De mustang is inderdaad van dichtbij ook allesbehalve glad. Voor die tijd wel strak werk (gezien alles gepopnageld werd!) dat dan weer wel.
Geen ligger in de vleugel? Ik hoop dat je daar geen spijt van krijgt. Hoewel een paar laagjes glas erg stevig aanvoelt ben ik bang dat het voor een wat groter toestel toch problemen gaat opleveren (als de vleugel gaat flexen laat het glasvezel los van de schuimkern en kun je het resultaat wel raden), ik weet natuurlijk niet op wat voor span/gewicht je uit hoopt te komen. Wel weet ik dat bij enigzins aanduiken de G krachten flink oplopen op de vleugel. Wil je geen vleugelbuis maar toch wat extra stevigheid zou je een sleuf in de onderkant van de vleugel kunnen slijpen (bijvoorbeeld 4mm breed en 20mm diep) en daar een (stevige, dus geen balsa!) houten lat in lijmen. Laagje glas er weer over en je ziet er niets meer van. Zo heb je in ieder geval de dragende kracht van je vleugel flink verbeterd
Geen ligger in de vleugel? Ik hoop dat je daar geen spijt van krijgt. Hoewel een paar laagjes glas erg stevig aanvoelt ben ik bang dat het voor een wat groter toestel toch problemen gaat opleveren (als de vleugel gaat flexen laat het glasvezel los van de schuimkern en kun je het resultaat wel raden), ik weet natuurlijk niet op wat voor span/gewicht je uit hoopt te komen. Wel weet ik dat bij enigzins aanduiken de G krachten flink oplopen op de vleugel. Wil je geen vleugelbuis maar toch wat extra stevigheid zou je een sleuf in de onderkant van de vleugel kunnen slijpen (bijvoorbeeld 4mm breed en 20mm diep) en daar een (stevige, dus geen balsa!) houten lat in lijmen. Laagje glas er weer over en je ziet er niets meer van. Zo heb je in ieder geval de dragende kracht van je vleugel flink verbeterd
