omdat dit mijn eerste auto was, ongeveer 17 jaar geleden heb ik hem weer opnieuw gekocht
.
ongeveer 17 jaar geleden heb ik van iemand een stadium blitzer gekregen.
deze was nog in redelijke staat en er moest toen alleen een nieuwe regelaar in.
de auto was toen voorzien van een 12T brushed motor. en dit ging best hard.
ik denk een km of 50.
nadat de kuip kapot ging van een stoepje raken heeft de auto heel lang op zolder gestaan. stuk
.
er was toen geen onderdeel meer voor te krijgen.
ik heb toen na een paar jaar zelf van allu een chassie gemaakt met een langere wielbasis omdat er een kap opkwam die langer was.
dit reed toen weer heerlijk rond.
totdat de motor stuk ging omdat zand en koolborstels niet goed gaat.
ik heb de auto weer op zolder gezet.
ik had toen nog steeds geen vertand van auto's, motoren, esc's enz.
nadat ik me daar wat meer in ben gaan verdiepen kwam ik een tamiya regelaar en standaart motor tegen.
deze geplaatst met een nieuwe 3300 mAh NIMH accu.
en reed deze weer als van ouds alleen een stuk langzamer dan dat hij deed.
ik heb hem toen voorzien van olie shocks van een DB-01.
kijk nu reed hij lekker.
maar ja ik wou toch een nieuwe auto kopen dus heb deze auto aan een collega verkocht voor zijn zoon 4 jaar geleden en hij doet het nog steeds, zonder schade
.
dus ik dacht, ik wil weer de zelfde auto, en laat tamiya nu toevallig de auto weer opnieuw uitbrengen
.
het is alleen geen stadium blitzer geworden maar de blitzer beetle.
en ik moet zeggen, alles past weer perfect en ook met olie shocks
.
ik heb alleen als eenige hopup de allu wiel meenemers.
een 3000 kv BL speedpasion motor. volgens mij een 380 in een 540 motor want de motor heeft een max van 27Amp.
.
maar goed volgens mij toch een stuk beter en sneller dan de standaart motor.
een simpel futaba 3003 servotje erin en hij is bijna RTR.
en natuurlijk moet er weer iets moois gemaakt van worden.
andere bandjes, en de body blijft zoals tamiya hem bedoeld heeft
nou ja bijna dan.
nou hier vast de auto.
gr Sander.

ongeveer 17 jaar geleden heb ik van iemand een stadium blitzer gekregen.
deze was nog in redelijke staat en er moest toen alleen een nieuwe regelaar in.
de auto was toen voorzien van een 12T brushed motor. en dit ging best hard.
ik denk een km of 50.
nadat de kuip kapot ging van een stoepje raken heeft de auto heel lang op zolder gestaan. stuk

er was toen geen onderdeel meer voor te krijgen.
ik heb toen na een paar jaar zelf van allu een chassie gemaakt met een langere wielbasis omdat er een kap opkwam die langer was.
dit reed toen weer heerlijk rond.
totdat de motor stuk ging omdat zand en koolborstels niet goed gaat.
ik heb de auto weer op zolder gezet.
ik had toen nog steeds geen vertand van auto's, motoren, esc's enz.
nadat ik me daar wat meer in ben gaan verdiepen kwam ik een tamiya regelaar en standaart motor tegen.
deze geplaatst met een nieuwe 3300 mAh NIMH accu.
en reed deze weer als van ouds alleen een stuk langzamer dan dat hij deed.
ik heb hem toen voorzien van olie shocks van een DB-01.
kijk nu reed hij lekker.
maar ja ik wou toch een nieuwe auto kopen dus heb deze auto aan een collega verkocht voor zijn zoon 4 jaar geleden en hij doet het nog steeds, zonder schade

dus ik dacht, ik wil weer de zelfde auto, en laat tamiya nu toevallig de auto weer opnieuw uitbrengen

het is alleen geen stadium blitzer geworden maar de blitzer beetle.
en ik moet zeggen, alles past weer perfect en ook met olie shocks

ik heb alleen als eenige hopup de allu wiel meenemers.
een 3000 kv BL speedpasion motor. volgens mij een 380 in een 540 motor want de motor heeft een max van 27Amp.

maar goed volgens mij toch een stuk beter en sneller dan de standaart motor.
een simpel futaba 3003 servotje erin en hij is bijna RTR.
en natuurlijk moet er weer iets moois gemaakt van worden.
andere bandjes, en de body blijft zoals tamiya hem bedoeld heeft

nou hier vast de auto.
gr Sander.



























