verbruik kyosho v one s3

Heb sinds kort dit bovenstaande kyosho nitro autootje gekocht en rijd op 25% omdat de vorige eigenaar dit ook al deed.

Nou valt het mij alleen op dat het verbruik vrij hoog is.

Is het bijvoorbeeld normaal dat een 75 ml tankje binnen een minuut of 5 op is ? rijd niet eens volgas gewoon een beetje heen en weer voor het huis en dat is het tankje zo weer leeg.

Als ik dan op youtube die wedstrijden zie dan denk ik dat ik na 2 of 3 rondjes alweer bij moet vullen :) dus staat hij dan te rijk of is dit gewoon normaal ?
 
25% moet je ook niet gebruiken. Het is alleen duurder en de prestaties worden er niet veel beter door. In de handleiding staat ook dat je 16% moet gebruiken.

Tijdens wedstrijden rijden we een goede 5 minuten op een tankje. Dat is dus vrij normaal.

M.v.g. Mark
 
Nitro is gewoon duur... Als je hem armer afstelt verbruikt hij minder.. Dat is natuurlijk heel slecht voor de motor. je hebt ook nitro brandstof merken dat je de motor armer kan afstellen. En dat het geen ernstige gevolgen heeft.

Ik heb er een keer van gehoord.. Ik weet niet welk merk
 
Je bedoelt de Merlin Pro/Expert serie , door de gebruikte smeermiddelen kun je iets armer rijden op voorwaarde dat je weet wat je doet.

Niet aangeraden voor de beginner maar echt voor de wedstrijdrijders met verstand van motoren op zoek naar de belangrijke extra secondes rijtijd en Merlin geeft dat zelf ook aan........
 
oke bedankt voor de antwoorden , blijkbaar is 5 minuten dus normaal.

maar lees wel diverse malen dat die kyosho motoren ontworpen zijn voor 25 % en daar heb ik nou eenmaal al een aantal liter van staan ;)
+ als ik naar 16 % zou gaan zou ik het motortje ook opnieuw moeten afstellen of niet ? want daar heb ik namelijk niet zo heel veel verstand van ;)

wou alleen even weten of het indd normaal was dat het tankje zo snel leeg is ..
 
Dat zal je dan gelezen hebben over de grotere .21 of .28 motoren.

.15 (2,5cc) motoren worden altijd gebruikt met 16% aangezien de motor daar ook op gebouwd is. Als je in het boekje gaat kijken zal je zien dat er 16 tot hooguit 20% nitro aan wordt geraden.


Als je weet wat je doet kan je ze wel op 25% laten lopen maar daar komt meer bij kijken als alleen afstellen. En de slijtage zal stukken hoger wezen.

Als je overstapt op 16% moet je inderdaad opnieuw afstellen , als je van afstellen nog geen verstand hebt zou ik me dat eerst als een speer maar eens eigen gaan maken.

Das net zoiets als gaan voetballen of schaken zonder ook maar een idee te hebben van de regels......
 
De kyosho motortjes laten zich prima op 25% draaien, belangrijk is wel dat je een koudere plug gebruikt zoals een 4 of een 5, de standaard plug kan bij een optimale afstelling niet tegen.
 
kun je dan niet beter postzegel gaan verzamelen of zo als je je druk maakt over het verbruik van een moter ??
 
kun je dan niet beter postzegel gaan verzamelen of zo als je je druk maakt over het verbruik van een moter ??

Ik maak me helemaal niet druk , ik stel gewoon een vraag dus graag :ontopic:
, kansloze opmerkingen heb ik niets aan.
 
Laatst bewerkt:
De GXR-15 motoren lopen inderdaad prima op 25%, maar ze kunnen net zo goed op 16% lopen. Wij gebruiken deze motoren al jaren op 16%. Je zult hem inderdaad anders moeten afstellen, maar daar kan ik je ook wel bij helpen.
Binnenkort wil ik weer een keer gaan rijden in Groningen. Misschien kunnen we daar een keer afspreken. Leer ik je wel het afstellen van deze motoren.

M.v.g. Mark
 
Je bedoelt de Merlin Pro/Expert serie , door de gebruikte smeermiddelen kun je iets armer rijden op voorwaarde dat je weet wat je doet.

Niet aangeraden voor de beginner maar echt voor de wedstrijdrijders met verstand van motoren op zoek naar de belangrijke extra secondes rijtijd en Merlin geeft dat zelf ook aan........


Merlin Expert is een prima brandstof voor beginnende en gevorderde rijders.. De Pro zit inderdaad wat andere mengverhoudingen, zo ook de Advance.. Even om misverstanden te voorkomen, Expert word juist het meest gebruikt.
 
Back
Top