Lipo met 600 0f 800 mAh ?

Goede dag

Mijn broer heeft een LRP Spin Chopper (Nine Eagles Free Spirit SX)gekocht.
Daar zit een 7,4 volt-600 mAh lipo bij,maar mag daar ook bv met 800 mAh mee gevlogen worden.Deze zijn zo'n 10 hele grammen zwaarder,maar dat zal niet veel uitmaken denk ik.

Gr Raymond
 
Raymond,

10 gr bij dergelijke heli maakt beslist wat uit. Kijk of het sop de kolen waard is, als je motor harder moet werken om het zwaarder geheel (+10 gr) te doen vliegen kan het bijvoorbeeld zijn dat je beter af was met een lichtere batterij (met uiteraard minder capaciteit)

Stevo
 
Als je ziet dat de 218 en de 220 eigenlijk dezelfde heli's zijn, zeldfe motor, zelfde batterij, zelfde main gear, zelfde chassis, zelfde rotors, enz... alleen de canopy, staart en landing skids met hun mount zijn verschillend en de 218 exact 17 gram meer weegt dan de Free Spirit denk ik dat die 10 gram niet zo'n probleem zullen vormen.
 
Raymond,

10 gr bij dergelijke heli maakt beslist wat uit. Kijk of het sop de kolen waard is, als je motor harder moet werken om het zwaarder geheel (+10 gr) te doen vliegen kan het bijvoorbeeld zijn dat je beter af was met een lichtere batterij (met uiteraard minder capaciteit)

Stevo

Het gaat er om dat hij moest kiezen,ofwel 500 mAh ofwel 800 mAh.600 mAh was niet verkrijgbaar in de shop.Of die 10 gr op een totaal van 175 gr iets uitmaakt denk ik niet,maar mij gaat het om de 200 mAh die erbij komt,maakt dat iets uit?
Ik dacht al eens ergens gelezen te hebben dat je er langer door kan vliegen ,behalve wanneer het extra gewicht de winst te niet doet.Maar daar gaat mijn vraag dan ook weer niet over,ik wil weten of het schadelijk kan zijn voor de helicopter.Voor de elektro onderdelen dan wel te verstaan.

Gr Raymond
 
Als je ziet dat de 218 en de 220 eigenlijk dezelfde heli's zijn, zeldfe motor, zelfde batterij, zelfde main gear, zelfde chassis, zelfde rotors, enz... alleen de canopy, staart en landing skids met hun mount zijn verschillend en de 218 exact 17 gram meer weegt dan de Free Spirit denk ik dat die 10 gram niet zo'n probleem zullen vormen.

Aha,hier heb ik dan al wat aan,nu nog die extra 200 mAh.;)

Gr Raymond
 
....ik wil weten of het schadelijk kan zijn voor de helicopter.Voor de elektro onderdelen dan wel te verstaan.

Gr Raymond

Nee, absoluut niet. De capaciteit (600mAh of bij die andere 800mAh) zou je kunnen vergelijken met de inhoud van een benzinetank. Met meer benzine kun je langer rijden maar je motor gaat er niet anders door werken. Maar, ook weer net als een benzinetank, al dat extra gewicht kost wel wat prestatie (vergelijk Formule 1; gaan iedere ronde wat harder doordat de tank leger wordt. Helaas wordt je accu niet lichter als hij leeg raakt, je zit dus de hele vlucht aan dat extra gewicht vast :-) )
Volgens mij is dat wat je wilde weten. Toch?
 
Het enige waar je op kan letten is of de motoren niet warmer worden, mocht je duidelijk langer kunnen vliegen met die grotere accu. Zolang de spanning gelijk blijft, maakt het weinig uit.
 
Bedankt mannen,en zoals aangegeven werd vliegt er een zefde type met een schaal die 17 grammen meer weegt.Nu kan ik dus weer rustig slapen.:D:worship::thumbsup:

Gr Raymond
 
Back
Top