Training Garderen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 1 mrt 2007.

  1. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    602
    Locatie:
    balen
    hihi this van de schop fairytales hihi frans toch
     
  2. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    Verhip nu zie ik het ook.
    We zijn toch niet in de maling genomen, toch!!
     
  3. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. fireforx309

    fireforx309 Guest

    heb de reportage een jaar geleden al eens zien passeren.

    maar ten eerste is het een camera (dan moet je al via een scherm vliegen )
    en ten tweede, als je weet wat zo een grapje kost, dan vlieg je wel met vario denk ik ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel

    Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel

    Wat een teleurstelling, de lijst met uitgenodigde piloten was groter dan ooit en de opkomst kleiner dan ooit.
    Van Friesland tot in Zuid-Limburg (lees Duitsland) waren de uitnodigingen verstuurd en de opkomst bestond slechts uit 5 personen.
    Slechts de helft van de Nederlandse ploeg was komen opdagen, en de helft daar weer van vertrok nog voor de bikkelharde training begon. De ploegleider bleef in zijn ziekenbed liggen. In de pauzes werd gesuggereerd dat straffe discipline niet de weg is die we moeten gaan.

    Dit in tegenstelling tot het Nederlands voetbalelftal dat eindelijk met Louis van Gaal weer de goede weg zal inslaan. Maar genoeg gezeurd over het voetbal en het bijbehorende vedettegedrag. Meer dan een eventuele Tantalusplaats (lees 2-de) zal er wel weer niet inzitten. En kijk mij er niet op aan als het resultaat slechter is omdat ik er over begonnen ben.

    Waar ik bang voor was, is ook uitgekomen. Bart Rotteveel is niet langsgekomen en dit kan slechts te maken hebben met het feit dat Bart het trainen in Bemmel te duur vindt. Er bestaat misschien een relatie tussen het te snel vliegen in thermiekbellen en de Nederlandse wegen en de gezaghebbende overheid die de snelheid ter plekke vastlegt door middel van borden en controle. Han, zijn zoontje zou dit rijgedrag beter kunnen oachen, en die is niet gek heb ik mij laten vertellen. Maar genoeg gezeurd over Bart's rijgedrag.

    Bij aankomst bleek slechts Its al aan het trainen (vanaf 10 uur dus 3 uur).
    Tenminste, hij doet ons dat geloven;)
    Maar genoeg gezeurd over Its en zijn trainingsgedrag.

    Langzaam druppelden dan toch de uitgenodigden binnen en net als je denkt een twisterloze zaterdagmiddag te hebben komt Vincent met zijn 2-de-hands Twister2 aanrijden. Jan Somers, bedankt:D

    Waar ik bang voor was gebeurd, maar dan in het kwadraat. Als Libelles vliegen de XX-dingen naar voor T8C Sensazione onmogelijke downwind posities. In een poging dit te pareren ben ik meermaals juist upwind gevlogen en ik ben dan ook de enige geweest die tot 2 maal toe mijn model moest ophalen aan de andere kant van de sloot (hemelsbreed 30 meter maar een wandeling van zeker 400 meter waard.)
    Kletsverhaaltjes waarom ik daar vlieg en niet downwind ga probeer ik al niet eens meer te verzinnen. Heeft geen zin, Peter luistert sowieso nooit, de anderen maar half. Maar genoeg gezeurd over het luistergedrag van een DLG-er

    Was het leuk, jazeker, zeer gezellig in de rookpauzes.

    Mijn analyse: Meestal bijzonder moeilijk om bellen vast te houden, turbulent, Pi+(Pi^2)/5) V-stelling bij mijn nieuwe Vladimer 30/30 koolstofvleugel, ik twijfel of dat genoeg is, buitenlandingen, dat doen die XX-dingen ook, gelukkig maar, stelletje macho's die denken dat ze om de wereld kunnen vliegen met een beetje meer starthoogte.

    En nu, ja nu een douche en dan aftersun spray,

    Loet

    P.S,

    Ik ben benieuwd wie uit zijn hoofd weet hoe vaak ik "Maar genoeg gezeurd" heb gebruikt:D Ik denk dat nog minder dan de helft van wat ik schrijf gelezen wordt.
    Schertsfiguren krijgen meer aandacht is vanmiddag weer gebleken, maar genoeg gezeurd daarover.
     
  6. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Loet,

    Het zat er vandaag niet in ben nog wel heel dicht in de buurt van Huissen geweest maar ik moest een auto kopen vandaag :) en dat is misschien gelukt.
    Cheers,

    Bart


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. Its

    Its

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Bemmel: "einde A15, rechtsaf"
    Zo Loet, genoeg gezeur gelezen, Maar goed dat ik veronica om 14.30 verlaten heb.
    En inderdaad jammer dat 50% van het nederlandse team niet is verschenen, echter daar zullen ze goede redenen voor hebben.
    Jaap hoe is het met je kuit??
    De bewering dat we volledig werden weggevlogen door het XXL geweld kan ik niet staven.
    Loet, we deden lekker mee en het was gene wedstrijd toch? ondanks de ietwat betere uitgangs hoogte van bas en Peter deden de Tantali lekker mee.
    We hebben wel Arjen gemist, anders hadden we een heel goed vergelijk kunnen maken in de uitgangshoogtes van de XXL. Wat we tot nu toe gezien hebben van die combi was indukwekkend.

