twee ontvangers op 1 lipo

  • Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
A

apachedemo

Guest
Hallo

Een vriend van mij en ik gaan een cargo vliegtuig maken met alles er op en er aan (flaps, inklapbaar landingsgestel, bommenluik, speedbrake, enz) Maar dit past niet allemaal op 1 ontvanger, dus mijn vraag is kan ik ook 2 ontvangers op 1 lipo laten lopen zoals op de afbeelding, maar dan wel dat mijn zender op ontvanger 1 reageerd en mijn vriend zijntes op ontvanger 2
full

:confused:

Groeten Sybren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af of dit werkt, plus dat je nu 1 kanaal gebruikt om de andere ontvanger te voeden.
Waarom geen extra ontvanger accu mee in die kist, zo te horen maakt het gewicht van een extra accu niet zo veel uit. Heb je gelijk een echt "stand alone" systeem voor alle extras.
 
Ik vraag me af of dit werkt, plus dat je nu 1 kanaal gebruikt om de andere ontvanger te voeden.

De ontvangers die hij en ik heb hebben beide een batt plug, daar kun je geen servo's op gebruiken dus maakt het niet uit.
Maar een ontvanger accu er bij doen is inderdaad wel een goed idee, maar als het zo ook kan zoals op de afbeelding dan hoeven wij ook geen accu meer te kopen voor de ontvanger:)
 
ik heb niet op zitten letten, het zou best wel eens kunnen werken zo. zag even niet hoe je het aangesloten had op die tekening. gewoon proberen zeg ik, je kunt de boel in elk geval niet slopen zo.
 
Je moet de tweede ontvanger direct vanuit de esc voeden en niet via de andere ontvanger. Als je namelijk aan de tweede ontvanger weer het nodige hangt gaat er best veel stroom lopen door ontvanger 1. Dat moet je niet willen. Vraag is nog wel of de BEC van je ESC genoeg kan leveren voor alles wat aan beide ontvangers hangt. Een optie is om de tweede ontvanger te voeden met een losse BEC.
 
Je moet de tweede ontvanger direct vanuit de esc voeden en niet via de andere ontvanger. Als je namelijk aan de tweede ontvanger weer het nodige hangt gaat er best veel stroom lopen door ontvanger 1. Dat moet je niet willen. Vraag is nog wel of de BEC van je ESC genoeg kan leveren voor alles wat aan beide ontvangers hangt. Een optie is om de tweede ontvanger te voeden met een losse BEC.

ok bedankt! dus dan betaal ik maar een paar centen meer voor een 2s lipo met BEC voor de 2e ontvanger:)
 
Precies en dan heb je mooi alle circuits gescheiden. Als jullie gaan vliegen op 35 of 40 mhz zorg er dan wel voor dat je frequenties niet te dicht bij elkaar liggen. Succes ermee.
 
Hoi Sybren,
Als je heel veel servo's en 2 ontvangers wil aansluiten is het mogelijk beter om een losse BEC te kopen die voldoende stroom kan leveren. Meestal levert een standaard Bec van een ECS niet meer dan 3A. Kijk eens in de specificaties van de servo's hoeveel stroom ze nodig hebben en tel dat bij elkaar op samen met dat van de ontvangers.
Als je een losse Bec gaat gebruiken moet je er wel op letten dat je de rode draad (plus) van de ECS losmaakt zodat deze de ontvanger niet gaat voeden anders krijg je een conflict dat meerdere voedingen 5V willen leveren en dus een soort kortsluiting. In de Cargo heb je twee ESC's nodig, dus dit moet je zowiezo doen met een ESC (als hij een Bec heeft natuurlijk). Ik zou gewoon gebruik maken van de hoofdaccu en geen losse accu meenemen om het gewicht te besparen. (kan je andere leuke dingen meenemen).
groet, Frank
 
Precies en dan heb je mooi alle circuits gescheiden. Als jullie gaan vliegen op 35 of 40 mhz zorg er dan wel voor dat je frequenties niet te dicht bij elkaar liggen. Succes ermee.

Ik vlieg 2.4Ghz , hij vliegt 40 mhz. Dus dat word geen probleem:cool:
 
Hoi Sybren,
Als je heel veel servo's en 2 ontvangers wil aansluiten is het mogelijk beter om een losse BEC te kopen die voldoende stroom kan leveren. Meestal levert een standaard Bec van een ECS niet meer dan 3A. Kijk eens in de specificaties van de servo's hoeveel stroom ze nodig hebben en tel dat bij elkaar op samen met dat van de ontvangers.
Als je een losse Bec gaat gebruiken moet je er wel op letten dat je de rode draad (plus) van de ECS losmaakt zodat deze de ontvanger niet gaat voeden anders krijg je een conflict dat meerdere voedingen 5V willen leveren en dus een soort kortsluiting. In de Cargo heb je twee ESC's nodig, dus dit moet je zowiezo doen met een ESC (als hij een Bec heeft natuurlijk). Ik zou gewoon gebruik maken van de hoofdaccu en geen losse accu meenemen om het gewicht te besparen. (kan je andere leuke dingen meenemen).
groet, Frank

Als ik het goed begrijp bedoelt u dit?
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In bovenstaand plaatje moet de BEC functie van de regelaar uitgeschakeld worden, anders heb je twee kapiteins op één schip die beiden de baas over de spanning willen zijn. Dat botst :(

Bij cargo denk ik aan meer dan één motor/regelaar. Daarmee zou je de ene ontvanger via regelaar/BEC_1 kunnen voeden, en de andere ontvanger via regelaar/BEC_2.
 
Laatst bewerkt:
In bovenstaand plaatje moet de BEC functie van de regelaar uitgeschakeld worden, anders heb je twee kapiteins op één schip die beiden de baas over de spanning willen zijn.

JA dat ben ik vergeten in de tekening :D

Bij cargo denk ik aan meer dan één motor/regelaar. Daarmee zou je de ene ontvanger via regelaar/BEC 1 kunnen voeden, en de andere ontvanger via regelaar/BEC 2.

Ja dat klopt we zijn van plan om er 2 motors op te zetten dus dat ga ik ook doen ja

groeten Sybren
 
Als je 2 regelaars met bec hebt kun je de signaal draad van 1 regelaar los koppelen voor op het gas kanaal van ontvanger 1 en de plus en min naar ontvanger 2.
Tenzij je zware digitale servos gaat gebruiken dan is een zwaardere losse bec altijd wenselijk en in jouw geval dus 2.
 
Als je 2 regelaars met bec hebt kun je de signaal draad van 1 regelaar los koppelen voor op het gas kanaal van ontvanger 1 en de plus en min naar ontvanger 2.
.

Bedoelt u dit?
full


Groeten Sybren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas, dit gaat niet werken...

De rechter ESC ontvangt geen servo-impulsen omdat er geen massa-aansluiting met de onderste ontvanger is. Er is geen circuit voor de ontvangerimpuls.
 
Ja, dat is heel zeker. Een circuit bestaal altijd uit twee draden. Hier is er maar één dus dat werkt niet. Een lamp gaat ook niet branden als er van de stekker een pootje is afgebroken...
 
Lijkt im mijn ogen te werkem dat laatste plaatje, alleem volstrekt onhandig.
18 kanaala zemders bestaan ook tegenwoordig!
En het lijkt me ook handig om je vliegtuig besturing met de ene, enn je extra (cargo door, lampjes ed) met de andere zender te doen, anders krijg je het geval dat jullie allebij één rolroer hebben...
 
Back
Top