achterwiel aandrijving zit niet goed

Hee
Fv een vraag
Als ik me auto naar voren duw draaien me drijfstangen niet dus ook me tandwielen niet.
Als ik aan 1 wiel draai (achterwiel) draait de ander niet ik kon niks vinden in de achter tandiwlielhuis of hoe dat heet?
Iemand enig ide
Alvast bedankt
 
Ik kan het niet laten even te melden dat je al een compleet 4wd chassis thuis had kunnen hebben.........

Heb je wel aandrijving als de motor loopt? Misschien zit alleen het deel los dat het diff met de aandrijfas verbind.
 
De CR4 is er nog.

Als jij de auto vooruit duwt, blokkeren de wielen en de aandrijving dan of draaien de wielen vrij en draaien de assen niet?
 
2 versnellingen?

Bij 2 versnellingen is er sprake van een oneway en is het logisch dat als je de auto naar voren duwt er geen tandwielen draaien. En wat bedoel jij met een drijfstang? Een drijfstang is namelijk een onderdeel in de motor en die draait niet. Als je hiermee de krukas/vliegwiel bedoelt dan klopt dat ook dat die niet mee draait.

En aan 1 wiel draaien en het andere wiel doet niets kan ook, dat heet een differentieel. Maar meestal als beide wielen van de grond zijn zal het andere wiel mee moeten draaien of juist tegengesteld moeten draaien, Als die stil staat vrees ik dat er wat stroef draait.

Maar leg eens uit wat nu werkelijk je probleem is met het rijden.
 
Als ik gas geef slipt hij door.(1vernelling)
Maar het licht aan me rechterwiel die draait stroef maar ik krijg me reachter achter as niet los er zit zo een schroef op waar het wiel dan invalt. Hoe krijg ik dat los?
 
De 2wd had geen versnellingsbak. dat klopt. een andere uitlaat geloof ik ook.

Ik denk dat je bedoelt dat je de velgmeenemer niet van de as af krijgt.
Omdat de as wat conisch is op het deel waar de velgmeenemer zit klemt hij.
Je kan een tik op de as geven om hem uit de velgnenemer de drukken of je zet er voorzichtig een schroevendraaier tussen.

Als hij eraf is ligt hij gewoon los in de lagers en moet je hem er zo uit kunnen halen.

a28eb3af.jpg


Ik denk dat de wiellagers kapot zijn. Dat zal het stroef lopen zijn dat je voelt.

wat bedoel je met:"als ik gas geef slipt hij door"
# wat slipt er door?
# maakt de auto geen snelheid?
als je de auto tegenhoud en de wielen dus stil houd, kan de motor dan toeren maken? Ja= defecte koppeleing
 
Laatst bewerkt:
Zeker als 1 wiel stroef loopt zal je een onbalans in je aandrijving krijgen en zal de auto door de werking van het diff 1 kant op trekken.

Probeer eerst er voor te zorgen dat de stroeve kant weer soepel loopt, dan zal veel opgelost zijn.
 
T regent nu opeens hier en omweer dus kan helaas niet testen.
Zou iemand me anders niet kunnen helpen in de buurt van westwoud (hoorn)
 
Als je gas geeft en je banden slippen door is je diff kapot toch, in ieder geval dat had ik..
Voorwielaandrijving deed alles perfect, achterwiel na 10sec gasgeven langzaam maar niet genoeg om hem goed vooruit te krijgen..

Diff openmaken?
 
Okee alles in elkaar aleen tandiel verkeerd er in dus als ik gas geef gaat hij achter uit:(
De stangetjes naar me wielen draaien maar de lange stang naar me tandwiel draaid dan niet iemand enig ide
 
Okee alles in elkaar aleen tandiel verkeerd er in dus als ik gas geef gaat hij achter uit:(
De stangetjes naar me wielen draaien maar de lange stang naar me tandwiel draaid dan niet iemand enig ide

Je moet echt wat duidelijker zijn in je berichten. Het is op deze manier heel moeilijk je te helpen.

Welk tandwiel zat verkeerd? En zit dit nog steeds verkeerd?

Als de wiel assen wel draaien en de aandrijfstang niet, kan je eerste opmerking eigelijk niet.

Je zegt dat hij achteruit gaat als je gas geeft. Draait dan 1 wiel achteruit of rijd de auto in zijn geheel achteruit?

Bedoel je dat wanneer de de auto vooruit duwt de aandrijfas niet draait? En als je de motorstart wel wel kan rijden?
 
Je hebt het diffrentieel verkeerd om gemoneerd. Daarom rijd hij achteruit.

Draait dat ene achtwiel nu wel vrij en waarom liep het stroef?
 
Back
Top