tojeiro 90?

wij hebben er eentje gehad, en als iets NIET vloog was het dit type.
de vleugels zijn te klein voor het type vliegtuig, hij kwam altijd heel moeilijk los
en landen was ook moeilijk, hij viel uit de lucht.
op een gegeven ogenblik hadden we uitgevonden als je de rolroeren bij start en landing iets naar beneden trimde ( dan genereer je dus lift) dan ging het wel.
kortom te weinig vleugel oppervlak om goed te kunnen vliegen
de type,s 50 en 120 hadden dit probleem niet.
gr ralph
 
wij hebben er eentje gehad, en als iets NIET vloog was het dit type.
de vleugels zijn te klein voor het type vliegtuig, hij kwam altijd heel moeilijk los
en landen was ook moeilijk, hij viel uit de lucht.
op een gegeven ogenblik hadden we uitgevonden als je de rolroeren bij start en landing iets naar beneden trimde ( dan genereer je dus lift) dan ging het wel.
kortom te weinig vleugel oppervlak om goed te kunnen vliegen
de type,s 50 en 120 hadden dit probleem niet.
gr ralph

Misschien zijn er verschillen maar ik heb met de 50 en 90 gevlogen en vond juist de 90 beter. Wel zat er een heel slecht landingsgestel bij die ik snel vervangen had door een stel carbon poten van een Xtra, waardoor hij wat hoger komt te staan. Ik zou de Tojeiro-90 zeker aanbevelen! Ik vloog hem met een OS-91 en een Saito-125.

Doordat met een ander landingsgestel de neus hoger komt wordt de invalshoek van de vleugels groter en komt hij makkelijk van de grond. Anders is het inderdaad heel moeilijk en op een nat veld zelfs onmogelijk!

Volkert
 
wij hebben er eentje gehad, en als iets NIET vloog was het dit type.
de vleugels zijn te klein voor het type vliegtuig, hij kwam altijd heel moeilijk los
en landen was ook moeilijk, hij viel uit de lucht.
op een gegeven ogenblik hadden we uitgevonden als je de rolroeren bij start en landing iets naar beneden trimde ( dan genereer je dus lift) dan ging het wel.
kortom te weinig vleugel oppervlak om goed te kunnen vliegen
de type,s 50 en 120 hadden dit probleem niet.
gr ralph

Is de vleugelinstelhoek / Stabilo instelhoek / Motordomping wel korrekt ?
Met een ARF model gaat men er vaak vanuit dat dit "standaard" goed is, maar in de praktijk klopt er vaak heel weinig van. Als de kist goed uitgemeten is moet deze zeer makkelijk vliegen. Dit toestel is een bijna exakte kopie van de Smaragd van Wolfgang Matt.
 
Ik heb mijn draadje op rcuniverse er nog eens op nagelezen en de 90 vloog prima. Wel is hij relatief zwaar dus wel op snelheid houden. Landingen heel eenvoudig. Ook een hele stevige kist, kan ook soms handig zijn!

Volkert
 
Oke de tojeiro is overigens al verkocht, en ik ben nog steeds op zoek naar een 1ste f3a kist.

op het te koop gedeelte staat een high society voor een hele goede prijs, maar dan moet ik nog een motor enzo gaan voorzien(30cc benzine)+ hij is net wat te groot en een grote afstand om te rijden.

ik heb eens gekeken nu naar de adrenaline 90 en 120. zijn hier ervaringen mee?
de 120zou vliegen met een 20cc 4takt.

1ste nadeel die ik direct kan zien is dat hij wel "mooi" is. maar bij herstelling moet hij overnieuw gecoverd worden.

groeten
 
Nou, koop die Xtra-60 die nu te koop staat op het forum. Zeker als je niet bang bent voor een brandstofkist een perfect ding. Ik heb drie jaar met heel veel plezier met zijn grote broer gevlogen.

Volkert
 
hy , je koop beter iets fatsoenlijk als je wilt F3A of figuren vliegen. bv ne sebart angel. zéér goede instap toestel. bij ons in de club hebben wij ook geen electriciteit. maar ik heb een 2de auto batterij en deze gebruik ik om de lipo's te laden. terug thuis hang ik deze aan de lader.het is al moeilijk genoeg om je figuren te vliegen en je moeten bezig houden om je toestel een beetje fatsoenlijk te laten vliegen kun je missen als kiespijn tijdens de vlucht. ik ben begonnen met een angel vervolgens met een enigma en nu met een krill spark, tjonge tjonge wat een verschil.
 
het is zeker niet de bedoeling voor wedstrijden te vliegen...
electro op die maat maakt voor mij minder kans...
(daarom staat mijn pitts op 6cellen ook te koop)

een angel is 5cellen, mss wat beter te doen, maar dan nog.hmm
de adrenaline 90/120 en de high society zien er ook wel goed uit en groter dan de angel
een 17cc2takt motor en een 20cc4takt motor heb ik momenteel liggen
voor de society zou een nieuwe motor gekocht moeten worden,
een angel electro of methanol, moet zowiso alles gekocht worden
 
Back
Top