Aangezien ik anders maar losse topics blijf plaatsen en er nog geen Specter verzameldraadje bestaat voor dit overjarige modelletje open ik hem maar eens.

· 4WD
· main gear made from hardened steel
· 3 steel high-performance differentials
· 1/8 scale
· fully ball-raced
· 3.5 cc Force engine with pull start
· 2-shoe race clutch
· hardened drive shafts
· hardened CNC-milled gears
· 3 mm Aluminium chassis with countersunk screws
· mud guards
· adjustable oil-shock absorbers
· adjustable rear wing
· 17 mm standard rim driver
· completely glued “Racing High-Grip” tyres (including inserts) on reinforced spoke wheels
· hub carrier and alu-uprights for smooth steering .
Link naar de site fabrikant: CARSON MODEL-SPORT*::*Products*::*Car models*::*Glow engine cars 1/8*::*Produkt Details
Zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen heb ik een tijdje geleden een 2e hands Carson Specter overgenomen. En daar in al twee .21 Force motoren heb versleten binnen 3 en 5 liter.
Misschien hebben jullie ook al gelezen dat ik vorige week een compleet nieuw chassis heb binnen gekregen en gelijk maar een Savox 1258TG stuurservo erin geplaatst. Ik heb er sinds een kleine maand ook een Alpha Plus RTR trekstart motor in zitten ipv een Force. En een 3-schoen koppeling met iets zwaardere veren.
Hierdoor ben ik er ook achter waardoor de Force motoren er zo snel doorheen gingen en alles zo warm liep ondanks een goede afstelling: alles liep toch wel zwaar. Dit was mijn eerste offroad auto en ik dacht dat alles naar behoren liep.
Nu heb ik net met mijn nieuwe chassis gereden en merkte direct een aantal zaken:
- hij liep koeler (gemiddeld 95 graden ipv 115 graden)
- hij had een hogere top
- én hij reed stukken langer op een tank
Nu heb ik gelijk ook maar mijn oude chassis volledig uit elkaar gehaald om alles te reinigen en op de reserve plank te leggen.
En inderdaad, als ik elk draaiend deel van de oude vergelijk met de nieuwe liep ie toch niet helemaal lekker meer. Lagers, remmen, overbrengingen, alles liep net iets stroever.
Dus ben ik weer wat wijzer geworden.


· 4WD
· main gear made from hardened steel
· 3 steel high-performance differentials
· 1/8 scale
· fully ball-raced
· 3.5 cc Force engine with pull start
· 2-shoe race clutch
· hardened drive shafts
· hardened CNC-milled gears
· 3 mm Aluminium chassis with countersunk screws
· mud guards
· adjustable oil-shock absorbers
· adjustable rear wing
· 17 mm standard rim driver
· completely glued “Racing High-Grip” tyres (including inserts) on reinforced spoke wheels
· hub carrier and alu-uprights for smooth steering .
Link naar de site fabrikant: CARSON MODEL-SPORT*::*Products*::*Car models*::*Glow engine cars 1/8*::*Produkt Details
Zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen heb ik een tijdje geleden een 2e hands Carson Specter overgenomen. En daar in al twee .21 Force motoren heb versleten binnen 3 en 5 liter.
Misschien hebben jullie ook al gelezen dat ik vorige week een compleet nieuw chassis heb binnen gekregen en gelijk maar een Savox 1258TG stuurservo erin geplaatst. Ik heb er sinds een kleine maand ook een Alpha Plus RTR trekstart motor in zitten ipv een Force. En een 3-schoen koppeling met iets zwaardere veren.
Hierdoor ben ik er ook achter waardoor de Force motoren er zo snel doorheen gingen en alles zo warm liep ondanks een goede afstelling: alles liep toch wel zwaar. Dit was mijn eerste offroad auto en ik dacht dat alles naar behoren liep.
Nu heb ik net met mijn nieuwe chassis gereden en merkte direct een aantal zaken:
- hij liep koeler (gemiddeld 95 graden ipv 115 graden)
- hij had een hogere top
- én hij reed stukken langer op een tank
Nu heb ik gelijk ook maar mijn oude chassis volledig uit elkaar gehaald om alles te reinigen en op de reserve plank te leggen.
En inderdaad, als ik elk draaiend deel van de oude vergelijk met de nieuwe liep ie toch niet helemaal lekker meer. Lagers, remmen, overbrengingen, alles liep net iets stroever.
Dus ben ik weer wat wijzer geworden.
Laatst bewerkt: