Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hahahahah, CHow. Het duurt wat langer als je de 25 bent gepasseert maar het lukt wel. Ik sta er zelf ook steeds van te kijken hoe ik vooruit blijf gaan. Haast heb ik niet.
 
Lol, wacht maar tot jullie 63 zijn en allerlei onbesuisde grapjassen je voorbij vliegen. Zit je met je electro spul terwijl ze allang op atoom vliegen :mrgreen:
 
Hahahahah, CHow. Het duurt wat langer als je de 25 bent gepasseert maar het lukt wel. Ik sta er zelf ook steeds van te kijken hoe ik vooruit blijf gaan. Haast heb ik niet.

Echt. Tís soms komisch en tragisch tegelijkertijd. Voor mij is het echt werken. Met de kleintjes gaat het makkelijk omdat ze super gestabiliseerd zijn en je maakt je niet druk om schade. Maar de grote jongens is voor mij echt werken hoor. Vind het niet erg en ik klaag ook niet. Vind het zelfs machtig mooi. Maar ik ben er nog lang niet..
 
Tegen die tijd ben ik nogsteeds FPV aan het vliegen:

d98b1_ironman2.jpg
 
Echt. Tís soms komisch en tragisch tegelijkertijd. Voor mij is het echt werken. Met de kleintjes gaat het makkelijk omdat ze super gestabiliseerd zijn en je maakt je niet druk om schade. Maar de grote jongens is voor mij echt werken hoor. Vind het niet erg en ik klaag ook niet. Vind het zelfs machtig mooi. Maar ik ben er nog lang niet..


Als je niet veel simt en niet veel vliegt zal de fase waarin je moet denken langer duren. Oefenen oefenen oefenen, net zoalng tot het als autorijden gaat zonder na te denken.

Even over je opmerking. Ik vind het heellllll raar dat je meer moet werken bij een grotere heli. Een 250 is juist een zenuwenlijer. De 450 al minder en de 500 veel minder. Zo zou het niet moeten zijn hoor zoals jij het ervaard.
 
De 250 is veel werk. De 450 is chill. De 500 is chiller. Alleen is de 450 minder indrukwekkend dan de 500. En bij schade is hij ook prima te doen. De 450 crashen kost me paar tientjes. De 500 kan flink oplopen. Het zit dus meer tussen de oren als je snapt wat ik bedoel..

Hier nog een foto toen ik jong was..

aae_38249h.jpg
 
Die psygolische factor moet je overheen stappen. Soms sta ik wel is op het veld met de 600 en dan denk ik mezelf in dat ik aan het simmen ben. Dan komt er opeens van alles los in me, en maak vaak nieuwe moves. Erg leuk, en door het ontspannen gevoel gaat het ook gewoon super. In het begin met mijn 450 veel gecrasht, erg veel. Toen ik niet meer crashte een 600 gekocht, deze compleet omgebouwd en gaan knallen. Nooit meer gecrasht sinds toen. Nu al 2 jaar schadeloos. Maar de sleutel is vliegen en simmen. Orientaties leren!!!! Ik oefen veel op priouetten en tegelijkertijd een cirkel maken. Dat leert je pas echt vliegen.
 
Ik maak niet zoveel vlieguren maar ik gebruik ze wel efficient. Tís makkelijk om de heli heel hoog te gooien en dan 3D na te doen. Kan iedereen. Ik oefen gewoon m'n figuren. En ja ik kan ook de 500 pakken. Alleen ken ik de 450 goed en voelt vertrouwd. Denk dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen. Ik wil sowieso geen 3D doen. Los of ik dat kan of niet ik heb die ambitie niet. En let wel. Ik ben vanaf een Solo Pro uit doos tot aan CP nu pas 8 maanden verder. Ik heb in die 8 maanden CP leren vliegen. Heb 2 heli's zelf gebouwd en zelfs nu een vliegtuig. Dat bouwen daarmee m'n sterkste punt is is wel duidelijk. Nu wat meer finesse in het vliegen.. Maar dat komt wel. Ik ben nu in het stadium van achtjes vliegen en ik heb nog geen crash gehad..
 
Ik sta sowieso op het punt plat te gaan.. Morgen kijk ik wel. Maiden met het vliegtuig even uitgesteld omdat er toch bft 4 aan zit te komen morgen. Ik zou wel eventueel een heli in de lucht kunnen brengen. Ik kijk wel..
 
Back
Top