achterwiel aandrijving zit niet goed

Weet niet of hij het super rijd achteruit ging hij wel maar kwam lastig op toeren

Nee hier kan ik ook echt niets van maken.

Ben eens duidelijk! Wij proberen jou te helpen he! Vergeet dat niet. Je zal wat meer moeite moeten steken om je probleem te omschrijven, en te vertellen wat je gedaan hebt en wat je bevindingen zijn.

Anders houdt de hulp snel op ben ik bang.

Nu doet hij het weer niet :(
Als ik gas geef lijkt hij wel ergens over heen te ratelen?
Heel hoog piepend geluid of hij heel hard ergens overheen rateld?
Als ik me auto dus voor uit duw. Dan draait de stangetjes naar me wielen wel maar niet de stang vanaf de achterkant naar me tandwielen.
Later

Zo'n "stang" heet in een aandrijving een as.
Als ik het goed begrijp, draait de as (ook wel cardanas of dogbone genoemd) tussen het differentieel en het wiel wel mee, maar de as die het differentieel aandrijft niet.
Als dat gepaard gaat met een hoop herrie, is er kans dat het pignontandwiel of het kroontandwiel (of allebei) beschadigd zijn (een of meer tanden kwijt zijn).
Het zou ook nog kunnen dat de drive cup niet meer goed vastzit op de pignonas. Waarschijnlijk zit er een borgschroefje in, je zou eens kunnen proberen of deze los zit.

Hier even wat fotos van hoe het er bij ligt.
Maar 1 zo een schroefje die dan zegmaar in me velg valt zit los moet zo een schroefje vast? moet ik die anders even locktiten.
genoeg gepraat fotos.

Ik hoop dat jullie er iets me kunnen.
mvg

ook het deel waar je wielen nu aan vast zitten moet uit elkaar, dan kan je pas echt goed zien of er iets is.
voorbeeld.
544453_3542523564386_1311371007_33445924_2122050121_n.jpg

ik weet het probleem:
De eerste foto die tandwiel die glijd konstand van dat stangetje af daardoor gaat hij dus niet hard voor uit.
Hoe kan ik die vast zetten?

dan zul je toch even moeten laten zien wat je bedoelt.
want waarschijnlijk ben je dan een klemmetje kwijt of schroefje

Hij ligt nu weer in elkaar ik ga hem morgen weer uitelkaar halen.
ik werk namelijk in bakkerij ben ik al in de middag al weer thuis.

elke keer in en uit elkaar halen is slechter voor de onderdelen dan ze uit elkaar halen en dan weer goed in elkaar zetten.

maar toen ik 15 was moest ik naar school?

Back