Traxxas SLASH topic

Goede morgen,

Heeft er nog meer iemand een 9t ezrun in zijn slash zitten?

Ik heb gister van die veren met een rate van 20% (blauw) meer op de originele shocks gezet en dat werkt al een stuk beter! Net iets stugger en valt minder snel om.
 
Ik had er vroeger zo'n setje in zitten ja...

Ik zou als ik iedereen was meteen naar losi XXX sized linieare veren gaan... die dingen zijn echt inherent beter dan die progressive dingen...
 
Aha bedankt zal ook eens naar die veren kijken.
Weet jij toevallig je vertanding van toen en wat gebruikte je als energiebron?
 
ik heb de mijne van liquid rc, ik zou zilver of groen 2" voor doen en achter groen of blauw ik had 50wt oil (van HPI) daarbij en dat werkte prima voor mijn doen...

Ik heb hem een middag gebruikt en 19/87 was hoog genoeg dat hij stevig warm werd:)
 
Na wat problemen met het rijden heb ik de aandrijving helemaal uit elkaar gehaald (de auto had grip met wegrijden, maar als je remde was ineens de aandrijving weg/remmen onmogelijk) wiel was los, dus ik denk moertje los gelopen, even nieuwe threadlock en weer rijden. 5minuutjes rijden en weer hetzelfde, dit keer wiel vast.... Dus dat word even binnen kijken, 1 wiel draairt vrij, ander trekt de spur mee (bij het draaien ander vasthouden) dit moest dus voor de slipperclutch zitten, maar voor zekerheid ook even de pads even langs een schuurpapiertje gehaald.

Daarna dus de gearbox maar opengemaakt. Kom je er gelijk achter dat je 2e chasisplaat ook alweer kapot is (toch maar is zo'n chassis saver maken van stukje staal. en dan 6 bouten erin denk :P). Gearbox helemaal uit elkaar, alle tandwielen zien er nog netjes uit, diff werkt nog zoals het hoort. Even overal nieuw vet op en weer dichtschroeven. Alles weer netjes ingevet en wel weer inelkaar zetten. Bij elkaar zijn we weer een paar uur schroeven verder. En weer testrit. Even volgas trekje op de straat. Wil ik remmen..... Wat denkje, zelde probleem. (en de voorbumper weet hoe het is om volgas tegen een muur te gaan :()

Weer naarbinnen, kan niet in de gearbox zitten, dus nog even slipperclutch chekken (kan natuurlijk te los zijn geweest). Kijk je nog even je bandjes na :O

6 kant wielmeenemer en proline beadlock velg helemaal rond gedraaid. :( schade:

velg meneemertje
proline beadlock velg
pkracing is weer 30 euro rijker door me, denk dat het begon door het loslopen in het begin, door dif werking krijgt ie meer energie.

Hopen dat dit nooit meer gebeurd, heb nu wel een reserve velg voor achterop als er ooit desert rat body komt :P
 
De 3800Kv heeft een behoorlijk koppel waarmee de kans op gestripte meenemers toeneemt. Het valt mij op dat je de wielmoeren vaak steviger kunt vastdraaien dan je zou denken.
 
Nieuwe kap "Desert Militia"

full

full

full


2 dagen geleden mijn eersten body gespoten, wel redelijk gelukt dacht ik zo ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het dak is een beetje anders dan normaal, moet zeggen dat het mijn eerste keer was dus wilde het niet al te moeilijk maken. Moet wel zeggen dat je op een zwarte ondergrond de krassen in de lexaan body mega snel ziet.. Misschien in het vervolg andere kleuren. Wat wel een voordeel is is dat deze kap dikker is dan de originele!
 
6 kant wielmeenemer en proline beadlock velg helemaal rond gedraaid. :( schade:

velg meneemertje
proline beadlock velg

Deze kan je eventueel nog gebruiken...

Als noodoplossing kan je het 6 kantje (wheel-hex) met secondelijm vastlijmen in je dol gedraaide beadlock velg.
(Lees: de ruimte tussen je wheel-hex en velg gewoon volgooien met sec. lijm ;) )
Deze dan met wheel-hex en al op je asje met dat dwars pinnetje drukken.
Dan wielmoertje erop en dan kan je gewoon weer rijden...

Ik heb zo een proline caliber nog helemaal kaal kunnen rijden zonder problemen :D
 
Woeiz, ik heb ook een slash gekocht ;)

Zaten wat mankementen aan :( (2e hands) maar daar zijn onderdelen voor besteld. Er zat een XL-5 setje in en ik moet zeggen, op 2s lipo valt dat echt niet tegen voor een RTR!

Vandaag komt als het goed is een Proline 14RS binnen, die word 'Imprezablue'. Banden moet ik nog uitzoeken.

Net een testrondje op straat gereden, wat een hoop roll heeft dat ding... Al 3 keer omgelegen. Dus daar gaan we wat aan doen :)

Vind het tot nu toe een hele leuke auto met zoveel upgrades, goedkope onderdelen en bijna geen gezeik. Tot nu toe met al mijn auto's (tot xray competitieauto's toe) wel wat gehad. Ik hoop dat ik nu lekker zorgeloos kan gaan rijden als tie wat beter is afgesteld.

Foto's volgen

Robert
 
Grrr... Koop ik een BMI thermo gun op aanbeveling van LHS om de motortemperatuur van mijn (brushless, sensored, idioot veel koppel vergeleken met broertje's Velineon) Slash te meten, maar nee hoor, meneertje tempgun vindt de muur 20 graden onder nul, en mijn hand 70 graden Celsius (niet Fahrenheit, Celsius). dat wordt dinsdag terug komen... Wel erg tevreden over de Speed Passion Short Course Master Combo, zeker met de VXL combo te vergelijken, maar rijtijden van rond de 60 minuten!
 
Back
Top