Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

wat was ioc precies?

intelligent orientation control, maar geen idee wat het betekend.

Misschien dat de GPS ook een kompas functie bezit en dus zo z'n orientatie kan houden

/edit, kwam dit toevallig tegen
carefree mode that allows the transmitter sticks to function the same regardless of the position of the quad
 
Zo lijkt het wel, dus absoluut geen yaw drift eer, zo lijkt het...
Nu had ik daar al geen last van, maar ideaal als je 70 meter hoog zit, want dan heb je geen visuele controle over minieme yaw drift... ;)
 
ioc is inderdaad intelligent orientation control, zelfde als de care free van mikrokopter. je hebt course lock en home lock. course lock leer je hem voor het opstijgen een neus richten, en is altijd als course lock aan staat dat de virtuele richting van de neus, ongeacht waar hij daadwerkelijk heen wijst. bij activatie van home lock trekt hij ene rechte lijn van het startpunt naar huidige positie, en dan is dat de richting van de virtuele neus;)
 
Primeur!, de naza met gps, de eerste tests
Bij deze wil ik iederen bedanken welke dit feit, (mede) mogelijk hebben gemaakt....


Geen gimaball. Go-pro van Arjan,direct op de bodemplaat van de f550. Geen verdere stabilisatie of trillings onderdrukkers gebruikt. Tussen de huizen, niet zo heel best gps signaal. Allemaal geen probleem.. Gevlogen in "Gps Attimode" Even een testje hoe goed hij op zijn plek blijft. Verdorie goed! Wat een mooi dingetje die gps!



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep dat is ook mijn eerste gedachte.. Accuraatheid tot de met!
Nooit verwacht, en zeker niet tussen d ebomen en de huizen in..

Was best spannend, om te doen, eerst getest op de open weide, en dat ging prima...
Toen tussen de bomen en de huizen hier , Echt minimale drift...

Heb ook nog een filmpje met de verkeerde props,en de heigt gain niet goed afgesteld...
(op 3s met 10x5) daar waait het behoorlijk, ook daar zeer weinig drift door de wind... Bij belangstelling wil ik die ook wel posten...
 
;)

Zelf net heerlijk gevlogen. Ondanks dat windguru rustige wind voorspelde was het aan het rand van het dorp op open veld toch behoorlijk stevig. De heli bleef dus aan de grond. De quad heb ik wel kunnen vliegen.. Lekker met m'n kop even in de zon :)

img05091u.jpg
 
@emil, even een vraag wat bedoel je met verkeerde props ?
Met 3S 10 inch props en een F550 frame blijft de boel niet stabiel ?

Laatst heb ik de 8 inch props eens op de F550 gedaan en tot mijn verbazing was die met het gebruik van een 3S lipo veel stabieler ?!
Vorige week de DJI probs vervangen door Graupner 10" props maar toch heb ik het idee dat het met de 8 Inch props mooier vloog.
 
Nou dat is dus een hebbon
Ik zie ook dat hij 2 kanalen in beslag neemt?
Donders machtig dingetje
Nee neemt niets extra's in beslag..
Je schakeld alles via 1 extra kanaal, dat is de 3 standen schakelaar.
ati mode+ gps, atti mode, of manual mode,

En vanaf de nieuwe firmware kan je hem ook aansturen met 4 kanalen, dan zit hij vast in Atti mode.

Optioneel kan je nog 2 kanalen aangeven voor bv het regelen van de remote gains..
Lees ook het bouwverslag wat als sticky staat, daarin word veel uitgelegd.



@emil, even een vraag wat bedoel je met verkeerde props ?
Met 3S 10 inch props en een F550 frame blijft de boel niet stabiel ?

Laatst heb ik de 8 inch props eens op de F550 gedaan en tot mijn verbazing was die met het gebruik van een 3S lipo veel stabieler ?!
Vorige week de DJI probs vervangen door Graupner 10" props maar toch heb ik het idee dat het met de 8 Inch props mooier vloog.

Wbt de f550:
Klopt met 10" op 3s lipo vondt ik het niet vliegen, schudden als een grote. Gains moesten laag, gevolg een dweil...
Met 8" props op 3s wil het wel, maar het verbruik schiet wel omhoog.... En je hebt minder "over" voor stabilisatie in extreme situaties.

Met 4s accu en 8"props , heb je veel meer "over", dus dat is prettiger,en veiliger.. En vliegt ook prima, wel moet je in ALLE gevallen de gains opnieuw afstellen..




Iets anders:

Gas in het midden is "altitude hold" in Attimode:
Nu staat mijn gas op een ratel/schuif). Lastig, gokken wat precies in het midden is. Nu had ik dat opgelost door wat "expo" te geven, zodat hij minder gevoelig is rond het midden...

Maar toch miste ik iets... Met het gemak van bouwen, rond vliegen, en afstellen, was het gas toch wat anders dan de rest.... Wat minder gemakkelijk... Zeker nu met de gps add-on..

Ik heb vandaag mijn zender weer terug gebouwd naar centrerende sticks!
OMG! wat is dat relaxt vliegen! ZA-LIG! Doordat de stick zelfcentrerend is, is hij heel makkelijk te regelen qua hoogte! Wat een feest. Ik wil niet meer terug naar de schuif of ratel!
 
maar dan moet je dus wel altijd rekening houden met het feit dat de motoren meteen gaan draaien als je even de stick loslaat als je hem op de gronf hebt staan voor weet ik veel wat..

was het niet een optie om de "ratel" die op de gimbal zit een soort van extr nokje te geven? dan voel je precies waar het midden zit, zonder dat hij er automatisch naartoe gaat.
 
Volgens mij is dat geen probleem. Als hij op de grond staat moet je hem toch weer opnieuw "armen". Of je moet hem inderdaad neerzetten en gelijk de sticks loslaten..
 
is denk ik de eerste paar keer even wennen, maar daarna zou het vast geen problemen opleveren voor jou... maar je kan nooit meer iemand met jouw zender laten vliegen..
stel ik vlieg lekker met jouw multi en jouw zender, zet hem op de grond en wil de zender weer aan jou geven.. VRRRRRRRRRRR..... vliegt ie zo weg... sorry..
LOL
 
LOL!!!! Dat zou wat zijn. Wel spectaculair voor omstanders.. In atti gaat ie 5 meter per seconde omhoog???
 
Max 6 meter /s ;)

Maar valt allemaal wel mee met wegvliegen hoor, WANT:
In het midden blijft hij op hoogte, dus de motoren draaien wel maar hij stijgt niet tot nauwelijks op,(minder dan 2cm) blijft gewoon laag bij de grond....

Het is even wennen, met landen, even 4 tellen de stick naar benee houden ze zijn disarmd...
Hoewel ik ze nu ook extra op een switch heb staan, net als met de heli (th hold) Dat heb ik altijd , ook al op mijn vliegtuigen, dus eenmaal dat gewend is het niet zo raar hoor...
 
@Emil Kan je ook eens een filmpje posten van de RTH functie op de Naza? Ben erg benieuwd hoe die werkt... Het ziet er wel veelbelovend uit. :)
 
Back
Top