450 schommelt

Mijn hk450 schommelt als ik aan het hoveren ben.
Alsof je constant met de stick hele kleine rondjes draait.
volgens mij zit het niet in de staart.

Iemand een idee om dit op te lossen?
Zat zelf te denken aan de blades (te strak of te los)?
Of die rubbers in de kop?
 
Filmpje?? Als de servo's ook van HK komen zou dat ook de oorzaak kunnen zijn..
Heb je m eerder gevlogen zonder problemen?
 
Hij is helemaal nieuw met align assen.
servo's zijn turnigy tgy930

headspeed kan ik ff proberen..

filmpje moet ik ff kijken of dat lukt
 
hey, ik heb dit ook gehad in het begin, dat kan ook liggen aan een verkeerde pitch volgens het toerental. wanneer ik dan mijn pitch geminderd heb was dat over. hij had daar in het begin ook enorm veel last van.
 
Huh? Als je de pitch vermindert dan maakt dat niets uit hoor voor de heli, als je eerder op midstick hoverde zal je daarna op 75% hoveren..
 
ik bedoel dus als je rotor al onder een te grote hoek staat volgens je toerental die dan waarschijnlijk te laag is zal de heli zo gaan schommelen
 
ik bedoel dus als je rotor al onder een te grote hoek staat volgens je toerental die dan waarschijnlijk te laag is zal de heli zo gaan schommelen

nee...
Dat voor/achterover schommelen laat hij zien als het toerental te laag is. Tweede waar je het aan kunt zien is de staart, die is dan vaak niet sterk genoeg en heeft zijn handen vol om alles in het gareel te houden.

Velen vliegen in een standaard normal curve.
dus het gas volt de stick precies van 0 naar 100.
Velen hebben tegelijk de standaard pitch curve, die ook de stick precies volgt, dus ook van 0 naar 100%

Wat gebeurt er?
je gaat vliegen, en rond de 70 a 75 % komt de heli los.
De pitch zit dan rond de 5 a 6 graden, de motor op ongeveer 70 a 75% van volgas.
Als de heli nu voor en achterover schommelt, is het toerental eigenlijk te laag.
Zet je nu de pitch lager, zal de heli nog steeds gaan hooveren bij 5 a 6 graden, alleen moet je nu de stick bv 10% hoger zetten, dus geef je eigenlijk gewoon meer gas. (dus hoger toerental, dus schommelen houd op)

nadeel van de standaard instelling is ook dat als je een klein beetje hoogte wilt veranderen, je meteen ook toeren verminderd. de heli komt dan opeens dubbel zo hard naar beneden. dit kan ook zorgen voor een heli die constant aan het jojo en is.

Mooiste is een platte throttle curve, waarbij 0 (gas dicht) gewoon 0 gas is, en het tweede punt meteen 70 of hoger. de rest van de punten is dan gelijk.
Door de soft start kun je gewoon rustig opstarten, en de heli is opeens veel rustiger en beheersbaarder.
Pitch zou je negatief via de pitchcurve op -6 of -5 moeten zetten. Dus midstick gewoon 0, stick bovenin +10 of +12.
en dan tussenin natuurlijk de curve netjes maken ;-)
Dit is om de heli een beetje heel te houden, op het moment dat je het gas met een klap dicht gooit, staat er opeens -10 graden op het landingsgestel te duwen (niet prettig)
Om alles een beetje te ontlasten, is -5 dan beter.
Ook niet minder aub, als je rondvliegt heb je wel negatief nodig om hem omlaag te krijgen. Zet je de pitch op 0 bij stick onder midstick, heb je een vlieger die bijna niet omlaag wil :mrgreen:
 
Zolang de ts geen filmpje laat zien, kan het letterlijk alles zijn...

- onbalans bladen
- gyro niet afgesteld (wordt ook wel eens als schommelen omschreven)
- kop niet goed in elkaar gezet
- kromme assen
- resonantie, eigen frequentie frame
etc etc etc.

is het niet met toerental ophogen opgelost, ben je gewoon een tijd aan het zoeken..
 
Hallo daar was ik weer.

Ik heb van het weekend gevlogen met meer rpm en minder pitch.
Nu vliegt hij weer goed en is lekker strak.

Bedankt voor alle reacties:D

Dit is mijn thr curve 0 50 75 85 100.
En dit pit curve 50 62,5 75 87,5 100.

Is nou iets aangepast om dus meer rpm en minder pitch te krijgen.
Midstick is bij het 3de getal.

pitch is bij midstick 0 en bij volgas 9+
 
Het kan ook dat het gewicht van de heli niet mooi verdeeld is. Heb dit ook al gehad. De heli even omhoog hangen in een touwtje aan de flybar bv. Hij moet mooi horizontaal of beetje met de neus omlaag hangen,maar zeker niet met de staart naar beneden. Zou dit al zeker even bekijken.
 
Hallo daar was ik weer.

Ik heb van het weekend gevlogen met meer rpm en minder pitch.
Nu vliegt hij weer goed en is lekker strak.

Bedankt voor alle reacties:D

Dit is mijn thr curve 0 50 75 85 100.
En dit pit curve 50 62,5 75 87,5 100.

Is nou iets aangepast om dus meer rpm en minder pitch te krijgen.
Midstick is bij het 3de getal.

pitch is bij midstick 0 en bij volgas 9+

Zet de thr curve op 0-60-85-85-85 of als je een goede softstart hebt op 0-85-85-85-85, zo blijft je toerental over heel de vlucht gelijk en dit vind de gyro ook wel prettig ;)
 
okeej zal ik is proberen.
Er zit een super slow start op ,maar zodra ik dan een keer de stick omlaag en weer omhoog doe gaat hij sneller.

Nou heb ik nog een vraag en die gaat over de ecs (hk 50/65amp)
Zodra je de lipo eraan doet hoor je van die piepjes totdat hij geïnitialiseerd is.

Dit hoor ik ook na het vliegen als ik men stick weer helemaal omlaag doe ook, is dit normaal?

Dit doet hij soms ook als ik th hold erop heb , maar zodra ik th hold er dan afhaal begint de heli meteen te draaien. ??? alsof hij dan niet goed de th range ontvangt?
 
Hallo daar was ik weer.

Ik heb van het weekend gevlogen met meer rpm en minder pitch.
Nu vliegt hij weer goed en is lekker strak.

Bedankt voor alle reacties:D

Dit is mijn thr curve 0 50 75 85 100.
En dit pit curve 50 62,5 75 87,5 100.

Is nou iets aangepast om dus meer rpm en minder pitch te krijgen.
Midstick is bij het 3de getal.

pitch is bij midstick 0 en bij volgas 9+


Je hebt een beetje ernstig zitten rommelen bij je pitch curve, als je geen typfout hebt gemaakt....
Dus je hebt nu op 75% je midstick zitten, en daar 0 graden?
Daar klopt geen hout van.

Midstick is 50
Je pitch zou er zo ong uit moeten zien: 20-35-50-75-100
Wat er neg uitkomt weet ik ff niet, maar positief MOET je ong op 10 graden uitkomen.
Hooverpunt met die redelijke vlakke throttlecurve zal ergens op 75 % van je stick zitten.
 
Back
Top