koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Tijdens de race stop je niet zo snel om je expo te veranderen. Gecontroleerd gas geven is dan een must (expo in je gasvinger)maar als het éénmaal glad is kun je vrij weinig meer doen dan zien te overleven.

Het is niet alleen uit de bocht waar je moet opletten maar zelfs als je op snelheid bent op het rechte stuk breekt door de gladheid de achterkant uit (achterwielen verliezen in eens grip en spinnen = achterkant breekt uit), daar kun je niets tegen doen. Foam en regen gaat niet goed samen.
 
Ja dan doet hij het niet meer:

-1-2.jpg
 
Is een idee ja... Zou goed mogelijk moeten zijn. Maar het feit blijft dat met foam en een natte baan gewoon echt alle grip weg is. Zelfs al zou je alles naar beneden zetten dan nog...
 
He dat ziet er bekend uit, dat heb ik met m'n X-12 gehad...

Ja tot nu toe zijn het in de Pro10 alleen maar LRP's en X12's die dit hebben. Bij andere motoren zie ik het niet gebeuren namelijk. Wellicht is de LRP toch niet zo'n goede keuze voor de Pro10. In andere klasses als de 1/12 loopt hij wel echt geweldig maar in korte tijd zie ik er toch een paar kapot gaan. Niels en Martin daarintegen gaan en blijven wel hard en goed gaan dus. Misschien eens met hun de setups vergelijken?
 
Ja tot nu toe zijn het in de Pro10 alleen maar LRP's en X12's die dit hebben. Bij andere motoren zie ik het niet gebeuren namelijk. Wellicht is de LRP toch niet zo'n goede keuze voor de Pro10. In andere klasses als de 1/12 loopt hij wel echt geweldig maar in korte tijd zie ik er toch een paar kapot gaan. Niels en Martin daarintegen gaan en blijven wel hard en goed gaan dus. Misschien eens met hun de setups vergelijken?

Stefan reed met dezelfde settings als ikzelf. Daar zou het niet aan kunnen liggen. Mijn X20 werd maximaal 95 graden, wat ook aan de (te) hoge kant is, vind ik zelf.

We gaan verder zoeken of we de temp. naar beneden kunnen krijgen over 7 minuten.
 
Apart dan... Maar goed, als je kijkt dat de motor nu al tegen de 100 graden is en het buiten nog niet eens echt warm is. Dat beloofd wat dan voor de zomer.
Lijkt me zeker een goed plan om ernaar te kijken.
 
Stefan reed met dezelfde settings als ikzelf. Daar zou het niet aan kunnen liggen.

Of mischien toch wel. De x20 heeft volgens mij minder mechanische vertiming dan de x12? De kv ratings van de x20 zijn in ieder geval net iets lager dan die van de x12. Je zou hieruit kunnen concluderen dat ze de mechanische vertiming iets hebben terug geschroeft.
 
Stefan reed idd met de X20.
Ik heb mijn X12 ook opgestookt maar de rotor niet gebroken als Stefan.
Bij mij was het magnetisme weg en kwam het soldeer uit de motor vallen:(
Bij mij was hij dan ook 156 graden geworden:n00b:

mvg Roy
 
Niels en Martin rijden inderdaad erg constant, dat scheelt zeker in het verbruik in tegenstelling tot het vaker stilstaan en weer gas moeten geven. Een brushless motor trekt het minste stroom bij vollast dus...

Dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn inderdaad Roy!
 
Zaterdag ben ik een zwarte dampertube kwijtgeraakt op het circuit, waarschijnlijk ligt die ergens in het gras. Mocht iemand die vinden...ik zou hem graag terug willen.:cool:
 
Back
Top