Algemeen Traxxas E-maxx Topic

En waar blijven de foto's dan haha

Je hebt een pb
Maart dat gaat meer over mijn maxx met kapot chassis.

iemand suggesties voor een ander beter chassis? waarbij ik de onderdelen die nog goed zijn kan gebruiken draagarmen en zo t-crashes-topic-4 daar staan foto's van mijn kapotte Maxx?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En hij is nergens op vooradig dus moet nog gemaakt worden. En dan vanaf de fabriek verzonden.Dan heb ik het nog niet over de invoerrechten gehad:(

Ik heb de mazzel dat ik of een collega wel eens in " the USA " moet zijn. Dan bestel ik spullen en laat ze in het hotel bezorgen. Maar dat is wel eens nagels bijten of het optijd is. Ik zie wel op Ebay meer spul staan van FLM.
 
Bij een pakketje van 8 tientjes hebben we het over 24 euri..

Te overzien toch ,

Het chassis is al gewoon in produktie hoor,

Ralf
 
Bij een pakketje van 8 tientjes hebben we het over 24 euri..

Te overzien toch ,

Het chassis is al gewoon in produktie hoor,

Ralf

Helemaal me eens, als ik mijn zin er op heb gezet komt het er. Laatst had ik maxamps lipo's en een lader. Dan is het wel prettig als het optijd in het hotel is. Dan zijn de doune rechten enz weer een heel ander verhaal. Drink ze liever weg haha:):)
 
Even een vraagje: een paar weken geleden kwam ik nogal onzacht in aanraking met een steen. Gevolg: de voor rechtse lower suspension arm en één vering waren total loss... Nu, de lower suspension arm was nog snel vervangen, maar ik zit nog steeds met die kapotte vering. Ik heb #3762A gekocht, maar nu blijkt dat de rod ends een te grote diameter hebben, wat als gevolg heeft dat die vijs (van de kapotte veer) er niet inpast... Dit is natuurlijk zeer vervelend want nu zit ik nog steeds zonder auto en ik zie niet direct welke Ultra Shock dan wel past. Maw: ik heb dus identiek dezelfde veer gekocht dan diegene die wordt beschreven in de parts list.
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Bedankt.
 
Gelukkig is er geen olie uitgelopen.
Een bijkomende vraag, die misschien moeilijker op te lossen is: hoe krijg je de vijs uit een rod end? Bij set #3762A zitten die er namelijk niet op...
 
het makkelijkst lijk mij ze eruit persen met bv een bankschroef en een klein busje
wat de diameter van de vijs heeft ertussen zetten
 
Dat is allemaal goed en wel maar hoe moet je dan volgens Traxxas zo'n veer gaan monteren? Als je die vijs er gewoon los indraait dan krijgt de vering toch speling? Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog eens apart een setje rod arms moet bijbestellen.
 
tja ik vond het ook raar dat ze die niet gewoon kompleet leveren
ze zijn voor ieder model het zelfde als je nu een rustler neemt of een slash of een emaxx de shocks zijn t zelfde
 
probleempje.....

Mijn Brushless e-maxx stuurt zeer slecht en eigenlijk alleen bij weinig weerstand.

Ik heb inmiddels de servo vervangen naar een digitale van savox met 25KG trekkracht. Ook de stock zender ontvanger hebben plaats gemaakt voor een Spektrum dx3s een 3300t maar dit heeft niet geholpen. Zodra de wagen op de weg staat bijv. asfalt, dan gaat het nog redelijk maar zeker niet optimaal. Wanneer hij offroad gaat en meer weerstand heeft, is het drama! Naar Links sturen wil nog een beetje en als ik naar rechts wil, moet ik eerst veel gas geven zodat de maxx meer van de grond komt en dus minder weerstand heeft.

Als de maxx uit staat en ik de wielen iets beweeg, zie ik wel een beetje speling maar dat zou het probleem niet moeten zijn denk ik.

Herkent iemand dit probleem?

ps. inmiddels een externe bec besteld maar ik verwacht niet dat dit de oplossing gaat bieden.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
die zitten nu juist erg los! In het begin zaten deze te vast en bewogen ze zelfs slecht, als de auto op z'n kop stond. Dat gaat nu wel goed maar op de wielen zit wel veel speling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als u het schroefje en de servo hevel van de servo haalt draait dan alles gewoon makkelijk en soepel zonder kraken of schuren?
Heeft u de andere servo's nog?
Draaien die wel gewoon?
En staan de End points op de DX3S wel goed ingesteld?
 
als het hem op zijn kop zet, draaien de wielen prim en zonder het produceren van gekke geluiden als kraken etc. zodra je de banden heel zachtjes tegen houdt, hebben ze er al moeite mee om te veranderen van positie. ik heb de servo spacer nog niet gechecked en zal daar nog eens naar kijken. De servo draait overigens ook prima als er niets aan vast zit, dit was ook het geval bij de twee stock servo's van Traxxas.

Ik heb de dx3s een reset gegeven en alles op default laten staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top