T-Rex 500 / ESC problemen ???

Gezien de minimale klachten welke ik kan vinden over de elektronica van de T-Rex 500 ga ik ervanuit dat ik gewoon PECH heb gehad :(

:( het is PECH, die eene vogel gaat over jaren mee,
en die andere is een ''maandag-vogeltje'' en je blijft bezig met sleutelen.
 
Alles komt goed !!! :)

Gisteren mijn nieuwe motor en regelaar opgehaald :D (kostenloos binnen de garantie)
Ik heb alles weer aangesloten en,...... het werkt weer perfect !!!!

Het valt me op dat de ESC welke standaart bij de kit zat de instelling, Trotle respons op MID stond en de nieuwe staat standaart op HIGH ????
Weet iemand wat de beste stand hiervoor is ??? (Ik vlieg geen 3D)

Ik moet m'n menig over align wel een beetje bijdraaien, ik heb pech gehad en dat is erg vervelend maar de garantie van robbe is wel uitstekend en snel. Ik denk wel dat het belangrijk is dat er een winkelier tussen zit die er alles aan doet om het goed en snel op te lossen.
 
3d instelling is niet perse heel anders dan een beginnersinstelling...

Beetje meermpitch en toeren en je bent er

Gewoon de regelaar een keer helemaal doorlopen qua instellingen, en alles een keer opnieuw erin zetten
 
3d instelling is niet perse heel anders dan een beginnersinstelling...

Beetje meermpitch en toeren en je bent er

Gewoon de regelaar een keer helemaal doorlopen qua instellingen, en alles een keer opnieuw erin zetten

Gisteren heb ik alles opnieuw doorgelopen en ingesteld, ik merk niet echt een groot verschil tussen Mid / High instelling.

Wel heb ik een ander probleem waar ik VOOR de kapotte motor geen last van had?

- De giro (Align GP790) verliest zijn lock stand ??? Ik vlieg 2 accu's zonder problemen en de bij de 3e verliest de giro halverwege de vlucht zijn lockstand ??? De rudder drijft langzaam naar uiterste stand ???
Zodra ik de giro reset dan gaat het een paar vluchten goed,... en dan gaat het weer fout ???
 
Laatst bewerkt:
Het valt me op dat de ESC welke standaart bij de kit zat de instelling, Trotle respons op MID stond en de nieuwe staat standaart op HIGH ????
Weet iemand wat de beste stand hiervoor is ??? (Ik vlieg geen 3D)
Volgens mij geeft dat aan hoe snel de ESC van toerental A naar toerental B gaat (b.v. omdat je in normal mode een ander toerental hebt via je throttle curve dan in stunt-1/idle-up). Bij high gaat dat sneller dan op medium, wat onder andere betekent dat het wat zwaarder is voor je ESC/accu en dat je staart mogelijk een tikje opzij uitslaat (als je gyro het even niet trekt). Als je een governor gebruikt om de rotorsnelheid constant te houden, dan heeft dit denk ik meer nut (op high) dan bij een throttle curve (b.v. een v met 85% op 0 pitch en 95 op 10-13 graden pitch), want dan zijn de veranderingen veel kleiner.

Als je toch niet erg agressief vliegt, dan is terug naar medium misschien niet zo'n slecht idee.

PWM frequentie en motor timing aanpassen (weet niet of je die op die Align ESC in kan stellen, op een Castle Creations b.v. wel) kan er voor zorgen dat je motor beter presteert, maar ook flink wat warmer wordt.

De giro (Align GP790) verliest zijn lock stand ??? Ik vlieg 2 accu's zonder problemen en de bij de 3e verliest de giro halverwege de vlucht zijn lockstand ??? De rudder drijft langzaam naar uiterste stand ???
Zodra ik de giro reset dan gaat het een paar vluchten goed,... en dan gaat het weer fout ???
Ik ken die specifieke gyro niet, maar weet je zeker dat je (mechanische) setup klopt en dat je niet al met je model aan het lopen was voordat de gyro geinitialiseerd was? M.a.w. het model zou op een stabiele ondergrond moeten staan als de gyro initialiseert.
 
@mjbrands:
@raesie01:
:cool:
ik zou toch erder naar mechanische instelling kijken,
en eerst de zender checken, geen E-point of Subtrim,
en let ook op met D/R en kijk ok mal op Expo, als je toch de zender checkt.
:p
 
Back
Top