Polaris bouwverslagje

Inderdaad goed te doen. Maar geen beginnerstoestel zoals hierboven aangehaald. Hij kan fel reageren, wat dan in het begin in te dammen is met kleinere uitslagen of exponential. Al zou ik dat niet teveel doen omdat je op lage sneheid je uitslagen nodig kunt hebben. Oja en dicht tegen stall speed met te laag motorvermogen kan hij in bocht lelijk wegvallen. Eenmaal gewend, is het gewoon een super ding.

Vliegt heel strak en neutraal, gewoon een fijn vliegend toestel dat mij na enkele jaren nog steeds niet verveelt.
 
Kan de complete Polaris nou gemaakt worden van de 5 mm platen?
Of is 6 echt nodig voor de vleugels?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is hij door verschillende mensen in 5 mm depron gebouwd. Je moet dan alleen de sleuven een mm kleiner uitsnijden (bv waar de vleugel in de romp wordt geschoven en waar de staat in de vleugel schuift).

Zou volgens mij gewoon moeten lukken, stevigheid moet toch uit de carbonstaaf en latjes komen. En anders doe je nog een extra latje in de vleugel in het midden. Misschien dat de vleugeltips dan wel een aandachtspuntje worden. Vooral het gedeeelte voorbij de driehoek van carbonstaaf en latjes.
 
Mijn Polaris is van 5 mm depron. Dat is wel de reden dat ik die naar 83% heb verkleind. (5mm van 6mm = 83,3%).

Die van mij vliegt prima. Is stijf genoeg en blijft mooi rechtuit vliegen.
 
Inderdaad goed te doen. Maar geen beginnerstoestel zoals hierboven aangehaald. Hij kan fel reageren, wat dan in het begin in te dammen is met kleinere uitslagen of exponential. Al zou ik dat niet teveel doen omdat je op lage sneheid je uitslagen nodig kunt hebben. Oja en dicht tegen stall speed met te laag motorvermogen kan hij in bocht lelijk wegvallen. Eenmaal gewend, is het gewoon een super ding.

Vliegt heel strak en neutraal, gewoon een fijn vliegend toestel dat mij na enkele jaren nog steeds niet verveelt.

Klopt helemaal. En voor nette landingen heb je idd wel extra expo nodig, zeker met wat turbulentie.

En hoe sneller deze gaat hoe beter hij vliegt. Mooie strakke bochten met de neus recht vooruit. Mijne gaat 115 km/u tijdens een vlakke vlucht.
 
Je kunt al beginnen met de uitslagen op de zender zo klein mogelijk te maken.
Ook kun je de stuurstangetjes op de servo's zo dicht mogelijk bij de servo as in het heveltje steken en bij het stuurvlak zo ver mogelijk naar buiten.
Je hebt maar weinig uitslag nodig!!!!
Ton
 
Toch heb ik graag wel wat uitslag. Toch wel eens in wat zwaarder weer (wind) gehad dat vlak voor de landing (dus lage snelheid) ineens de wind onder de vleugel sloeg en ik alle uitslag nodig had om hem weer recht te trekken.

Als je geen expo hebt zou ik de uitslag de helft maken ongeveer.
 
Klopt helemaal. En voor nette landingen heb je idd wel extra expo nodig, zeker met wat turbulentie.

En hoe sneller deze gaat hoe beter hij vliegt. Mooie strakke bochten met de neus recht vooruit. Mijne gaat 115 km/u tijdens een vlakke vlucht.

Zit er een Ferrari motor in ?:rolling:
 
Die 2200 KV motor is dus voor 3S gemaakt en zal dan met een 6x4 prop even snel uitgerekend zo rond de 200 watt gebruiken en 20.000 rpm maken.
De propsnelheid (die je in horizontale vlucht dus nooit haalt) is dan circa 120 Kph.
115 kph zal je dus met een 3S accu niet halen.
Deze motor zal niet lang leven op 4S.

Groeten Willem
 
Ik haal ook wel tegen de 120 km/u (gemeten met GPS, windstil) met verse goede 25C batterij (3S).
Stroom is ca. 24 A. Dus als je goede batterij hebt die 11 V onder belasting houdt dan zit je toch ruim over de 250 Watt heen.
 
Die 2200 KV motor is dus voor 3S gemaakt en zal dan met een 6x4 prop even snel uitgerekend zo rond de 200 watt gebruiken en 20.000 rpm maken.
De propsnelheid (die je in horizontale vlucht dus nooit haalt) is dan circa 120 Kph.
115 kph zal je dus met een 3S accu niet halen.
Deze motor zal niet lang leven op 4S.

Groeten Willem

Er stond een heel licht briesje, dus het kan een paar km minder zijn, maar niet veel. Bovendien weegt mijn polaris maar 370 gram. En vergeet niet dat een volle accu ruim 12.5v levert in plaats van 11.1v.
 
Laatst bewerkt:
Ben gisteren ook een nieuwe begonnen.... ( kon het niet laten :cool: )

Hieronder de foto van mijn vorige ( is verkocht )

HPIM3090.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ben gisteren ook een nieuwe begonnen.... ( kon het niet laten :cool: )

Hieronder de foto van mijn vorige ( is verkocht )

https://lh4.googleusercontent.com/-FrMZfnvN2TU/UGQUl76X4GI/AAAAAAAACrg/mD_AdXiXcxk/s689/HPIM3090.JPG

Waarom verkoop je zo'n ding? De bouwuren zijn in mijn ogen onbetaalbaar. Originele print trouwens. Leuk, die stippen/vlekken, dat heb ik nog niet eerder gezien.

Er komt bij mij ook zeker een V2, maar niet eerder voor ik mijn huidige Polaris aan gort heb gevlogen.
 
Ik had teveel vliegtuigen ( 20 + vliegklaar ) , vandaar ...Trouwens diegene die hem gekocht heeft had hem een dag na de aankoop reeds total-loss gevlogen. Antenne vergeten uit te trekken , zei hij ??
Wat de bouw uren betreft: die vallen wel mee !

Hier nog een foto v/d Polaris op sneeuw...
HPIM3091.JPG

Hier in Zeumeren ( april 2011 ) samen met mijn Spacewalker en de Westerly van Sam...
spacewalker.jpg

Op het water in Zeumeren gefilmd door een andere Polaris ( geloof die van Mavlo77 )..
vlcsnap-00021.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja die foto is inderdaad vanaf die van mij :) :)...

Vliegt nog steeds als een tierelier. Wel nieuwe ESC in gezet, de oude begon kuren te krijgen. Nu lijkt de aileron servo richting het einde te gaan. Maar goed, hij gaat richting de 3 jaar en honderden vluchten erop. Degelijk vliegtuig! Mits je inderdaad geen antennes vergeet uit te trekken en dat soort fratsen natuurlijk...
 
Back
Top