hpi trophy 3.5

beste mensen,

mijn buurman en ik heb beide een hpi trophy afglopen week gingen we rijden op strand mijn buurman was lekker bezig met zn auto en op eens viel zijn ontvangst weg failsafe ging in werking maar de motor bleef lopen en wat denk je recht op het water af deze kon hij er dus uit vissen en zat vol zout water!

mijn vraag is er iets te koop waardoor je motor afslaat als zo iets gebeurd.. zo ja waar haal je dit en hoe heet dit

groeten johan
 
de failsafe instellen om te remmen?
of de accu kan plat zijn geweest.

Dit systeem bestaat voor bigscale (kill swich als ik me niet vergis), voor nitro weet ik het niet zeker misschien moet je eens :google:
 
Je failsafe stel je bij het eerste gebruik in met de zender. Bij mijn auto zoiets als zender aanzetten, een knop indrukken op de zender, de trottlehandle in de stand die je wil hebben als de failsafe aangaat (bij mij is dat vol remmen, helemaal naar voren duwen dus). Dan weet de auto wat hij moet doen bij een storing of lege accu. Als ik nu bij vol gas mijn zender uit zet gaat de auto vol in de remmen.

Misschien moet ik dat toch een afstellen naar 80% ofzo?
 
Een killswitch zoals voor de bigscales bestaat niet .....

Gaat ook lastig met een zelfontbrander , er is geen ontstekingsspoel die buiten werking gezet kan worden ..

Enige optie is je failsafe goed instellen en eventueel een veertje op de gas/rem hevel als back-up bij stroom uitval.
 
Gaaf. en eigenlijk ook heel simpel om te maken.
Je moet er alleen even op komen.

Er zijn vast heel veel fabrikanten die ze maken...
 
Ik denk alleen niet de meest beste oplossing.

HPI kennende zal er wel een throttle return spring op zitten. Probleem alleen wat ik bij Kyosho heb gezien is dat de RTR servo's erg stroef kunnen lopen en de veer niet werkt.

Verder is het inderdaad handig om de failsafe opnieu te programmeren, als die niet goed staat is het vragen om problemen als het fout gaat.
 
Je failsafe stel je bij het eerste gebruik in met de zender. Bij mijn auto zoiets als zender aanzetten, een knop indrukken op de zender, de trottlehandle in de stand die je wil hebben als de failsafe aangaat (bij mij is dat vol remmen, helemaal naar voren duwen dus). Dan weet de auto wat hij moet doen bij een storing of lege accu. Als ik nu bij vol gas mijn zender uit zet gaat de auto vol in de remmen.

Misschien moet ik dat toch een afstellen naar 80% ofzo?


Let wel even op dat als je stroom op is, je auto niet meer kan remmen.. Heb het al vaker gezien dat de stroom op is en je fail safe niet werkt... auto op hol..

Daarom raad ik altijd aan om elastiekjes om je carb te doen, welke je servo terugtrekken als de stroom op is/uitvalt. (Zelf even kijken hoeveel elastiekjes jou servo nodig heeft)
 
Dan heb je niet echt goed gekeken naar de adviezen van de andere gebruikers..

Zo'n ding heb je weinig aan zoals gezegd. Omdat je motor niet meteen stilstaat.

Je kunt veel beter je failsafe goed instellen. En een elastiekje op je gasservo zetten. Goedkoper en effectiever..
 
nou ik zou het filmpje bij die link maar eens bekijken en dan zie je dat het wel werkt. en een nitro auto lust toch wel een slokje dus dus brandstof is binnen no time uit die leiding ik denk juist dat vele het niet weten dat zo iets bestaat. dus zo gek is het nog niet.
 
Waarom zoeken mensen hun problemen in dit soort oplossingen en niet in de veroorzaker?
 
nou ik zou het filmpje bij die link maar eens bekijken en dan zie je dat het wel werkt. en een nitro auto lust toch wel een slokje dus dus brandstof is binnen no time uit die leiding ik denk juist dat vele het niet weten dat zo iets bestaat. dus zo gek is het nog niet.


Ik heb de filmpjes gezien voordat ik je de tip gaf.

Maar ja, Jij bent de ervaringsdeskundige :)
 
hpi trophy

nou ik heb het apparaatje er op gezet perfect! werkt het zeker een aanrader voor personen die ook zo iets nog zoeken.

groeten johan
 
Back
Top