Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je een specifiek merk wilt hebben, is het bezoeken van een merkenclub interessant. Autodealers weten vaak excorbitante prijzen te vragen die niet realistisch zijn. Kopen van een particulier is veel interessanter (hoewel er ook genoeg naaiers tussen zitten). Sowieso is lid worden van zo'n club interessant omdat er veel technische kennis is, altijd handig om zo'n technisch iemand mee te nemen.ach , laat mij maar ik zie wel![]()
maar wat je zegt , ik ga zo even bij zo'n klassiekers auto hal kijken , blijft me aanspreken , niet echt om het geld , maar iets minder melkkoe is wel aangenaam en verder is het combinatie van hobby /werk
om te besparen op benz kosten zou een klein zuinig autootje voor erbij wel leuk zijn , maar in dit land betaal je helaas voor het bezit van een auto .
daarom zou een leuk klein semi klassiek autootje voor erbij wel een optie zijn , dan betaal je niet meer voor bezit en alleen 8 tientjes verzekering , en een jaarlijkse apk , ga je bijv voor toyota , dan heb je amper onderhoud , die dingen zijn niet stuk te krijgen .
of iets moderner een cuore , zeer zuinig en oersterk , met maar 12 E wegenbelasting per maand en een goeie met 50.000 km koop je voor 1500E , lache toch zo'n kippenhok
weekje volvo naar heerhugowaard kost 120 E 8-O in een cuore 2 tientjes ?
ach , laat mij maar ik zie wel![]()
Junkie wordt toch te oud om zelf steigers neer te gaan zetten. Die belt gewoon een tokootje met jonge gasten.Eén groot nadeel is wel, een aanhanger met bijvoorbeeld je steiger kan/mag je niet meenemen.
Verder nagenoeg alleen maar voordelen![]()
Voor die tijd is-ie al 3x uit elkaar gevallen. Daarom is die regel zo. Idee is dat klassiekers dermate aardig onderhouden zijn dat ze minder mankementen zullen vertonen dan auto's van 10 jaar oud. En veiligheidsdingen zaten er toen nog niet in dus een brik op de weg is ten koste van je eigen veiligheid/gezondheid. :? :lol:apk is op klassiekers 2 jaarlijks..............nog een reden erbij!![]()
Klassiekers tot 30 jaar oud dienen jaarlijks APK gekeurd te worden
Klassiekers ouder dan 30 jaar en vanaf bouwjaar 1960 dienen 2-jaarlijks APK gekeurd te worden
Klassiekers van voor 1960 hebben geen APK plicht meer
apk is op klassiekers 2 jaarlijks..............nog een reden erbij!![]()
Eén groot nadeel is wel, een aanhanger met bijvoorbeeld je steiger kan/mag je niet meenemen.
Verder nagenoeg alleen maar voordelen![]()
Als je een specifiek merk wilt hebben, is het bezoeken van een merkenclub interessant. Autodealers weten vaak excorbitante prijzen te vragen die niet realistisch zijn. Kopen van een particulier is veel interessanter (hoewel er ook genoeg naaiers tussen zitten). Sowieso is lid worden van zo'n club interessant omdat er veel technische kennis is, altijd handig om zo'n technisch iemand mee te nemen.
En qua goedkoper rijden, check.Scheelt mij bijna 200 eypo in de maand voor een luxe probleem. Bevalt prima zo. En straks toch een karretje van de zaak (elektrisch).
En dat elektrisch kan voor zelfstandigen heel interessant zijn. Moet je dit even lezen. Je mag een flink deel wegharken als investeringsaftrek (tot 28% van de aanschafwaarde!!!), voorlopig nog een jaar geen fiscale bijtelling (vanaf 2014 slechts 7%), geen wegenbelasting, versneld afschrijven (tot 75%), voordeel in verband met milieu-investeringsaftrek (tot 36%). Uiteindelijk kost een elektrische auto maar 1/4 van de nieuwwaarde. 8O En als je het handig doet, krijg je ook nog een gratis oplaadpunt (vraag je aan bij je garage, heb je daar ook licht :lol. Ik weet er die in een Tesla Roadster rijden die via de zaak amper €35.000 heeft gekost en nog gratis parkeren in Amsterdam ook.
Overigens vanaf 2014 ook vette SUV's op elektriek.
Auto's die weinig rijden hebben meer onderhoud nodig.Dan is zelfs een nieuw Daihatsu Cuore of Kia Picanto interessant. Gelijk 5 of 7 jaar fabrieksgarantie. En de restwaarde van kleine tufjes is redelijk hoog. Dus qua afschrijving ook interessant.
Zuinigste is je huidige auto maar je rijgedrag aanpassen.Ik denk dat je dan al zeker 30% kunt besparen op brandstofkosten.
En anders zo'n lijkwagen als Olieboer heeft.
Auto's die weinig rijden hebben meer onderhoud nodig.Dan is zelfs een nieuw Daihatsu Cuore of Kia Picanto interessant. Gelijk 5 of 7 jaar fabrieksgarantie. En de restwaarde van kleine tufjes is redelijk hoog. Dus qua afschrijving ook interessant.
Zuinigste is je huidige auto maar je rijgedrag aanpassen.Ik denk dat je dan al zeker 30% kunt besparen op brandstofkosten.
