wel een leuk ontwerp maar is een gewone staartboom niet beter als zo'n lange romp of gaat hij uit een mal komen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe en op welke schakelaar ik dan de bediening voor de koorde/profiel verandering ga maken weet ik nog niet..Dit is het enige nadeeltje wat ik zo 1,2,3 kan bedenken...
Volgens mij kan dat niet met mijn zender, best what i got is een 2 standen schakelaartje.. waarschijnlijk zitter er wel andere opties op en anders kan ik hem voor een paar tientjes om laten bouwen...Is trouwens een futaba tc 7 waar ik voor de rest erg tevreden over ben! En anders maar sparen voor een t8Ik vlieg met een drie standen schakelaar waarmee ik de vluchtmodes instel (start, glij en thermiek). De thermiek mode zou ik mixen met de klep in de voorlijst.
Bas
hmmm,
Ik heb nog geen idee voor verbreeding/versmalling van de koorde, maar Roel (lid bij de NLC)
Heeft een Wakefield (bijna af) met flaps en ...eh een scharnier 1.5 cm achter de voorlijst.
Speed= alles vlak (LDA vleugel ong. een DLG profiel)
Thermiek= neus en flap omlaag...
Ik zal een vragen op welke wijze hij het precies heeft opgelost (met twee servo's geloof ik)
Neus afsluiten met extra breed scharniertape en dan omlaag en naar voren bewegen?
E
Tja, dat zijn wel vragen ja...opzich heb je wel een punt, persoonlijk denk ik vooral dat de ''hoeveelheid'' van de uitslag van de voorlijst niet te groot moet zjn tijdens het nemen van een bocht..Zoals je hebt kunnen lezen ga ik nu dan ook voor een aparte aansturing van de voorlijst, dit om onder andere je punt te omzeilen.ik volg je niet... je wil dus een hol profiel creëren aan de vleugelzijde die sneller moet gaan dan de andere zijde bij het draaien?
zijn dat geen tegenstrijdigheden?
ik zie niet hoe dit kan werken... de vleugelhelft die sneller gaat bij het draaien van een bocht kan je onmogelijk een hol profiel geven... dan gaat het weer afremmen.
vraag me niet hoe dat de bocht om moet![]()
ook zie ik geen voordeel van een hol profiel bij het nemen van een bocht.
Ik probeer uit elke reactie/kritiekpunt wat positiefs te halen wat ik toe kan passen, toegegeven dat het met jou reactie wat lastig kan zijn, maar als je je hele verhaal omdraait zou het wel kunnen werken, alleen heb ik dan 2 servo's nodig. Dus dat de binnenste(langzame) vleugel een uitstekende voorlijst krijgt, in iedergeval meer dan de buitenste. Ofzoiets ook echt voordeel oplevert weet ik niet, kwestie van uitproberen......ik volg je niet... je wil dus een hol profiel creëren aan de vleugelzijde die sneller moet gaan dan de andere zijde bij het draaien?
zijn dat geen tegenstrijdigheden?
ik zie niet hoe dit kan werken... de vleugelhelft die sneller gaat bij het draaien van een bocht kan je onmogelijk een hol profiel geven... dan gaat het weer afremmen.
vraag me niet hoe dat de bocht om moet![]()
ook zie ik geen voordeel van een hol profiel bij het nemen van een bocht.