Beste Forumleden,
Ik ben niet echt nieuw hier maar via een cadeautje aan mn zoon een beetje geraakt door het helivirus. Na een paar maanden een kleine fixed pitch heli versleten te hebben nu toe aan wat meer uitdaging. Heb een 2ehands HK459 Pro TT aangeschaft en na deze volledig opnieuw opgebouwd te hebben vandaag de eerste vlucht.. nou ja een beetje zwabberen achter in de tuin.
Gaat best redelijk al zeg iktzelf..
Maar vind dat de akku snel leeg is.. ik denk dat ik nog geen 6 minuten hooveren redt, de akku is dan ook leeg. Is een Lipo 2200 mah 30C Turnigy. Heb er helaas nog maar eentje. De lader geeft aan dat er zon 1900 mah in gaat, ik vind dit al vrij veel. En start op op zon 10,5 V
De motor is niet warm (Align 3500 kv) er zat een 13 tands tandwiel op en heb deze vervangen door een 11 in de hoop dat dit iets minder verbruik op zou leveren. Nu istie een beetje tam vind ik maar blijft wel vlak hangen.
Wat is normaal voor een gemiddelde vlucht, lees over 10 minuten vliegen, maar met dat beetje hooveren zou dat toch moeten kunnen?
Heb alles nagekeken, maar kan niet ontdekken wat er verkeerd aan zou zijn..
Iemand een idee?
Groeten Kees
Ik ben niet echt nieuw hier maar via een cadeautje aan mn zoon een beetje geraakt door het helivirus. Na een paar maanden een kleine fixed pitch heli versleten te hebben nu toe aan wat meer uitdaging. Heb een 2ehands HK459 Pro TT aangeschaft en na deze volledig opnieuw opgebouwd te hebben vandaag de eerste vlucht.. nou ja een beetje zwabberen achter in de tuin.

Gaat best redelijk al zeg iktzelf..

De motor is niet warm (Align 3500 kv) er zat een 13 tands tandwiel op en heb deze vervangen door een 11 in de hoop dat dit iets minder verbruik op zou leveren. Nu istie een beetje tam vind ik maar blijft wel vlak hangen.
Wat is normaal voor een gemiddelde vlucht, lees over 10 minuten vliegen, maar met dat beetje hooveren zou dat toch moeten kunnen?
Heb alles nagekeken, maar kan niet ontdekken wat er verkeerd aan zou zijn..
Iemand een idee?
Groeten Kees