hobbyking heli

Komt door de kou, tailboom krimpt dan, belt gaat lossser staan..

zijn eigenlijk maar 2 oplossingen voor, heli buiten zetten, belt strak zetten na 10 minuten, en dan als je de heli weer binnen wilt zetten de belt weer wat losser zetten(anders trekt ie zichzelf stuk als de tailboom weer door warmte uitzet).

Of een Carbon tailboom.
 
hey,
heb idd die tailboom nu wat teruggeschoven, en nu gaat het weer perfect. heb nu eindelijk voor de eerste keer echt goed kunnen vliegen met mijn heli. heb nu in totaal al 4 vluchten gemaakt. en vindt dat het al aardig lukt. wat vinden jullie ervan? heb anders nog nooit met een heli gevlogen.
k6CWrnvR-r0[/media] the hk450gt pro belt - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey, ja, ik weet niet hoeveel lawaai hij juist moet maken :p maar ik heb bij de gears een papiertje ertussen geschoven zoals op het forum vermeld, dus denk wel dat dat goed zit, maar in het begin wist ik dat nog niet, en is het tandwieltje die van de main gear de belt aandrijft dat was wat weggesleten. toen wist ik nog niet dat het met een papiertje moest. het zal daarmee zijn zeker dat dat zo'n lawaai maakt, maar de nieuwe tandwielen zijn bestelt, en zal dan maken dat het in orde is
 
hey,
heb idd die tailboom nu wat teruggeschoven, en nu gaat het weer perfect. heb nu eindelijk voor de eerste keer echt goed kunnen vliegen met mijn heli. heb nu in totaal al 4 vluchten gemaakt. en vindt dat het al aardig lukt. wat vinden jullie ervan? heb anders nog nooit met een heli gevlogen.
[URL="
the hk450gt pro belt - YouTube[/URL]

Nou, je bent wel hevig met de pitch :mrgreen:
Mooi gevlogen, en nu weg met dat trainingskruis ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hha :p maar dat kan toch geen kwaad die pitch? of wel? maar vond dat voor het filmpje wel eens spectaculair hé :p en dat kruis, zal ik er misschien voor veiligheid nog wel wat langer aan laten zeker? niet??
 
Oftewel, zodra hij zodanig onder controle is dat hij op de grond niet meer zomaar omvalt.

Das best snel bij de meesten
 
Toen ik begon zat het kruis er nog onder als ik achtjes begon te vliegen, gewoon omdat het een 'veiliger' gevoel geeft (ik had zo'n schrik gekregen van crashen na de crash bij de 2de lipo die ik hoverde :mrgreen:). Daarna was het kruis er wel snel vanonder en ja dat vloog vele vele vele beter.. ;)
 
Whow,
Als dat uw eerste vlucht is?
Ik ben natuurlijk waarschijnlijk wat ouder dan jij(62jaar) en dus wat trager van aannemen. Ik ben nu al een zestal maand bezig en na een paar lichte craches terug naar de simulator(aerofly 5) .
Bob.
 
hallo, ja ben blij dat ik het redelijk rap onder de knie had. Had natuurlijk al een beetje het gevoel doordat ik al 6 jaar met vliegers vlieg. Nu zit ik wel met de vraag, hoe kan ik het best trainen? Iemand uit mijn club vertelde mij dat ik een maand of 4 moest proberen om hem gewoon stil en onder controle te houden. Maar dat lijkt mij zo saai. Nu dat onder controle houden lukt aardig. Ook vlieg ik wat voor en achteruit. Maar heb nog niet durven een olledige toer vliegen, of 8tjes draaien. Ben nog wat bang daarvoor. Hoe kan ik dan het best trainen? En op welke hoogte doen jullie dat dan?

EDIT:
nu ik dat las dat het beter is het kruis eraf te halen heb ik dat gedaan, en juist eens een vluchtje uit geprobeerd :D en inderdaad dit is heel anders vliegen. AMAI :p veel gevoeliger en nerveuzer vindt ik. wel heb ik 1 vraagje, als ik mijn gas constant hou, zakt de heli toch rap, en wanneer ik dan weer een tandje gas bijgeef stijgt ie weer rap. waardoor ik hem zeer moeilijk op een constante hoogte stil kan houden. wat kan ik daar aan doen?
 
Laatst bewerkt:
4 maand hoveren? hahaha ;) Na 2 maand deed ik al men eerste looping en flips :rolleyes:

Een goede volgorde van figuren is:
- Tail in hoveren
- Tail in van links naar rechts vliegen zonder rudder te geven
- Side in hoveren
- In het midden van het veld gaan staan, en rustig rondjes rond jezelf vliegen
- Van links naar rechts side in vliegen en op het einde 180° draaien
- Nose in hoveren
- Kleine achtjes beginnen maken
- Grote achtjes = op een bepaald moment ga je nose in vliegen

En als je dat onder controle hebt dan kan je beginnen harder te vliegen.
 
danku, de rest is idd duidelijk, maar ben wel bang als ik met de neus naar me toe vlieg, het is rap gebeurt hé en de grond is nu wel zeer hard :p. nog 1 ding. op welke hoogte doe je die oefeningen best?
 
Dat kruis kun je beter weghalen, want je leert jezelf namelijk snel aan om op dat ding te gaan orrienteren.
 
hey,
ik zit met een vraagje. (ik weet de juiste naam niet) maar die klemmen waar je hoofdrotorbladen op gemonteerd zitten, die klemmen zitten met een vijsje vast aan een klein asje, ik heb net gemerkt als je die klemmen beweegt dat daar wat speling op zit, is dat normaal? zoniet, wat kan ik daar dan aan doen? ik heb de vijsjes volledig aangespannen, maar toch blijft daar wat speling op zitten. wat nu?
 
Een piets is redelijk normaal
Is het echt veel, dan zul je een ringetje oid moeten zoeken om achter de bladhouder te stoppen

Dan spant alles weer aan
Maar iets speling is redelijk normaal..
 
Back
Top