Blade mCP X 2

Hallo Helivliegers..

Ik was even aan het rondkijken op de duiste site van horizon, en toen zag ik dat er een mCP X 2 komt?
Echter, na op de Amerikaanse site van Horizon te kijken, nog niet veel wijzer geworden. Blade from Horizon Hobby
Weet iemand het verschil tussen de mCP X en de mCP X 2?
Misschien voor aankomende mCP X kopers/geïnteresseerden handig om te weten i.v.m. mCP X of mCP x 2.

Vriendelijke groet,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Gewoon van de E-Flite site:

Version 2 Changes:
- Digital 3-Axis AS3X Sensor
- Large Diameter Tail Rotor
- Swashplate Ball Link Dampers
- 1S 200mAh 30C Battery

grtz Erik
 
Gewoon van de E-Flite site:

Version 2 Changes:
- Digital 3-Axis AS3X Sensor
- Large Diameter Tail Rotor
- Swashplate Ball Link Dampers
- 1S 200mAh 30C Battery

grtz Erik

Ok niet ver genoeg gezocht dus.

Is dit dan een reactie op het feit dat heel veel mensen vinden dat de staart het niet goed houdt?

Dank en groet.
 
Hallo Helivliegers..

Ik was even aan het rondkijken op de duiste site van horizon, en toen zag ik dat er een mCP X 2 komt?
Echter, na op de Amerikaanse site van Horizon te kijken, nog niet veel wijzer geworden. Blade from Horizon Hobby
Weet iemand het verschil tussen de mCP X en de mCP X 2?
Misschien voor aankomende mCP X kopers/geïnteresseerden handig om te weten i.v.m. mCP X of mCP x 2.

Vriendelijke groet,
Jasper

Dit komt van Horizonhobby
Misschien nu wat duidelijkheid
Blade mCP X 2 RTF | Horizon Hobby
 
Ben wel benieuwd, opzich is de mcpx een hartstikke leuk ding, maar ook zeker niet zonder nadelen.

Hopelijk brengen ze ook een V2 upgrade-set uit of zoiets :)
 
ik ga er van uit dat er binnenkort ook een brushless komt aangezien er al verschillende merken ombouwsetjes op de markt verschijnen kijk hier maar eens naar:

mCPX Converter combo-1 - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech
M5 for mCPX - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech
http://aeorc.com/english/?product-413.html de 9t

wel erg leuk zo'n setje veel meer vermogen en een langere vliegtijd!

9b27f77878396414.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ga er van uit dat er binnenkort ook een brushless komt aangezien er al verschillende merken ombouwsetjes op de markt verschijnen kijk hier maar eens naar:

mCPX Converter combo-1 - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech
M5 for mCPX - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech
Metal Gear 0.3M 8T/9T/10T - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech de 9t

wel erg leuk zo'n setje veel meer vermogen en een langere vliegtijd!

9b27f77878396414.jpg

Wat ik me afvraag, is waarom ze dat niet standaard maken.
Ik snap het wel, meer winst, maar dat is toch uiteindelijk niet wat wij (consumenten) willen?
En we zijn zo stom om ze nog gewoon te kopen ook..:murder::2gunfire::shock:

Jasper
 
Meer vermogen= meer kapot, en sneller kapot
Reservedelen worden duurder

Er zijn nu al complete volksstammen die hun printplaat doorbranden door de throttle hold niet te gebruiken

En ze willen natuurlijk een goedkope heli aanbieden, waarmee je goedkoop kunt leren vliegen.
Ik kan mij voorstellen dat brushless dan niet geheel strookt met die doelstelling

En waarschijnlijk hebben ze geen zin in meerdere uitvoeringen, waardoor je goed op je type zou moeten gaan letten als je wat gaatbestellen

Ik heb nog een driftwagentje staan hier.
De standaard versie is sterk, gaat bijna nooit iets aan kapot
Alleen heb ik de moeder van alle brushless motoren erin zitten, waardoor aandrijfassen, riemen, ophanging aan gort getrokken worden
Dus ik kan nu regelmatig e.e.a. Vervangen/ aanpassen
De dremel is hem ook niet vreemd..

Maar ja, ik wilde die motor, origineel was hij heel gebleven
Maarorigineel is maar de helft zo leuk :mrgreen:
 
ben heel erg benieuwd of de V2 merkbare verbeteringen heeft tijdens het vliegen .
Kan iemand dat bevestigen (en een beetje onderbouwen graag ...)

Bas
 
ik heb alleen gelezen dat deze een probleem had met het zwabberen van de staart
verder kun je toch gewoon de heli in toeren afstellen op de zelfde toeren als de standaard?

verder is de brushless tail een stuk interresanter omdat de standaard gewoon te zwak is.

de hyper taxi umx beast of gee bee heeft al een as3x en al een brushless dus die zou er in princiepe gewoon inpassen?
 
Heb een V2 in bestelling staan en ga die ombouwen naar brushless.
Op de diverse fora lees ik dat de V2 staart beduidend beter is dan de V1 versie, en dat het niet alleen door de grotere prop komt. Blijkbaar is er ook iets veranderd in de aansturing van de staart.
Ik ga dus eerst alleen de hoofdmotor brushless maken en kijken hoe de standaard staart daarmee werkt.
Een brushless staart lijkt leuk maar ik zie meer nut in evt dubbel uitvoeren van de standaard staart. Voor brushless staart is nl ook weer een extra regelaar nodig (extra gewicht en elektronica).
 
Ik heb inmiddels al tig vluchten met de v2 gemaakt. Vliegt erg lekker en ik merk dat ik nu gewoon binnen dingen kan oefenen die ik buiten nog niet durfte. Hij vliegt super stabiel.

Hij draait meer toeren dan een v1 op de club maar het zijn brush motoren. Er zit heel veel verschil onderling.

De grotere capaciteit lipo die is bijgeleverd heb ik na een paar vluchten weggegooit. Die is echt verschikkelijk. Hij is al snel minder en na 3 minuten moet ik echt gaan landen.

Een hyperion 250mah vliegt veel beter! 5 minuten is geen probleem en de staart lijkt veel beter te houden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Ik heb gister avond de staartbuis vervangen door een langere. Vanavond daar de eerste vlucht mee maken. Ben heel benieuwd naar het verschil.

Aangezien ik een holle buis heb van 14.5cm (schijnt na testen de beste resultaten te geven) de draad ook maar gelijk vervangen door een 0.4mm draad. (standaard is 0.3) Dit zou wat gustiger zijn voor de motor, kan net wat meer ampere doorheen.

Verder lijkt een mini powercroco me wel vet (h) alleen de realist in me zegt dat je dan meer staart problemen krijgt, en je naar een andere regelaar moet kijken.
 
Back
Top