lSFwH0BVd3Q[/media] photography of moving air - YouTube De techniek voor een thermiekbril bestaat dus wel. Was zojuist op Discovery te zien
heb de reportage een jaar geleden al eens zien passeren. maar ten eerste is het een camera (dan moet je al via een scherm vliegen ) en ten tweede, als je weet wat zo een grapje kost, dan vlieg je wel met vario denk ik
Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel Wat een teleurstelling, de lijst met uitgenodigde piloten was groter dan ooit en de opkomst kleiner dan ooit. Van Friesland tot in Zuid-Limburg (lees Duitsland) waren de uitnodigingen verstuurd en de opkomst bestond slechts uit 5 personen. Slechts de helft van de Nederlandse ploeg was komen opdagen, en de helft daar weer van vertrok nog voor de bikkelharde training begon. De ploegleider bleef in zijn ziekenbed liggen. In de pauzes werd gesuggereerd dat straffe discipline niet de weg is die we moeten gaan. Dit in tegenstelling tot het Nederlands voetbalelftal dat eindelijk met Louis van Gaal weer de goede weg zal inslaan. Maar genoeg gezeurd over het voetbal en het bijbehorende vedettegedrag. Meer dan een eventuele Tantalusplaats (lees 2-de) zal er wel weer niet inzitten. En kijk mij er niet op aan als het resultaat slechter is omdat ik er over begonnen ben. Waar ik bang voor was, is ook uitgekomen. Bart Rotteveel is niet langsgekomen en dit kan slechts te maken hebben met het feit dat Bart het trainen in Bemmel te duur vindt. Er bestaat misschien een relatie tussen het te snel vliegen in thermiekbellen en de Nederlandse wegen en de gezaghebbende overheid die de snelheid ter plekke vastlegt door middel van borden en controle. Han, zijn zoontje zou dit rijgedrag beter kunnen oachen, en die is niet gek heb ik mij laten vertellen. Maar genoeg gezeurd over Bart's rijgedrag. Bij aankomst bleek slechts Its al aan het trainen (vanaf 10 uur dus 3 uur). Tenminste, hij doet ons dat geloven Maar genoeg gezeurd over Its en zijn trainingsgedrag. Langzaam druppelden dan toch de uitgenodigden binnen en net als je denkt een twisterloze zaterdagmiddag te hebben komt Vincent met zijn 2-de-hands Twister2 aanrijden. Jan Somers, bedankt Waar ik bang voor was gebeurd, maar dan in het kwadraat. Als Libelles vliegen de XX-dingen naar voor T8C Sensazione onmogelijke downwind posities. In een poging dit te pareren ben ik meermaals juist upwind gevlogen en ik ben dan ook de enige geweest die tot 2 maal toe mijn model moest ophalen aan de andere kant van de sloot (hemelsbreed 30 meter maar een wandeling van zeker 400 meter waard.) Kletsverhaaltjes waarom ik daar vlieg en niet downwind ga probeer ik al niet eens meer te verzinnen. Heeft geen zin, Peter luistert sowieso nooit, de anderen maar half. Maar genoeg gezeurd over het luistergedrag van een DLG-er Was het leuk, jazeker, zeer gezellig in de rookpauzes. Mijn analyse: Meestal bijzonder moeilijk om bellen vast te houden, turbulent, Pi+(Pi^2)/5) V-stelling bij mijn nieuwe Vladimer 30/30 koolstofvleugel, ik twijfel of dat genoeg is, buitenlandingen, dat doen die XX-dingen ook, gelukkig maar, stelletje macho's die denken dat ze om de wereld kunnen vliegen met een beetje meer starthoogte. En nu, ja nu een douche en dan aftersun spray, Loet P.S, Ik ben benieuwd wie uit zijn hoofd weet hoe vaak ik "Maar genoeg gezeurd" heb gebruikt Ik denk dat nog minder dan de helft van wat ik schrijf gelezen wordt. Schertsfiguren krijgen meer aandacht is vanmiddag weer gebleken, maar genoeg gezeurd daarover.
