Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Diff lock

Het magische Putty spul in mijn M-03 diff was uitgewerkt, vermalen tot een soort kauwgum en begon zelfs het diff te smeren.

Goede aftermarket oplossing om een M-diff te sperren is deze:
Square Small Cup Joint & Aluminum Difflock - Tamiya M03 - Car Parts & Option Parts

Ben zelf voor de huis / tuin / keuken oplossing gegaan:
- schijfje siliconeslang om de planeetwielasjes (staat hier goed uitgelegd www.rcdrift.nl - Toon onderwerp - How-To: Diff Lock. )
- klodder Bogena uierzalf in het diff-huis voor de finishing touch

Resultaat: 100% sper.

Tot slot wederom credits voor de gouden handjes van StephanBeelen, draaide even wat aan de demperschroeven, meetlat erbij en overstuur verdwenen :worship:
 
Puppy Power

Ter lering en vermaak een Traxxas VXL combo in de mini (M-03) gemonteerd.
Past net zo'n 550 blok :cool:

Dat worden morgen rokende bandjes en wellicht spat het karretje uit elkaar met zoveel power ;)

Vermoed dat de aandrijflijn heel blijft, Tamiya M-03 aandrijflijn is een stuk steviger dan die van de Rustler VXL. Grovere tandwielen en metalen jokes.

Als je niet kan sturen zijn er andere methoden om rondetijden sneller te maken :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mach ers,

Mijn naam is Mark Snoek en rijdt sinds kort ook op de Mach.
Ik heb een Xray t2/009.
Op zich rijdt hij best lekker,maar nu zit ik aan andere veren te denken.
Er zijn talloze veren voor de Xray,maar hebben jullie misschien tips welke veren te gebruiken voor op de Mach.
Alvast bedankt

Mvg Mark
 
Hallo Mach ers,

Mijn naam is Mark Snoek en rijdt sinds kort ook op de Mach.
Ik heb een Xray t2/009.
Op zich rijdt hij best lekker,maar nu zit ik aan andere veren te denken.
Er zijn talloze veren voor de Xray,maar hebben jullie misschien tips welke veren te gebruiken voor op de Mach.
Alvast bedankt

Mvg Mark
welke heb je er nu op zitten....
 
Op de buitenbaan rijd ik ook met de T2 009 en gebruik voor 2.8 veren en achter 2.6. 400 shock olie met 4 gaatjes dempers. Voor geen stabie, achter de 1 x stijver als de standaard. wagenhoogte voor 4.5mm, achter 5.5mm. Camber voor en achter tussen de 1 a 1.5 graden. Toe-in achter op 1.5 graden, toe-in voor op 0 graden. Voor diff 300.000 olie, achterdiff 5000 olie. Wielbasis achter kort, voor middelste setting. Spoorbreedte voor (geen spacers), spoorbreedte achter (geen spacers). Ackerman stuurarm 2 klikjes van langste stand. Middelste chassispaaltje verwijderen. Alle schroeven on de bodemplaat bevestigen behalve de middelste 2 van de voorste aluminium blokken.
Goed voor de kampioenstitel superstock..
 
Op de buitenbaan rijd ik ook met de T2 009 en gebruik voor 2.8 veren en achter 2.6. 400 shock olie met 4 gaatjes dempers. Voor geen stabie, achter de 1 x stijver als de standaard. wagenhoogte voor 4.5mm, achter 5.5mm. Camber voor en achter tussen de 1 a 1.5 graden. Toe-in achter op 1.5 graden, toe-in voor op 0 graden. Voor diff 300.000 olie, achterdiff 5000 olie. Wielbasis achter kort, voor middelste setting. Spoorbreedte voor (geen spacers), spoorbreedte achter (geen spacers). Ackerman stuurarm 2 klikjes van langste stand. Middelste chassispaaltje verwijderen. Alle schroeven on de bodemplaat bevestigen behalve de middelste 2 van de voorste aluminium blokken.
Goed voor de kampioenstitel superstock..
ik schrijf het ook ff over..... ;-)
 
Zwarte,zijn volgens mij de standaard veren
Ze zijn allemaal zwart van Xray, op 1 van de 2 contactvlakken staat of het 2.8 of iets ander is. Als de veren wat ouder zijn moet je even goed kijken, kan ze het beste even eraf halen.

