precision aerobatics addiction x

Ik heb een precision aerobatics addiction x gekocht en laat hem bouwen door Patrik van 3d Extra Time. Hij zend me de foto's door van de bouw, ik zal ze hier posten zodat jullie ook mee kunnen genieten. Als ik de addiction x heb post ik ook een filmpje van de maiden.


Dit vliegtuig stond al lang op m'n lijstje maar durfde het nooit aan,
na nu 1jaar met de multiplex parkmaster te vliegen moet het wel lukken.

Hier alvast de eerste foto's.

Zijn er hier nog mensen die met de Addiction X vliegen?



mvg
Vincent



full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer wat foto's met uitleg van de bouw doorgekregen.
Bij elke foto handige tips voor mensen die ook een Addiction X willen bouwen.



begonnen met alle openingen te maken , hier voor gebruik ik steeds een nieuw hobbymesje om propere insneden te hebben.
full


Voorbereiding om het landingssgestel te plaatsen, eerst blauwe loctite aanbrengen.

full


eveneens de velcro lijmen met middeldikke CA en dan opspannen , ook alle aanhechtingspunten van de CF batterijtray nog eens extra verlijmen

full


hoogteroerservo geplaatst , dit gebeurt voor dat de stabilo wordt geplaatst omdat anders de boor om het gat van de schroeven te boren , tegen de stabilo komt

full


stabilo plaatsen en uitlijnen

full


voorbereidingen voor de motorbox , zijkanten een beetje opschuren

full


CF staafjes ter verzegeling van de motorbox

full


full


wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een korte update,







CF wheelpants

full


plaatsen motor en esc

full


full


de servo voor de rudder bevindt zich in het motorcompartiment
andere mogelijkheden zijn direct vanachter aan de rudder zelf , centraal in de romp
omwille van het zwaartepunt en de toegankelijk wordt voor deze optie gekozen

De pull – pull aansturing gebeurt d,m,v, kevlar touwtjes maar later meer hierover

full


CF Pull – pull horn in rudder verlijmen , vooraf werd reeds het staartwiel bevestigd

full


CF horn voor hoogteroer

full


om maximale 3d uitslag te verkrijgen, is het noodzakelijk een ruimte van 2 mm te houden,

die wordt hier netjes dichtgefolied

full


plaatsen rudder

full


ook hier wordt gewerkt met een CA pipet om de ultra dunne CA gemakkelijk te doseren

full


het resultaat tot hiertoe

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verdere update :

afwerking van de rudder

belangrijk is dat het ruddervlak gecentreerd staat zodat aan beide kanten evenveel uitslag is

full


ondertussen reeds de opening tussen rudder en romp dichtgefolied

aansluiting van de rudder pull – pull installatie

full


met kevlar touwtjes wordt alles verbonden, de juiste lengte aanpassen en de servo in zijn middelpunt stellen

full


full


voorbereiding voor de plaatsing van de motorcowl.

klassieke methode, dmv tape de boorgaten markeren om dan achteraf de cowl juist te positioneren

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie kist! Heb zelf de gewone Addiction gehad, vloog als een droom (alleen niet bij teveel wind). De 'X' is nog een maatje groter en mooier moet ik zeggen. Beste hardcore 3D bak op electro vind ik.
 
Mooie kist! Heb zelf de gewone Addiction gehad, vloog als een droom (alleen niet bij teveel wind). De 'X' is nog een maatje groter en mooier moet ik zeggen. Beste hardcore 3D bak op electro vind ik.

Ben zeer benieuwd hoe hij vliegt!!
Het is m'n eerste balsa kist. (het echte werk ;-) )
Ik zie dat je ook een parkmaster hebt, is er veel verschil tussen de parkmaster en de gewone addiction?
 
Vliegen zal hij zeker goed doen :)!

En als het je eerste balsakist is doe het dan maar rustig aan met hem, ook met vervoeren. De kisten van PA zijn topvliegers, vooral omdat ze zo licht gebouwd zijn. Maar daar zit hem ook gelijk het grote nadeel is, licht is vaak filigram. Die dunne latjes kunnen niet veel misbruik hebben. Wel in de lucht uiteraard (met dank aan al het carbon), daar heb ik hem niet kapot weten te krijgen en ik heb hem flink mishandeld :). Maar bij transport etc oppassen dat er niks opvalt, tegenaan stoot etc.