Loet, Het zat er vandaag niet in ben nog wel heel dicht in de buurt van Huissen geweest maar ik moest een auto kopen vandaag en dat is misschien gelukt. Cheers, Bart HD
Zo Loet, genoeg gezeur gelezen, Maar goed dat ik veronica om 14.30 verlaten heb. En inderdaad jammer dat 50% van het nederlandse team niet is verschenen, echter daar zullen ze goede redenen voor hebben. Jaap hoe is het met je kuit?? De bewering dat we volledig werden weggevlogen door het XXL geweld kan ik niet staven. Loet, we deden lekker mee en het was gene wedstrijd toch? ondanks de ietwat betere uitgangs hoogte van bas en Peter deden de Tantali lekker mee. We hebben wel Arjen gemist, anders hadden we een heel goed vergelijk kunnen maken in de uitgangshoogtes van de XXL. Wat we tot nu toe gezien hebben van die combi was indukwekkend. Ik ben er tot mijn spijt niet bij in Mücke, dus alle nederlandse F3K piloten veel succes en plezier daar, hou het heel en ga voor de ere plaatsen, jullie kunnen het!!. Al met al een fantastische dag met geweldig weer, erg tubulent, fantastische thermiek met evenzoveel sink, leuke mensen, gezonde competitie, en weer veel geleerd.
Waar? Nou, tussen het gras van 1m hoog wat je dwingt om vlak weg te werpen. Joh, wat een herrie als je buitenvleugel een paar grassprieten raakt tijdens de worp, je verwacht een volledig vernielde vleugel terug tezien. En ook van de discussies over slankheid, Gc, vleugelbelasting V-stelling, Pi, neuslengte, kortom de belangrijke dingen ds levens.
[QUOTE= Het zat er vandaag niet in ben nog wel heel dicht in de buurt van Huissen geweest maar ik moest een auto kopen vandaag He Bart, is je huidige, redelijk nieuwe Alfa dan al stuk??
Zo, dus dat was een training......Erug gezellig gehad in iedergeval en lekker lang doorgevlogen met Bas en Peter; zij zijn nog onderweg naar huis denk ik! Mn twister 2 vliegt nog steeds heerlijk, maar een man kan maar een aantal keer wat scherpe opmerkingen over zn vliegtuig type hebben, dus na de indirecte en ''subtiele'' opmerkingen hierover, ga ik het Tantalus-kamp ook proberen te versterken door er eentje te bouwen. Loet kan het silhouet van de twister nauwelijks aanzien, vandaag ging ie ook al zo vroeg weg......Dit kan zo niet langer!
Ondanks de magere opkomst een erg gezellige dag. Alleen de laatste AULD vanaf 20:00 was een nachtmerrie (alleen Vincent, Peter A en ik deden aan deze sessie mee de rest zat thuis al achter de buis). In mijn beleving was de lucht aardig dood maar op een of andere manier slaagde Peter erin om zo ongeveer elke vlucht nog iets op te pakken, dit deed hij met de T3, de T2 en de XXlite, ook werden deze modellen sommige vluchten nog met ballast gevlogen. Blijkbaar helpt het onder die omstandigheden toch om met 8 mm flap (dit ongeacht de koorde van de flap) te vliegen in combinatie met nog zoiets aan snapflap. Bas
Ik distantieer mij van iedere opmerking die suggereert dat ik iets gezegd zou hebben, of me ergens aan gestoord zou hebben, dan wel iets gezien zou hebben, die me eventueel zou kunnen aanzetten tot het doen van suggestieve, grappig bedoelde, of eventueel met hoongelach ondersteunde zelfbespottende opmerkingen, makend in de gesprekken tijdens de rookpauze, door mij op gang houdend en daarbij de chips, bier en eventuele andere geneugten op listige wijze weet te ontwijken, pareren, te ontkennen en (indien nodig) eventueel te bevestigen. Daar distantieer ik me dus van Ik herken mij hier dan ook totaal niet in. Loet
# Wat een teleurstelling, de lijst met uitgenodigde piloten was groter dan ooit en de opkomst kleiner dan ooit. Van Friesland tot in Zuid-Limburg (lees Duitsland) Hallo, Ik weet niet of je mij daar mee bedoelde, maar ook ik heb geen uitnodiging gekregen :cry: Dit weekend had gepast. Veel plezier in Mücke en hopelijk ereplaatsen, eender met welk toestel
Zo, ff een oud draadje afgestoft. Gaat er nog iemand vliegen morgen? Liefst enigszins in het noorden des lands?