En anders zo'n lijkwagen als Olieboer heeft.
ps ; de volvo zal gemiddeld wel 1x per week blijven rijden .
kijk als ik een kantoorbaan had gehad ,had ik deze zoektocht niet nodig gehad , ik mijn ruime volvo puur nodig voor het schilderen ,anders had ik allang een kleine auto gereden , en ik ga alleen nog dogfighter modelletjes vliegen , dus daarvoor ook geen grote auto nodig .
dan kun je nog roepen , kleine auto kopen die een aanhanger mag trekken ,maar dat is ook armoede , staat de aanhanger op het plein (klaar om gejat te worden ) en sta je in amsterdam met je aanhanger , kun je hem niet kwijt en lukt dat wel betaal je dubbel parkeertarief
dat is hem ook niet .
onze chevy valt erg mee qua onderhoud!
verse startmotor (high torque) kost 115 eurie, vers blok 1750, en een verse bak ook, bandjes is gewoon 15 inch en zijn ook goedkoop, net als de meeste andere zooi.
GM heeft heel veel dezelfde onderdelen gebruikt op alle modellen, geldt dus ook voor assen lagers etc, goed aan te komen tegen een vriendelijke prijs![]()
Lijkwagen dus...Klassiekers zijn leuk maar als het voor dagelijk vervoer is, moet je wel betrouwbaarheid meenemen in het verhaal. Een goedkoop barrel is leuk maar hoe snel ben je weer op de weg als-ie stuk is? Een dag extra niet werken is een groter verlies dan duurdere onderdelen (voor jou misschien niet want je werkt deeltijd
). Onderdelen mogen dan goedkoop zijn, maar arbeidsloon is nog steeds het duurste component. Ga je alles zelf doen? Kun je ook bij de Vlovo...
Gewoon je huidige Vlovo houden, dat ding is al betaald/afgeschreven. Elke transactie zal naar verhouding weggegooid geld zijn. Ik merkte bij de Santa Fé dat braaf 75km/u op de Randweg tuffen van en naar Haarlem resulteerde in een verbruik van 1:12 terwijl stadscrossen en lekker doortrappen voorheen hooguit 1:9 was. Dat scheelde toch 180 kilometer per tankbeurt. :? Toch snel verdient, maar het vraagt wel wat van je mentaliteit.![]()
Lijkwagen dus...Klassiekers zijn leuk maar als het voor dagelijk vervoer is, moet je wel betrouwbaarheid meenemen in het verhaal. Een goedkoop barrel is leuk maar hoe snel ben je weer op de weg als-ie stuk is? Een dag extra niet werken is een groter verlies dan duurdere onderdelen (voor jou misschien niet want je werkt deeltijd
). Onderdelen mogen dan goedkoop zijn, maar arbeidsloon is nog steeds het duurste component. Ga je alles zelf doen? Kun je ook bij de Vlovo...
Gewoon je huidige Vlovo houden, dat ding is al betaald/afgeschreven. Elke transactie zal naar verhouding weggegooid geld zijn. Ik merkte bij de Santa Fé dat braaf 75km/u op de Randweg tuffen van en naar Haarlem resulteerde in een verbruik van 1:12 terwijl stadscrossen en lekker doortrappen voorheen hooguit 1:9 was. Dat scheelde toch 180 kilometer per tankbeurt. :? Toch snel verdient, maar het vraagt wel wat van je mentaliteit.![]()
Chevy heeft ons nog geen moment laten staan, gebruikt wel heeel wat liters, maar dat is gas, en dus een euro per liter goedkoper!!!!
Verder weet ik een prima monteur, maar die werkt tegenwoordig op een schip, dus is er niet altijd...
Gelukkig weet in kon een prima monteur, is ook APK-meester en altijd geinteresseerd in klusjes in zijn vrije tijd.
Al met al dus prima te doen!!!!
Uitstraling kan ik niks aan veranderen, maar in Junkie zijn geval is dat toch al verpest zodra hij uitstapt, al komt hij in een Rolls..........![]()
Ah, dat is het. Het gat in je hand heb je al. Laat je slurf afhakken en groei tieten. Klaar ben je.laat me !! ik wil gewoon iets kopen ! 8-O![]()
Maar je koppeling gaat ook naar de eeuwige jachtvelden. Zelfs in zo'n blikje. En voor een CVVT zijn er ook de specifieke problemen bij trappen. Moet je aan Jerkev vragen, die kan je er alles over vertellen. Daarnaast vind je het zo tegenvallen dat hij binnen 3 maanden weer te koop staat.maar idd , mentaliteit telt mee , maar het lukt me niet , toen ik net mijn nieuwe koppeling had deed ik idd 2 dagen rustig aan , maar ik kan het niet laten om de power te gebruiken , ik probeer het bij iedere tank weer , dat lukt 2 minuten , daarna weer het pedaaltje naar beneden .
in een cuore heeft dat geen zin , want dan gebeurd er niets , dus zuinig rijden![]()
Een Hunyadi Matrix. Kostte 3000, met elektrische bediende ramen en spiegels, werkende airco, sleurknobbel, radiootje etc. Een duf 1.6L brommertje er in, bij de 140 per uur wil je domweg niet sneller want dan wordt het eng. :? Wel lekker hoog zitten nog en best aardig wat (hoofd)ruimte. Vreselijk burgerlijk maar wel makkelijker te parkeren dan die SUV. In de stad wel zo handig.ik zag je auto laatst op het veld maar je reed net weg , welke is het ? fotootje? ,ben benieuwd
En een pens...die gasten die in chevy's rijden proberen allemaal op amerikanen te lijken , hoedje op de verkeerde laarzen aan ,enz . :rolling:
Met een paar rijplaten,kan die cuore toch op de aanhanger.Neem je maar 1 plekkie in beslagstaat de aanhanger op het plein (klaar om gejat te worden ) en sta je in amsterdam met je aanhanger , kun je hem niet kwijt en lukt dat wel betaal je dubbel parkeertarief
dat is hem ook niet .