maanden ( vanaf mijn eerste vlucht) heel veel helikopters (types en maten) mogen proberen en ben erg nieuwsgierig naar Bert zijn insteek in de helikopters. We zijn intussen verder gegaan via PB.

@ Bert, Gelukkig komt het niet over als gezeur :)
 
Je moest eens in mijn pb kijken, 1 vraag, 2x A4 antwoord :D


ik kom vanmiddag vroeg bert.

En ik had t niet over school, dat regel je zelf al goed, maar over je gyro evangelie.. ;)
 
Je moest eens in mijn pb kijken, 1 vraag, 2x A4 antwoord :D


ik kom vanmiddag vroeg bert.

En ik had t niet over school, dat regel je zelf al goed, maar over je gyro evangelie.. ;)

Haha zoiets heb ik hier ook in mijn Inbox op het forum :P ik probeer nu zelf ook iets uitgebreider te zijn in de antwoorden anders komt het ook zo ongeinterreseerd over ( al ben ik zeker wel geinterreseerd) Jij ook veel plezier straks dan met het vliegen bij Bert,

Ik heb net een mooie vergelijking gemaakt (vind ik dan) met de technieken, is het zelfde als wanneer je je huis een nieuw kleurtje wil geven, je kan wel zeggen dat een kwast beter is als een roller, of een roller beter als een kwast, en dan heb je daarnaast ook nog spuiten! het heeft allemaal voor en nadelen en afhankelijk van wat je prettig vind werken en de situatie kies je voor een van de 3.
 
Bert, als ik het goed begrijp heeft de Bo-105 ook geen HH gyro? :eek:

Geen van mijn heli's heeft heading lock (op de KDS 450 van de vliegschool na), dus nee, beide BO 105's (de 450 size en de grote Vario) hebben gewoon een gyro in normaal mode.

Groet, Bert
 
Je moest eens in mijn pb kijken, 1 vraag, 2x A4 antwoord :D

...

En ik had t niet over school, dat regel je zelf al goed, maar over je gyro evangelie.. ;)

Iedereen klaagt dat ik lang van stof ben. Niemand stelt vragen die met ja of nee te beantwoorden zijn.

Als iemand vraagt: kun je zonder E-stab vliegen, en ik antwoord "ja" dan krijg ik twee dagen later een boze PB dat de heli kapot is, want ik had gezegd dat het kon..... (met als gevolg dat men daarna ook niet meer gelooft dat het kan, of erger, men betrekt het op mij, als zijnde dat ik onzin verkopen zou)

Als ik antwoord "ja, maar... (blablabla, 2 kantjes A4 verder)" dan ben ik lang van stof, gedraag ik mij neerbuigend, is het niet goed, zijn de jongens aan de top het niet met mij eens, ben ik anti-electronica (wat écht een misverstand is, dat is niet zo) etc etc.

Ook dat gyro evangelie, is gewoon een misverstand, iets wat anderen erin lezen, niet iets wat ik anderen op wil leggen. Gek genoeg word het wel zo opgevat, terwijl de "adviezen van jongens aan de top" wel blind opgevolgd worden alsof het een wet is....

Dat zou je minstens sinds vorige week toch moeten weten, Niek....;)

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Bert, je hebt gelijk, zo kan het ook niet verkeerd begrepen worden, daarnaast klaag ik er niet over hoor, ik vind het wel leuk.

Daarnaast vind ik je enthousiasme in de hobby motiverend, ga vooral zo door!
 
Oh, maar dan por ik gewoon even terug:cool:

Niek, herinner je je dat meiske wat er vanmiddag ook bij was?
Die heeft sinds haar brevet examen begin dit jaar geen rondjes meer gevlogen op hoogte en snelheid, en komt maar heel weinig aan vliegen toe....

Die vloog vanmiddag voor het eerst met die rigid, en niet alleen hooverde ze netjes (zonder dat ze aanwijzingen nodig had), maar vloog al op de eerste les voorzichtig een paar bochten zonder ingreep, en sloot af door "effe snel" een paar brevet figuren te hooveren op een niveau waar ze heel ruim mee geslaagd zou zijn (als ze dat brevet niet al had gehad).... En dat met wel 12 minuten "les"....

Voor de genen die nu denken: zie je wel, het valt wel mee met dat non E-stab.... Niek weet, dat het NIET meevalt....

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Het valt zeker niet mee dat non estab.... MAAR is wel heel goed te doen met veel concentratie en doorzettingsvermogen en een goede leermeester :) Namelijk Dhr B rigidr**r.. :p Ghehe die houden we er in Bert!

Bijna makkelijker dan 4 maand lang in een haat/liefde verhouding met een Schluter schaalheli bezig zijn om em weer in de lucht te krijgen... wat jij Bert? ;) En in beide gevallen ging het vandaag op rolletjes!
 
Voor iedere keer dat jij RigidR**R ergens neerklettert, haal ik een gratis les van je tegoed af, gna gna....

Tsja, die Schlüter heeft eindelijk weer gevlogen, en het is wellicht nog niet top, maar hij vliegt strak en netjes. Als je die motor eenmaal betrouwbaar hebt, kun je nog héél lang plezier van die heli hebben.

Had je die plug nou nog op het veld vervangen of was de laatste vlucht ook nog met die oude plug?

groet, Bert
 
Haha baas boven baas. Ik zal me inhouden :)

De laatste vlucht was nog steeds met de rossi plug. De heli gaat straks eerst weer even uit elkaar, alles nalopen en kijken of ik het laatste beetje vibratie uit de staart kan halen.

Dan direct de OS8 plug er in. Al heb ik daar een tooltje voor gemaakt waardoor het op het veld ook wel zou moeten lukken maar daar was het me vanmiddag al te koud voor.

Zal er voor de zekerheid ook even een externe gloei voorziening in zetten, just in case de onboard glow er mee op houd.

En eerlijk is eerlijk... Dit oude ding met tolgyro vliegen is toch leuker dan de fbl 550... :rolleyes:
 
Dat is em inderdaad:



Rond de 120 cm rotordiameter met een 7.5cc OS. Mechanische mixers en een 45 graden aansturing van de swash. Word dus nog gevlogen met een Robbe tolgyro uit 1992. Eentje waarvan de gyroscoop eerst moet optoeren als je de schakelaar omzet. En zonder heading lock functie, die zit er simpelweg niet op. Werkt perfect en gaat er pas uit als ie defect raakt.

Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en daar moet je met rondvlucht en landingsaanvlucht wel rekening mee houden want de heli mist het vermogen om zomaar even te herstellen. Verder een hele stabiele heli die zich heerlijk laat rondvliegen op een mooie natuurlijke snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top