Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@Jonkje: gefeliciteerd :D
Kom ook net van het veld terug, heerlijk vliegweer :D

heb de ESC onder de batterij plank vandaan gehaald, en aan de zijkant geplakt:
full

misschien vanavond nog eens richting veld met beide heli's :smile::smile::smile:

na het vlieg-plezier bleek het ding op z'n nieuwe plek net zo heet als anders te zijn...
omdat ik er eerlijk gezegd genoeg van begin te krijgen weer eens uit te vinden hoe dat ding het best gekoeld kan worden, laat ik 'm maar ''uitbranden''. :-|

groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hensje heeft weer een succesvolle remaiden gehad. Enkel wat hovervluchtjes om te zien of alle onderdelen ook bij elkaar blijven :p

gefeliciteerd, alles weer o.k., geen trillen, vibreren, bladspinning, mooi zo
(durf niet te zeggen: verder zo),
gr. Uwe

@Uwe
Yep, je kunt hem kopen met een DX4e maar dat zou ik niet aanraden. Met een DX6i vliegt hij echt fijn. Om die reden heb ik dus DX6i, Futaba en een Devo zender.
.. dus gaat niet met futaba vliegen?
gr. Uwe
 
@heli uwe: past niet vanwege de bedrading.
zoals ie nu staat zijn de draden net lang genoeg.
anders kan ik de accu niet meer aansluiten, of de motor...

de boel is ontworpen met de ESC onder de accu plank... lekker slim van die chinezen :(
 
Wat zijn je throttle curves? :confused:

normal mode: 0.0% - 39.0% - 56.0% - 67.5% - 88.0%

voor heen was de lijn iets lager zodat ik er zeven min. op kon vliegen, maar de esc wel TE heet werd...
nu is dat gereduceerd tot 6 min.
 
Dat is je probleem.

Op het hooverpunt zit je nu erg dik onder de 75%
daaronder wordt je esc gewoon heet.
Maak dit je throttle curve: 0-75-75-75-75
Wordt de staart strakker van, hij wordt een stuk makkelijker op hoogte te houden, en de regelaar blijft koeler.

Probeer een tandwiel op je motor te scoren met 1 of 2 tandjes minder, en je throttle curve omhooggooien.

Dan moet je probleem redelijk weg zijn.
En evt een losse bec, scheelt ook best aardig op de 450's

Qua vliegtijd, ik vlieg met ong 3500 rpm, en kan ook 6 minuten vliegen.
Minder toeren kan makkelijk, maar je tandwielverhouding is gewoon belangrijk, en andere rubbers in de kop bij erg lage toerentallen
 
Waarom zo'n rare curve?
Bij hover zal je rond 70% throttle zitten.. (Of lager, valt te zien wat je pitchafstelling is)
Test maar eens met een throttle curve van 0-80-80-80-80, de regelaar zal veel koeler blijven. (het beste voor de regelaar is tussen 75 en 100%)
 
hiermee vraag ik me af: waarom moet die curve zo hoog liggen??
dan verbruikt ie toch meer stroom???
en is de vliegtijd alleen nog maar méér gereduceerd...
 
Regelaars hebben FET's, die gaan open en dicht naargelang hoeveel stroom er moet geleverd worden. Bij max open en max dicht is er het minst warmteontwikkeling, dus hoe dichter bij max open gaat er het minst warmteontwikkeling zijn.
 
Regelaars hebben FET's, die gaan open en dicht naargelang hoeveel stroom er moet geleverd worden. Bij max open en max dicht is er het minst warmteontwikkeling, dus hoe dichter bij max open gaat er het minst warmteontwikkeling zijn.

maar door de motor sneller te laten draaien, maak je de heli tot een stroom vreter die je accu's in no-time leeghaalt...
en daarbij ik geen stunts doe met dit beestje heb ik zo'n grote headspeed ook niet nodig....
 
mijn zettings T Rex 450:
N 0-55-70-85-100
1 90-85-85-90-100
2 100-90-85-90-100

Uwe (en vliegt strak en snel)
 
bedankt,
maar ook met de spektrum 4e nog een goede prijs,
of noooog een heli meer?

Ding is te vliegen met een DX4e maar je kunt niks instellen. Ik had hem eerst met de DX4e maar hem daarna vliegen met de DX6i is echt een verademing.

Vanmiddag wederom een micro sessie door het geweldige weer. Ditmaal de MQX naar buiten gebracht voor 3 x 8 minuten. Dus die heeft ook weer eens wat anders gezien dan de woonkamer.

Tot mijn stomme verbazing verder GLS aan de deur met de 3S 5000Mah lipo's. HK had geen tracking gestuurd dus ik had ze nog niet verwacht. Net de stekkers gesoldeerd en ze liggen nu te laden. Morgen dus met de hexacopter naar buiten met ditmaal langere vluchten..
 
:mrgreen:

Ik heb nu deze.. Twee is even zat voorlopig want na 2 x 9 minuten GPS Hold en sigaretjes roken ben ik met de hexa wel weer klaar :D

img06901.jpg
 
Back
Top