Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Precies. Gewoon in een stabiele hover brengen en dan 9 minuutjes wat anders gaan doen :mrgreen: Mooi dat je zo tevreden bent over de V120D02S. Kan niet wachten tot ik hem ook binnen heb. Heb er 4 lipo's bij dus is al 36 minuten vliegen. Dan nog 16 minuten met de hexacopter. Nog 24 minuten met de MQX en dan heb ik nog 12 lipo's voor de 450 liggen en natuurlijk de 2 micro heli's. Ben ik wel even bezig :p
 
Ja ben benieuwd wanneer jij hem hebt, zal ik ondertussen de instellingen proberen op te schrijven, scheelt je weer zoeken en misschien kan je dan gelijk aan de slag als je hem hebt.
 
Volgens mij moet in de manual van de heli (op de cd of download) de recommended settings staan. Denk dat ik gewoon m'n Genius settings kopieer naar een nieuw model ;)
 
Volgens mij moet in de manual van de heli (op de cd of download) de recommended settings staan. Denk dat ik gewoon m'n Genius settings kopieer naar een nieuw model ;)

Ja er zit een guideline bij..........lolz nou dan is het vrij simpel om hem in te stellen. maar geloof die guideline niet zo en er ontbreken wat zaken. maar volgens mij is die radio niet zo moeilijk hoor. alleen dat scherm is knudde veels te weinig info en van die pacman letters.:D
 
Ach je moet het ook nuanceren. Tís geen handig menu maar er is wel mee te werken. Gelukkig stel je zaken over het algemeen maar 1 keer in.
 
dan trekt die motor de accu toch sneller leeg??? (omdat ie meer RPM maakt??)

Zie het als de versnellingsbak in je auto.

De motor heeft zijn koppel op een bepaald punt zitten, waardoor deze tussen bepaalde toerentallen het lekkerst loopt.
Jij schakelt om per snelheid zo optimaal mogelijk in dat gebied te komen

De regelaar heeft gewoon een gebied waarin hij rendabel is.
En dat gebied is tussen de 75 en 100 %.
feit.

Zet je hem lager, moet hij het signaal verknippen en het verschil moet hij verstoken, vandaar de extra warmte.
Zuipt hij opeens in no time de accu leeg, moet je een kleinere pinion monteren.
Het aantal verstookte amperes zou niet zoveel uit mogen maken als je het verschil tussen groot tandwiel, lage curve of klein tandwiel, hoge curve zou gaan meten

Alleen de onderdelen hebben het gewoon beter naar hun zin.

Maar ik haal met een redelijk hoog toerental toch al 6 minuten op zijn kortst.
Als jij die 6 minuten niet red met een lager toerental, is er iets wat niet lekker loopt

Maar eerst die curve op 75%
kijk eerst eens wat dan je verbruik is, en wat dan je vliegtijd wordt.

Soms is het constante op en aftoeren ook reden voor overmatig stroomverbruik
 
@student: bedankt voor deze heldere uitleg.
ik zal morgen eens kijken wat het doet. :smile:

stay tuned for the results :D:D;);)
 
dus... ik ging net wat vluchtjes doen hier op een veldje( nadat ik vanmiddag de 6hv in katwijk aan zee op t strand fftjes uitgelaten had) met de 250 en ik dacht laat ik ook een filmpje maken. eerste filmpje heeft de camera zitten scherpstellen op een graspriet en bij het 2e filmpje gebeurde dit....:[URL="
[/URL]

gelukkig is alleen de featheringshaft kapot en verderniks, het kwam omdat ik was vergeten dat ik deze heli anders heb ingesteld met idle up enzo. gelijk maar veranderd zodat t niet weer gebeurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ghehe die 250's kunnen best veel hebben. Die van mij vloog zichzelf gisteren vast in het hoge gras... was gras aan het maaien en schepte even te veel en toen werd ie opgeslokt :D

Schade... geen! Gras uit de rotorkop gehaald en weer de lucht in haha.
 
Ok jammer. Maar voor de crash zag het vliegbeeld er wel erg goed uit. Geen gekke wobbles enzo..
 
Ghehe die 250's kunnen best veel hebben. Die van mij vloog zichzelf gisteren vast in het hoge gras... was gras aan het maaien en schepte even te veel en toen werd ie opgeslokt :D

Schade... geen! Gras uit de rotorkop gehaald en weer de lucht in haha.
ja maar de feath shaft was afgebroken bij mij. wel lelijk nu moet ik weer wachten asl ik er een ga bestellen. ik kan ook hier in leiden ff naar de rc winkel maar die vragen altijd letterlijk 10x zoveel voor alles in vergelijking met webshops. Daarbij zijn ze ook nog onwijs onaardig, dus probeer daar eigenlijk nooit te komen hahah. kijken hoeveel die feath shaft kost daar morgen en anders bestel ik em alsnog.
 
ja maar de feath shaft was afgebroken bij mij. wel lelijk nu moet ik weer wachten asl ik er een ga bestellen. ik kan ook hier in leiden ff naar de rc winkel maar die vragen altijd letterlijk 10x zoveel voor alles in vergelijking met webshops. Daarbij zijn ze ook nog onwijs onaardig, dus probeer daar eigenlijk nooit te komen hahah. kijken hoeveel die feath shaft kost daar morgen en anders bestel ik em alsnog.

Kan er ook 1 in een envelopje naar je toe doen:D
 
bedankt voor de tips guys, maar ik wil morgen graag nog vliegen omdat ik vanaf zaterdag t een beetje druk heb(introductie week etc in utrecht, daarna ontgroening, daarna begint de studie weer) dus vandaar dat ik eerst ff daar ga kijken bij die winkel. Anders hobbymaniac ofzo idd.

ik krijg morgen me dfc kop binnen, zit daar dezelfde feath shaft in als in de normale kop? dan kan ik die gebruiken namelijk :d
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben met de 250er gevlogen,
spectaculair zonder crash!
5 lipos
:xmas:Vele toeschouwers,
ik kon alleen die benen tellen, meer dan 400 (vierhonderd)
(trouwens zijn schapen niet bang voor mini-helikopters).

:cool:@SilentScope: nou wat jammer,
feathering shaft kost 4,95 in dubbel-pak,
(rc-heliparts of hobbymaniac, heb je binnen 1 dag)

:cool:@Jonkje: gelukkig maar, dus niet te kort maaien, het gras
 
@student: bedankt voor je tips en uitleg. :thumbsup:
de ESC word nu nog maar net handwarm, en in 6 min. vliegen staan de cellen op 3.7 :)

@allen: heb vanwege de te grote headspeed op m'n rex 450 een 14 of 13 tands pinion nodig...
omdat ik voorheen RTFjes heb gehad (waarbij dit niet hoeft), zie ik op webshops door de bomen het bos niet meer:( zooooveeeel tandwieltjes...
omdat er geen beschrijving bij staat voor welk type/model, kan ik ook niet zien of ie op de motor (align RCM-BL 450mx) kan.
wat ik wel zie, is dat ik er een nodig heb met een montage schroefje, vanwege de door mij gevijlde inkeping in de as.:)

kortom: waar aan zie je dat je de juiste maat koopt???:confused::confused::confused:

groet,
Hoogvlieger
 
Back
Top