HC RCG 26cc benzinemotor

Dus maar rommelen met de ontvangeraccuvoeding, parallel aan deze electrische schakelaar of zo.

Ontvanger-accu? ik neem aan dat je de ontstekings-accu bedoelt?

Wat ik heb gedaan is de normale schakelaar in de zijkant van de romp, om de ontsteking te kunnen inschakelen, weggelaten en daarvoor in de plaats de electronische killswitch gebruikt.
Waarom zou je nog een handmatige schakelaar nodig hebben als je de killswitch via de zender kunt bedienen. En als de ontvanger-stroom uitgeschakeld wordt, schakelt de killswitch ook de ontsteking uit.

Het enige dat ik wel gedaan heb is dat ik in de draden van de ontstekings-accu naar de killswitch een paar MPX stekkers gesoldeerd heb zodat ik die kan gebruiken om de ontstekings-accu te laden en zodat ik de stekkers los kan halen als ik langere tijd niet vlieg. De killswitch lekt namelijk een heel klein beetje stroom zodat de ontstekings-accu over langere tijd (weken/maanden) wordt leeggetrokken.

Ik heb alleen nog het 'schakelaartje' van mijn powerbox onderop de romp en daarmee zet ik de hele kist in 1x aan. Inclusief ontsteking (op de zender). Vroeger had ik 3 schakelaars in de zijkant van de romp zitten. twee voor de ontvanger-accu's en eentje voor de ontstekings-accu.

Nee, ik bedoel echt de ontvangeraccu. Ik heb een 7 kanaals zender / ontvanger. 6 servo's en een switch; geen ruimte op de ontvanger om de accu in te pluggen. Dank voor verdere uitleg! Ik ga niet met een powerbox aan de gang, daar vind ik deze kist te klein voor, maar ik snap je insteek.

Hugo

Nee, ik bedoel echt de ontvangeraccu. Ik heb een 7 kanaals zender / ontvanger. 6 servo's en een switch; geen ruimte op de ontvanger om de accu in te pluggen. Dank voor verdere uitleg! Ik ga niet met een powerbox aan de gang, daar vind ik deze kist te klein voor, maar ik snap je insteek.

Hugo

Wat ik heb gedaan voor een van mijn kisten: Zelf een paar y-kabeltjes gesoldeerd zodat ik mijn ontvanger-accu's kon aansluiten op een kanaal, terwijl ik op die kanalen ook gewoon een servo aan kan sluiten. Zo verlies je dus geen kanalen.

Dat heeft even geduurd:) hc-rcg-26cc-benzinemotor

De motoren zet ik gewoon uit via de gasservo (throttle-cut) en dat werkt perfect, al jaren. Ik heb nog nooit een kapotte gasservo gehad (even afkloppen)

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik ben niet zo'n snelle. Wel in de tussentijd een gezin gefokt...

Je zal het hier lezen! Voor 2013, gok ik!

Dank voor alle adviezen,

Hugo

Dank je wel, dan hebben we de boel weer bij elkaar. Ik kon het vorige topic niet meer zo gauw vinden, dank voor jullie hulp.

Hugo

Zojuist gevonden dat het standaard MVVS spruitstuk 150mm lang is, daar begin ik ook maar mee. FF rekenen aan de bochtenlengte, hopelijk dit weekend wat solderen.

Hugo

Dit weekend niet solderen, maar aan de motordome werken. Want die is te lang voor deze motor met achtercarburateur. Ik heb hem zojuist 23mm afgezaagd onder de hoeken die hij al had. Nu een nieuw motorschot maken, de boel verlijmen en verstevigen met glasvezel en epoxy.

En aan de motor gewerkt, ik heb de cilinder gedraaid zodat de uitlaat aan de andere kant zit. Zo wordt het spruitstuk eenvoudiger en met minder graden aan bochten. Het was zo gebeurd:

Slachtoffer op de nieuwe Karweifolder:
IMAG0405.jpg

IMAG0406.jpg

Vier inbusbouten lossen:
IMAG0407.jpg

Het carter blijkt, zoals gedacht / gehoopt, symetrisch:
IMAG0408.jpg

Op de zuiger staat de uitlaatpoort gemarkeerd. De zuigerveren zitten ook geborgd, zodat de uiteinden niet in de poort terecht kunnen komen:
IMAG0409.jpg

Drie van de vier bouten zijn gelijk, er is er eentje een beetje korter. Opletten, dus, je moet er twee wisselen:
IMAG0410.jpg

Clipjes eruit en de zuigerpen er voorzichtig uittikken met een dreveltje:
IMAG0411.jpg

Zuiger omgedraaid:
IMAG0412.jpg

Boeltje weer in elkaar. Vijf minuten werk:
IMAG0413.jpg

Hugo

Nou, eindelijk weer inspiratie voor een volgende stap aan deze, en dan meteen een miskleun:

IMAG0146.jpg

De bovenste montagepunten vallen buiten het motorschot. En dit was mijn laatste stukje mooi multiplex... Balen, maar ik verzin wel wat met de reststukjes die ik nog heb. Slimme ideeën zijn welkom!

Hugo

Back