Setup gaat trouwens goed met harde en zachte banden..
 
Op de buitenbaan rijd ik ook met de T2 009 en gebruik voor 2.8 veren en achter 2.6. 400 shock olie met 4 gaatjes dempers. Voor geen stabie, achter de 1 x stijver als de standaard. wagenhoogte voor 4.5mm, achter 5.5mm. Camber voor en achter tussen de 1 a 1.5 graden. Toe-in achter op 1.5 graden, toe-in voor op 0 graden. Voor diff 300.000 olie, achterdiff 5000 olie. Wielbasis achter kort, voor middelste setting. Spoorbreedte voor (geen spacers), spoorbreedte achter (geen spacers). Ackerman stuurarm 2 klikjes van langste stand. Middelste chassispaaltje verwijderen. Alle schroeven on de bodemplaat bevestigen behalve de middelste 2 van de voorste aluminium blokken.
Goed voor de kampioenstitel superstock..

De rolcenter afstelling..:
De upperlinks staan als standaard aan de chassis zijde, geen spacers onder de bevestiging van de wielblokken
De draagarmen voor op het middelste puntje (ophanging)
De draagarmen achter op het bovenste puntje
 
Ze zijn allemaal zwart van Xray, op 1 van de 2 contactvlakken staat of het 2.8 of iets ander is. Als de veren wat ouder zijn moet je even goed kijken, kan ze het beste even eraf halen.

Setup gaat trouwens goed met harde en zachte banden..
Daar zal ik dan even naar moeten kijken,dan moet ik hem even op de operatie tafel liggen.Bedankt alvast voor de tip.
Rijd met de standaard banden van LRP tapijt banden.
Heb ook Corally liggen.
Hoe noemen ze dat 24 shore en 27 shore
 
Of die setup voor binnen werkt weet ik niet, buiten wel

Dat is ook het plan voor de zomer,lekker buiten rijden.Eerst binnen lekker de auto ervaren.Zal buiten wel anders rijden ivm de ondergrond.Maar zo kan ik in ieder geval de auto ervaren en ervaring opdoen met onroaden.
Het is zeker geen Baja of Savage maar het is minstens zo leuk :D
 
Ze zijn allemaal zwart van Xray, op 1 van de 2 contactvlakken staat of het 2.8 of iets ander is. Als de veren wat ouder zijn moet je even goed kijken, kan ze het beste even eraf halen.

Setup gaat trouwens goed met harde en zachte banden..

En gecheckt staat 2.6 op,op alle vier.
Wil op de voorkant toch wel iets zachter zetten
 
Gewoon doen, net zo lang dingen veranderen en verschillende combo`s proberen tot het naar de smaak is.

Daar heb je wel een punt,maar als ik de Baja en de Savage niet had,en niet van karper vissen hield :rolleyes:dan had ik geld over.Ga wel wat aanpassen maar om nou alle veertjes te kopen is ook weer wat
Wil gewoon lekker rijden en hoef geen pro te worden,fun is mijn hoofd motto en enigzins competatief rijden.Daar moet ik nog even een hele gulle middenweg in gaan vinden.
Hobby,s zijn leuk maar kost zoveel vrije tijd en geld he ;)
 
Diff-lock truuk met silicone ringen en uierzalf werkte niet. Resultaat was een stotterende aandrijving en 0 remvermogen.

Op de baan nogmaals de boel opengehaald en het diff gevuld met vaseline, zelfde resultaat.

Denkfout die ik maakte is dat het Tamiya M-diff sealed is, dus niet. Verklaard ook waarom alle vet-bende die je er in doet het diff-huis uitgewerkt wordt.

Thuis nogmaals de boel opengehaald en het diff intern bewerkt met CA-lijm, lijkt goed te gaan qua sper :p

Karretje moet nog ff een paar weken mee tot de Sakura Zero S geleverd en gebouwd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top