HS 125 en/of HS 5125 zijn inderdaad mooie dunne servo's.
Nadeel is schter dat deze door de geringe dikte relatief veel speling hebben op de tandwielen en door de kleine tandwielen ook sneller slijten.
S 3150 zijn iets dikker maar hebben veel minder speling.
Beste optie is over het algemeen de dikste servo te kiezen die je nog kwijt kunt. Verhoudingsgewijs de minste speling en het grootste incasseringsvermogen.
Voor flaps zou ik altijd kiezen voor metalen tandwielen. Bij landen met butterfly krijgen deze behoorlijke tikken als je net iets te laat bent met dichtdoen (ook met een mooie nette landing op een vlak, kortgemaaid veldje). Kuststof tandwielen worden dan direct gestript. En voor de ailerons: voor F5J zou je op kunststof tandwielen kunnen gokken, persoonlijk zou ik hier toch voor metal gear kiezen
Paul
Nadeel is schter dat deze door de geringe dikte relatief veel speling hebben op de tandwielen en door de kleine tandwielen ook sneller slijten.
S 3150 zijn iets dikker maar hebben veel minder speling.
Beste optie is over het algemeen de dikste servo te kiezen die je nog kwijt kunt. Verhoudingsgewijs de minste speling en het grootste incasseringsvermogen.
Voor flaps zou ik altijd kiezen voor metalen tandwielen. Bij landen met butterfly krijgen deze behoorlijke tikken als je net iets te laat bent met dichtdoen (ook met een mooie nette landing op een vlak, kortgemaaid veldje). Kuststof tandwielen worden dan direct gestript. En voor de ailerons: voor F5J zou je op kunststof tandwielen kunnen gokken, persoonlijk zou ik hier toch voor metal gear kiezen
Paul