Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. JWB

    JWB

    Lid geworden:
    24 jan 2014
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Breda
    Het is een hulpmiddel om de slash beter "onder controle" te houden. Zorgt er bijvoorbeeld voor dat de Slash zonder te sturen rechtdoor blijft gaan op onverhard terrein (TSM corrigeert automatisch als je bijvoorbeeld over een hobbel gaat zodat de slash rechtdoor blijft gaan). Het is een leuke feature. Zie deze link voor meer info :
    https://traxxas.com/products/parts/traxxas-stability-management

    Ik zal het eens uitproberen om de auto op te tillen en te roteren. Kom ik nog op terug.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.550
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Leuke feature maar dan kun je niet meer "Echt" leren sturen.. Als ik dat zo lees haalt het een hoop fun uit het rijden.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.141
    Locatie:
    Zwolle
    Is hetzelfde als het AVC systeem van Spektrum als ik het goed begrijp.
     
  4. tsjah

    tsjah

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Belgiƫ
    Hey,

    Ik heb sinds kort een slash. Prettige auto, maar mijn achterste shock caps zijn al een paar keer losgekomen. Ik heb dan maar de TRX-4761 gekocht (alu shocks rear), maar ik begrijp iets niet; op de standaard shocks zit er een blauw plastiekje op de shaft, bij deze komt er een zwart plastiekje dat volgens mij op de tin shaft moet (rood omcirkeld op foto), maar hoe krijg je die er op? Kan die tin shaft gedemonteerd worden? Of moeten deze er niet op? En voor wat zijn de andere stukken (groen omcirkeld op foto)?

    Alvast bedankt
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.141
    Locatie:
    Zwolle
    Het groen omcirkelde lijkt mij voor de onderkant van de shockdemper.
    De shockshaft kan er uit door het oog aan de onderkant los te halen, dan kun je de as omhoog drukken, en dan er uit pakken.
    Staat er geen exploded view in de handleiding?
    Misschien kan u hier wat mee?

     
  6. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Ik heb sinds kort een Traxxes Slash 4x4 overgekocht van iemand. Gaaf ding... alleen voor als m'n zoontje ermee gaat rijden wil ik hem "langzamer" zetten. Ik heb de Link erbij gekocht zodat ik dit via de app kan doen. Nu dacht ik het te hebben gevonden onder "garage" "channel-setup" "Throttle Chanel" en dan the "Throttle" lager zetten.
    Vooruit gaat hij dan een stuk langzamer. Top. Alleen achteruit gaat hij wel vol gas. Je kunt wel de Brake dan lager zetten maar dan remt hij ook amper. Wie weet de oplossing?
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    De regelaar op 50% zetten. Dit doe je met het knopje op de regelaar.
     
  8. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    [QUOTEAls je de auto op training mode zet en TSM voluit, dan kunnen mijn kinderen er ook zeer goed mee uit te voeten. Zet je training mode uit, TSM uit en voorzie je de slash van een 3S Lipo, tja dan is het een heel ander verhaal ;) Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik.. [/QUOTE]

    Training mode zet je die dan aan op de "module" die in de auto zit waar je hem uit en aan zet je hem aan via de app?
     
  9. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Welk knopje bedoel je dan?
    [​IMG]
    Super voor je hulp alvast.
     
  10. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Hij bedoelt het knopje die op je regelaar zit. Dat is dat kastje (waarschijnlijk blauw) waar je je accu op insteekt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Beste , instellen van de rij-modus , doe je op de esc(regelaar) , je hebt een training mode , dan wordt er maar 50 % throttle gegeven maximaal bij volledige indrukken van de trigger, staat ook in de manual van de auto , lees die eens een beetje door ,handige tips en truuks voor de auto en rijder :koud: bv gearing, geschatte snelheden met NimH accu en Lipo, onderhoudstips,afsteltips ........:rtfm:

    blz 11 de plaatjes , blz 18 het instellen van het " profiel".......

    https://traxxas.com/sites/default/files/58076OM-EN-R00.pdf


    Op de site van TRaxxas.com/support staan legio manual's online , heel handig , en nuttig ...

    https://traxxas.com/support/manuals
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2015
  12. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Top ga ik dat als eerste doen en de lipo accu vervangen voor een gewone accu...
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dat kan maar voor het instellen van de training mode is dat niet nodig , wel de LVC(LipoCutoffVoltage) als je van NimH naar LiPo gaat en vice verso, LVC off bij NimH , On bij Lipo, hoe je dat doet staat ook weer beschreven in de manual ......


    suc6
     
  14. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Ja dat had ik al gelezen... Rood (NiMH en groen (Lipo) lampje.

    Maar training op NiMH is toch langzamer als training op Lipo? 50% van 85km/h is minder als 50% van 60km/h leek mij
     
  15. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    Min of meer wel, een NimH zakt onder belasting sneller in qwa inputvoltage , dus daarmee ook het vermogen , dus snelheid , een LiPo kan veel langer een constante inputvoltage leveren ,en dus dus minder snel , snelheid inleveren.
    Vandaar dat een NimH over de langere tijd langzaam is op een accu lading dan een LiPo.
    Maar ik denk dat je op de trainings mode , haast geen verschil zal merken tussen een Lipo en een NiMh , hooguit als de NiMh bijna zijn lading heeft " vergeven" ....

    Maar snelheid is afhankelijk van een meerdere zaken.......


    leesvoer ;

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-is-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.123782/

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos.21778/

    http://www.modelbouwforum.nl/thread...orden-motor-regelaar-en-accu-lipo-nimh.89826/
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2015
  16. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Okay ik ga vanavond eens lezen. Thanks!
    Heerlijk zo'n forum met hulp en info.

    Ff een fotootje van de auto.
    [​IMG]

    Ben in RC nieuw maar je kunt wel veel qua setup van de auto's heb ik al gezien.

    Heb zelf een 1:1 speeltje waar je dat ook mee kunt:
    [​IMG]
     
  17. JWB

    JWB

    Lid geworden:
    24 jan 2014
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Breda
    over de training mode op de esc is al voldoende gereageerd zie ik. Via de traxxas link app is er ook een "training mode" optie. Daar kun je het percentage vd snelheid zelf aangeven (bijvoorbeeld 20% vd capaciteit) wat je wil.

    Leuke 1:1 btw ;)
     
    RCjeffrey vindt dit leuk.
  18. Louisvdd76

    Louisvdd76

    Lid geworden:
    20 nov 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Nijmegen regio
    Ja die staat op 40%, maar ik had het idee dat ik hem niet kon veranderen... Dat zou dus top zijn als dat kon. Dus dan kan ik de esc gewoon normaal laten staan en met de Link App hem op training 30% zetten voor m'n zoontje... ik ga er nog eens mee testen.
     

Deel Deze Pagina