    Ik ben er tot mijn spijt niet bij in Mücke, dus alle nederlandse F3K piloten veel succes en plezier daar, hou het heel en ga voor de ere plaatsen, jullie kunnen het!!.

    Al met al een fantastische dag met geweldig weer, erg tubulent, fantastische thermiek met evenzoveel sink, leuke mensen, gezonde competitie, en weer veel geleerd.
     
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Waar?
     
  9. Its

    Its

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Bemmel: "einde A15, rechtsaf"
    Waar?

    Nou, tussen het gras van 1m hoog wat je dwingt om vlak weg te werpen.
    Joh, wat een herrie als je buitenvleugel een paar grassprieten raakt tijdens de worp, je verwacht een volledig vernielde vleugel terug tezien.
    En ook van de discussies over slankheid, Gc, vleugelbelasting V-stelling, Pi, neuslengte, kortom de belangrijke dingen ds levens.
     
  10. Its

    Its

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Bemmel: "einde A15, rechtsaf"
    [QUOTE=
    Het zat er vandaag niet in ben nog wel heel dicht in de buurt van Huissen geweest maar ik moest een auto kopen vandaag


    He Bart, is je huidige, redelijk nieuwe Alfa dan al stuk??
     
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Zo, dus dat was een training......Erug gezellig gehad in iedergeval en lekker lang doorgevlogen met Bas en Peter; zij zijn nog onderweg naar huis denk ik!
    Mn twister 2 vliegt nog steeds heerlijk, maar een man kan maar een aantal keer wat scherpe opmerkingen over zn vliegtuig type hebben, dus na de indirecte en ''subtiele'' opmerkingen hierover, ga ik het Tantalus-kamp ook proberen te versterken door er eentje te bouwen. Loet kan het silhouet van de twister nauwelijks aanzien, vandaag ging ie ook al zo vroeg weg......Dit kan zo niet langer!
     
  12. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Ondanks de magere opkomst een erg gezellige dag.
    Alleen de laatste AULD vanaf 20:00 was een nachtmerrie (alleen Vincent, Peter A en ik deden aan deze sessie mee de rest zat thuis al achter de buis). In mijn beleving was de lucht aardig dood maar op een of andere manier slaagde Peter erin om zo ongeveer elke vlucht nog iets op te pakken, dit deed hij met de T3, de T2 en de XXlite, ook werden deze modellen sommige vluchten nog met ballast gevlogen. Blijkbaar helpt het onder die omstandigheden toch om met 8 mm flap (dit ongeacht de koorde van de flap) te vliegen in combinatie met nog zoiets aan snapflap.

    Bas
     
  13. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik distantieer mij van iedere opmerking die suggereert dat ik iets gezegd zou hebben, of me ergens aan gestoord zou hebben, dan wel iets gezien zou hebben, die me eventueel zou kunnen aanzetten tot het doen van suggestieve, grappig bedoelde, of eventueel met hoongelach ondersteunde zelfbespottende opmerkingen, makend in de gesprekken tijdens de rookpauze, door mij op gang houdend en daarbij de chips, bier en eventuele andere geneugten op listige wijze weet te ontwijken, pareren, te ontkennen en (indien nodig) eventueel te bevestigen.

    Daar distantieer ik me dus van:D Ik herken mij hier dan ook totaal niet in.

    Loet
     
  14. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Its, nee hoor mijn nieuwe Alfa doet het nog prima :)
    Cheers

    Bart


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Dus....juliie begrijpen dat ik een tantalus wil........;)
     
  16. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Lijkt me een logische conclusie
     
  17. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Geen uitnodiging ontvangen.......
     
  18. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    ook niet


    Ikke ook niet. Maar ik ben dan ook geen topper meer een tobber.
     
  19. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    # Wat een teleurstelling, de lijst met uitgenodigde piloten was groter dan ooit en de opkomst kleiner dan ooit. Van Friesland tot in Zuid-Limburg (lees Duitsland)

    Hallo,
    Ik weet niet of je mij daar mee bedoelde, maar ook ik heb geen uitnodiging gekregen :cry: Dit weekend had gepast.
    Veel plezier in Mücke en hopelijk ereplaatsen, eender met welk toestel:p


     
  20. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Zo, ff een oud draadje afgestoft. Gaat er nog iemand vliegen morgen? Liefst enigszins in het noorden des lands?
     

Deel Deze Pagina