Motor omdraaien gaat niet? of toch

Ik heb hier nog een motor liggen: Trust 50
Wilde deze gebruiken als ipv een: Torque 4016/500.
Omdat ik die trust 50 nog heb liggen.

Beide zijn buitenlopers, +- zelfde gewicht en zelfde kv.
http://www.precisionaerobatics.com/product_details.php?pid=592
Extreme Flight RC

Alleen wordt de trust 50 gebruikt als een motor die je achter het motorschot plaatst. Heeft ook maar aan een kant schroef bevestiging.

Dat kan met de torque 4016/500 ook.
Alleen deze kan je ook omdraaien en voor op het motorschot plaatsen met zon kruis en aan de ene kant en aan de andere kant op de as een propadapter met de prop erop.

_______________________________________
Oke maar hoe kan ik die trust 50 nou toch gebruiken?
Heb nu de as de andere kant op getikt nadat ik de schroefjes los had gemaakt.
Nu moet er dan zoiezo een langere as in en moet dan een stukje vlakken op de as voor 1 of 2 schroefjes.

Maar dan nog kan ik de huls met magneten verwijderen van de as en koperwikkel.

Nu kan ik aan de kant voor waar ik een kruis op op kan zetten een stukje as laten uitsteken , stukje vlakken en een wheelnut opzetten.
Nu zit aan beide kanten van de motor een lager dus ik denk dat het moet lukken of zou zon motor er niet voor geschikt zijn?

Punt is wel dat de lucht er normaal aan de voorkant ingaat en er aan de achterkant er aan de zijkant uit gaat.
Als ik hem omdraai kan de lucht er moeilijk in aangezien die er van de zijkant in zou moeten en aan de achterkant eruit.

Twijfel twijfel.....
Is een topkwaliteit motor maarja

Edit:
Kan ook nog een motor mount gebruiken natuurlijk.
Maar dan is de vraag weer welke+ ik heb dan extra gewicht.
 
De trust 50 is niet geschikt om hem om te draaien en er dan 1500 watt uit te trekken.

Je zal dus een motormount moeten gebruiken .

Mvg Johan
 
> De trust 50 is niet geschikt om hem om te draaien en er dan 1500 watt uit te trekken.

Ik zie toch echt geen beswar om hem om te draaien. waarom kun je hem niet omdraaien Johan. Die Torque motor heeft ook geen bel lager in heeft bij mij ook altijd backmount op de Extra gezeten, zelfs een tijdje met bijna 2 kW. ja die motor weegt maar 320 gram.

De as moet dus verschoven worden, je zult dus een nieuw plat vlakje moeten maken om de bel weer te borgen o de as, en je moet er voor zorgen dat de bel inclusief as niet van de stator afgetrokken wordt. Dit betekent een borgring aan de ander kant( nu prop kant).

maar, het blijft slimmer en beter voor de motor om hem front mount te gebruiken, bij HK en hyperion kun je dat soort motor mount kopen.

Bart,
 
Hallo bart

Trust motoren hebben een radiale ventilator uitgang voor de warme lucht af te voeren .

Hoe hoger het toerental is hoe meer warme lucht er uit getrokken word .;)
Draai je de motor om is je koeling voor 75% weg denk ik .

Je draai dan namelijk de draairichting om van de motor .
Er heeft al eens een bericht over gestaan in de FMT geloof ik .

Mvg Johan
 
Linkse prop monteren en motor gewoon laten draaien.....of is dat te simpel gezien?

Stevo
 
Denk dat ik een andere motor neem.

Vind ik eigenlijk wel jammer want het is een zeer degelijke motor.

Maar voor dit project vind ik een motormount van 40 gram eigenlijk nog te zwaar.
Die radiale ventilator uitgang zorgt er inderdaad voor dat ie zeer koel blijft.
+ de magneten zitten niet alleen gelijmt maar ook in sleufjes.

Zal nog is kijken of ik een motormount vind van weinig gewicht anders toch iets anders.
 
Moet dan zoiezo een langere as vinden,kopen en bewerken, as nog extra vast zetten met een wheelnut ofzo.

Een kruis vinden dat past voor de bestaande moertjes die in het motorschot zitten.

En dan nog een linkse prop kopen.
Maar de vraag is of een linkse prop wel genoeg is.
Ja motor draaid de andere kant op en de radiator schoepjes in de motor zuigen zo de lucht naar binnen.

Maar normaal gaat de lucht recht naar binnen en zorgen de radiator schoepjes dat de lucht alleen nog sneller de boel verlaat.

Met de links draaiende optie zal hij lucht binnen happen maar of het net zo veel is.
 
Met de links draaiende optie zal hij lucht binnen happen maar of het net zo veel is.

Als je de motor omgedraait inbouwt draait verander je niet de draai richting van de motor . (als je de regelaar stekkers er aan zou laten.)

Maar voor een rechtdraaiende prop gaat hij dan de verkeerde kant op .:D

Met een links draaiende prop blijft hij dan de warme lucht er uit gooien .
De werking ervan zal wel iets minder zijn omdat de ingang van de koellucht achter zit.

Mvg Johan
 
Back
Top