VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Hee Erwin,

tja, die kant op komen, waar ligt de hei ook alweer? zal hem binnenkort nog eens even in de routeplanner zetten want geloof dat ik de weg niet meer weet.......

Wat betreft die MAC kan dat wel kloppen, kreeg laatst een rekening thuis van de MAC Barneveld ivm gemiste inkomsten door onze afwezigheid.

Bleek dat ze in het ondernemersplan onze wekelijkse inkomsten hadden meegeteld maar daar wij er tijdelijk niet meer komen is de bank gaan klagen en dat wilden ze op ons verhalen.

Rara jongens daar bij de MAC.

Heb ze maar beloofd dat elke woensdag avond vliegen in 2012 verplicht mee moet naar de MAC :yes:


Tja, nu m`n kacheltje even niets doet moet ik maar wat anders vliegends in elkaar gaan prutsen.......
Maar zodra het woensdagavond vliegen weer kan ben ik erbij ;-)

Grt,
Berto.
 
hee dick,

ziet er goed uit.
site zelf geschreven of met een programma? (moet het voor school zelf schrijven)
misschien handig om onderaan elke pagina een knopje te maken met go to top of zoiets.
maar wanneer moet de motor gaan lopen?

en voor de extra haalt mijn vader zometeen de motor op.
een ZDZ 80 RV-J!!

max
 
de motor is er.
nog helemaal nieuw in doos!!!!!
ZDZ 80 RV-J
full


full


met mvvs pijp en krumscheid bocht.
full


zit roterende inlaat in en andere boring en slag dan de normale zdz 80RV
hier nog een soort van bouwverslag van de extra
extra 330s Jonk - Modelbouwforum.nl

max
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Jan,

Ik heb op internet al gekeken naar die motor en vergeleken met een DLE111.
de zdz is toch ietsjes sterker!!!!!!!:O
nu snel een motorschot bouwen en dan kunnen we kijken hoe hij loopt.

max
 
Ik heb op internet al gekeken naar die motor en vergeleken met een DLE111.
de zdz is toch ietsjes sterker!!!!!!!:O
nu snel een motorschot bouwen en dan kunnen we kijken hoe hij loopt.

Mwah, dat denk ik niet hoor, doe maar eens een meting met een 28*12 mejzlik erop, dan kunnen we eens vergelijken:)

De 80RV-j is trouwens een goede motor, ik heb de 160RV-j (dat is dus de boxer daarvan). Let alleen wel op de koeling, anders ga je er niet lang plezier van hebben....
 
zijn factory spec's he, dus klopt ook niet/meestal niet.
koeling waarschuwde hij ook al, dat ik daar goed op moest letten en het goed in orde moest maken. was van plan om plankjes tot net iets voor de cilinder te maken zodat de lucht er wel langt heen moet en aan de andere kant het dicht maken of een plankje dat de lucht ook geleid naar de motor toe.

max
 
Een 80cc ZDZ is meer dan zat voor die Jack Jonk! Houdt het ook lekker licht. Een reso-pijp is niet eens nodig. Met een normale canister demper heb je ook zat power in zo'n lichte kist.

Let goed op wat Alex zegt. Die ZDZ is inderdaad heel gevoelig voor oververhitting en je zult niet de eerste zijn die na een warmloper zijn cylinder,zuiger en drijfstang moet vervangen. Dus die moet je echt GOED koelen. Inderdaad lucht geleiden/forceren langs de koelribben van de motor (let op, alle lucht dat op meer dan 3mm van de koelribben stroomt koelt NIETS!)

En een een flink gat onderin de motorkap en uitlaattunnel waar de lucht weer uit kan. Verschil tussen grote van gat voor luchtinlaat en luchtuitlaat is 1:3 en ik gebruik vaak 'louvres' over het gat waar de lucht door moet ontsnappen zodat de lucht er echt uitgezogen wordt.
 
hee fraggy

voor de prijs van de reso pijp kon ik geen canister kopen. en zo veel te veel herrie zou hij toch ook niet maken?
maar de koeling maken we meteen goed in orde.
maar wat je in het andere topic zij over hydromount en hydemount zien we later wel.
het is de bedoeling om eerst de kist op te bouwen en er mee te vliegen. en hem daarna pas goed opknappen(anderkleurtje endat was het volgens mij wel).

max
 
Morgen wordt het zeer ernstig vliegbaar weer .Ik ben er ongeveer rond de klok van 1300.

Zondag is het ongeveer het zelfde weer als zaterdag ,maar dan moet ik verplicht naar een verjaardag:snipersmile:.Naar een stel mensen die altijd op mijn verjaardag een smoes hebben om niet te komen . Ga ik niet heb ik ruzie met de baas thuis :(.
 
Back
Top