De Parkmaster en de Addiction zijn niet te vergelijken. De PM heeft een dunne vleugel, de Add een dikke. De PM een platte romp, de Add een volle romp (alhoewel smal en hoog). PM is schuim, Add houtbouw, etcetcetcetc. Vergeleken bij de Addiction vliegt de PM als een dweil ;).

Veel succes ermee en laat weten hoe die vliegt, is echt een topding. Nog nooit een kist gehad die zo makkelijk hooverde of zo harde snaprolls of blenders kon doen. Je kunt bv gewoon volgas een Wall uitvoeren en de kist geeft geen krimp. Ben er nog steeds van onder de indruk :).
 
hierbij de laatste update van het bouwverslag




rolroeren bevestigen dmv 4 st CA scharnieren
full


CF horn met alu gaffel
full


opnieuw de opening tussen rolroer en vleugel dichtgefolied

full


voldoende uitslag ? ;)
full


full


Voorbereiding voor servo aansturingen


full


Servoaansturingen uit carbon op maat gemaakt

full


Met een M4 tap de inslagmoer vrij van alle bramen gemaakt


full


Vortex generators met 2k 30min epoxy

full


Afstellen rolroeren , hier wordt een latje voorlopig getapet , zodat het rolroer in dezelfde lijn ligt als de vleugel

full


De ADX is klaar

full


full


Ik ben hem gisteren gaan halen zeer goede uitleg en tips gekregen!!
Hij ziet er toch zo mooi uit.
Bedankt Patrik van 3d Extra Time voor de super service!!!
Hopelijk wordt het weer iets beter zodat ik één van de weken de maiden kan doen, filmpje van de maiden volgt nog. ;-)

greetz
Vincent
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er netjes uit. Volgende lekker zelf "bouwen" ;). Succes met de maiden, het is een monster.
 
prachtig Vincentan! :thumbsup:

als je de uitslagen gewoon klein houd in het begin is wat minder monster hoor ;-)
zo begon het ook met mijn angel s30: beginnen met 60% later toch maar naar 80 toen ik de snaproll uit had gevonden naar de 100 en nu toch maar naar de 140 8)

echt leuk snaprollen met de roeren bijna haaks 8)


ik vind die slogan toch echt goed bedacht : the ground is the limit :lol:
 
Heb nog altijd niet de maiden kunnen doen!! Hoop dat het één van de dagen dan toch eens even windstil zal zijn zodat ik deze schoonheid eens kan testen.

The ground is the limit is idd een leuke slogan hoop wel dat ik hem lang van de limit kan weghouden ;-)
 
Ik hoop ook dat het een van deze dagen wind stil is, moet mijn Parkmaster nog maidenen en wil graag een maiden filmpje zien van deze kist! :D
 
Parkmaster heb ik ook was m'n eerste 3dkist.
Super leuke kist, voor de maiden kan ik je aanraden genoeg dualrate en expo te gebruiken en zeker bijna geen wind dan vliegt hij echt het best!

Als ik met de addiction x de maiden doe maak ik zeker een filmpje ;-)
 
Gisteren de maiden van de addy x gedaan!!
Ik heb maar 2 lipo's kunnen leegvliegen want begon licht te regen dus snel inpakken.
Wow wat vliegt dit goed en makkelijk.
Zaterdag waarschijnlijk nog eens vliegen ;-)

Filmpje van de maiden post ik zo is nog aan het uploaden ;-)
 
Kan je bestellen bij index (3DEXTRA TIME) IS DE ENIGE IN BELGIE EN NEDERLAND DENK IK.
versturen doet hij ook naar NL en kan eventueel ook na afspraak afgehaald worden.
Kan met voorgeschreven setup geleverd worden of met mijn inziens iets betere setup van 3d extra time zelf.

Grts Jonathan
 
Back
Top