Voor een Piper zou de 18 x 6 beter zijn .
Kan je beter scale vliegen.
Mvg Johan
Kan je beter scale vliegen.
Mvg Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb al zonder dat spul al 5 jaar garantie op mijn motoren.
Meng ik iets anders dan olie bij mijn benzine is de garantie weg.
In geen motorfabrikant adverteerd er mee.
Er is al zoveel spul op de markt geweest en als dan de TUV het onderzoekt schijnt alleen de fabrikant er beter van te worden.
Mvg Johan
Choke 'door de prop heen' bereikbaar maken is prima. Starten van een benzine-motor gaat als volgt: Ontsteking aan en Choke-klep dicht, slaan tot de motor een keer ploft, choke uit, slaan tot de motor loopt. Dus je hoeft niet met de choke te prutsen als de prop draait!De choke wil ik niet met een servo bedienen, maar met een trekstangetje in de motorkap. Heb ik goed begrepen dat de choke weer uit gezet moet worden voordat je de motor echt start?
Je hebt deels gelijk. Het laatste stukje van de slag van de gasklep doet veel minder dan het eerste stukje van de slag. Maar als ik jou was zou ik eerst eens gaan vliegen met een servo die de gasklep volledig kan openen/sluiten. Dan merk je vanzelf wel hoe dat werkt. Als je merkt dat het laatste deel van de slag van de knuppel weinig doet kun je op je zender gewoon een gascurve in programmeren die het tegenovergesteld doet.Ik las ergens dat het laatste deel van de slag van de gasklep nutteloos is, omdat dan de gasklep al minder weerstand geeft dan de as waar die op zit. Kent iemand dat effect, en is het dus logisch de slag van de servo te beperken, zodat de hele slag van de servo ook verandering van toerental tot gevolgd heeft?
Ik vloog vroeger mijn brandstofkisten ook zonder electronische killswitch. Totdat ik een keer een probleem had dat het gas hoog-stationair bleef staan en ik niet kon landen. Gas terug-trimmen hielp niet meer. Gelukkig had die kist een servo-bediende choke zodat ik vanaf mijn zender de choke kon bedienen om de motor uit te zetten. Teminste dat dacht ik want toen ik de choke erop zette ging de motor niet direct uit, maar bleef 'ie pruttelen. Dus dat was erg lastig landen.Dan het uitzetten van de motor. Hij heeft een electronische ontsteking, dus ik wil gewoon een schakelaar op de zijkant van het toestel. Net zoals de schakelaar voor de besturing. Ik zie niet echt een reden om hem vanaf de zender uit te kunnen zetten.