Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hier weer aan het prutsen geweest met de Solo Pro 180 maar denk dat ik hem maar van de hand doe. Je bent vaker bezig met repareren dan vliegen. Dan steek ik m'n knutseltijd toch liever in m'n andere spullen.. Jammer van de investering maar dit is hem niet voor mij helaas..
 
Maar mij gaf het wel een veiliger gevoel .... ;)

Zit puur tussen je oren. En zonder dat stuk ballast vliegt de heli nog veel beter ook ;)

Het is net wat Pieter Bas al zei, als je boven een bepaalde hoogte naar beneden stuitert helpt dat kruis ook niet meer. Enkel als je het landen niet goed onder de knie hebt.. Zodra je dat kan, direct dat kruis er onderweg halen..
 
Tuurlijk zit het veilige gevoel tussen je oren;) Niet zoals normaal tussen je benen:D ( kruis tussen je benen)

Maar het is inderdaad zo dat het trainigskruis je heli beroerder laat vliegen. Zonder vliegt de heli rustiger.

Meestal raad ik de mensen op de club het kruis af en raad ik hen Trex 500 skids aan voor de 450.
 
Het kruis is alleen maar zinvol bij het leren hoveren. Dan kan landen en opstijgen knullig gaan of je drijft af en zet hem per ongeluk scheef op de grond en dan valt hij om. Dat omvallen voorkom je met een kruis. Maar zodra je gewoon netjes van de grond komt en de heli ook weer recht op de grond krijgt kan het kruis eraf. Daarmee is hij ook gelijk stabieler..
 
Wat dacht je Chow? ik herhaal nog even wat er al 3 keer gezegd is :hammer:

;) geintje

Off topic: Vanavond voor het eerst met mijn Rustler ( rc auto) op 3S. gereden. Ik moet zeggen dat dat ook erg gaaf is hoor :D
 
Nee, ging me om het landen en opstijgen.. Dat zijn min of meer de enige momenten dat een kruis helpt.. Was meer ter verduidelijking en niet om jouw betoog te herhalen hoor :mrgreen:

Ook offtopic. Morgen als het goed is spul in huis om de Easystar van een zwarte kap te voorzien. Maar heb het moment erg druk met andere zaken dus knutselen blijft even liggen jammer genoeg :( Hopelijk kan ik de 2e helft van de week de ontvangers in de heli's gaan bouwen..
 
Wat ik net meemaakten :schrik:!

Ik was net terug van een lekker vluchtje dus ik doe zoals altijd batterij aan de lader. Wel na 30min zodat het batterij weer gekoeld is.

Nou ja oke, batterij gaat rustig laden en ik ga rustig op m'n laptop.
(Batterij laad ik op op m'n kamer zodat ik meestal wel toezicht heb)

Na ongeveer 10min heb je niet eens meer door dat die aan het laden is want dan raak je wel gewend aan de blazer van de server voeding.
Opeens rook ik een soort van brandlucht maar ik dacht heel niet aan die lipo.

Dus na ongeveer 15min ruik ik het weer en ik spring op en ik dacht meteen:

DAT IS DE LIPO!

Dus ik snel kijken, WARRMM dat het er rond om was. (Ik kijk op de lader en daar stond Int. Temp 87∘ !! Meteen de stekker uit het stopcontact getrokken. De lader was LOEI heet dus los getrokken en buiten tussen de stenen gelegd.

Nu net weer aangesloten maar de hele fan begon niet te draaien.
Open gemaakt en nu bleek dat het + draadje van de fan los was.

Stel dat ik nou niet in de buurt was, dan was denk ik het hele gebeuren afgebrand met de gevolgen erbij!

De lader zou zelfs uit zichzelf af moeten slaan bij 65 graden al!
Weer een les geleerd, altijd in de buurt blijven tijdens het laden!
 
Mazzel dat je erbij was en gelijk ook het bewijs dat je het laden onder toezicht moet doen :)

Ik heb de spuitbus verf binnen voor schuim.. Morgen ga ik maar eens proberen wat van de kap te maken. Hopelijk is het droog weer want spraypainten lijkt me iets wat je bij voorkeur buiten doet..

Tevens de lijm binnen voor de easystar en de 450 staat klaar om de rx ingebouwd te krijgen. Dat zal ook morgen worden. Vandaag te druk met werkzaamheden :)
 
bijzonder...

De meeste spookverhalen bij lipo's die je hoort, zijn de lipo's zelf die ploffen
niet de lader, dat is ff nieuw voor me :mrgreen:

wat voor lader gaat het om?
ten eerste slordig dat een draad van de fan losgekomen is terwijl je daar normaal niet bij kan komen
ten tweede slordig dat de beveiliging niet ingreep...
 
Nou, de 450GT is voorzien van orange rx. One down. Three to go..

img0211lh.jpg
 
Het had weinig om het lijf. Eerst model aanmaken in de DX6i. Daarna de benodigde settings erin kloppen. Dat is even wennen aan het nieuwe maar makkelijkere menu. Daarna paar draden loshalen om te zien welke draad waar in moet. En klaar is Kees... Nu even een keer vliegen om de subtrims er netjes in te hebben. En eventueel nog wat te finetunen.
 
Al vroeg op. Kid naar school gebracht. Boodschappen gedaan en eerste laagje op de easystar kap gespoten.. Nu een bak koffie en dan even de tail finetunen van de 450..
 
Back
Top