Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach , laat mij maar ik zie wel ;)
Als je een specifiek merk wilt hebben, is het bezoeken van een merkenclub interessant. Autodealers weten vaak excorbitante prijzen te vragen die niet realistisch zijn. Kopen van een particulier is veel interessanter (hoewel er ook genoeg naaiers tussen zitten). Sowieso is lid worden van zo'n club interessant omdat er veel technische kennis is, altijd handig om zo'n technisch iemand mee te nemen.

En qua goedkoper rijden, check. :yes: Scheelt mij bijna 200 eypo in de maand voor een luxe probleem. Bevalt prima zo. En straks toch een karretje van de zaak (elektrisch).

En dat elektrisch kan voor zelfstandigen heel interessant zijn. Moet je dit even lezen. Je mag een flink deel wegharken als investeringsaftrek (tot 28% van de aanschafwaarde!!!), voorlopig nog een jaar geen fiscale bijtelling (vanaf 2014 slechts 7%), geen wegenbelasting, versneld afschrijven (tot 75%), voordeel in verband met milieu-investeringsaftrek (tot 36%). Uiteindelijk kost een elektrische auto maar 1/4 van de nieuwwaarde. 8O En als je het handig doet, krijg je ook nog een gratis oplaadpunt (vraag je aan bij je garage, heb je daar ook licht :lol:). Ik weet er die in een Tesla Roadster rijden die via de zaak amper €35.000 heeft gekost en nog gratis parkeren in Amsterdam ook.

Overigens vanaf 2014 ook vette SUV's op elektriek.
 
Eén groot nadeel is wel, een aanhanger met bijvoorbeeld je steiger kan/mag je niet meenemen.

Verder nagenoeg alleen maar voordelen :yes:
 
maar wat je zegt , ik ga zo even bij zo'n klassiekers auto hal kijken , blijft me aanspreken , niet echt om het geld , maar iets minder melkkoe is wel aangenaam en verder is het combinatie van hobby /werk

om te besparen op benz kosten zou een klein zuinig autootje voor erbij wel leuk zijn , maar in dit land betaal je helaas voor het bezit van een auto .

daarom zou een leuk klein semi klassiek autootje voor erbij wel een optie zijn , dan betaal je niet meer voor bezit en alleen 8 tientjes verzekering , en een jaarlijkse apk , ga je bijv voor toyota , dan heb je amper onderhoud , die dingen zijn niet stuk te krijgen .
of iets moderner een cuore , zeer zuinig en oersterk , met maar 12 E wegenbelasting per maand en een goeie met 50.000 km koop je voor 1500E , lache toch zo'n kippenhok;)

weekje volvo naar heerhugowaard kost 120 E 8-O in een cuore 2 tientjes ?

ach , laat mij maar ik zie wel ;)

apk is op klassiekers 2 jaarlijks..............nog een reden erbij! :D
 
Eén groot nadeel is wel, een aanhanger met bijvoorbeeld je steiger kan/mag je niet meenemen.

Verder nagenoeg alleen maar voordelen :yes:
Junkie wordt toch te oud om zelf steigers neer te gaan zetten. Die belt gewoon een tokootje met jonge gasten. :yes:

En die voordelen zullen langzaam aan wel verdwijnen want de auto blijft een melkkoetje van de overheid. Milieuvriendelijk of niet. :evil:

apk is op klassiekers 2 jaarlijks..............nog een reden erbij! :D
Voor die tijd is-ie al 3x uit elkaar gevallen. Daarom is die regel zo. Idee is dat klassiekers dermate aardig onderhouden zijn dat ze minder mankementen zullen vertonen dan auto's van 10 jaar oud. En veiligheidsdingen zaten er toen nog niet in dus een brik op de weg is ten koste van je eigen veiligheid/gezondheid. :? :lol:

Dat eens in de twee jaar hangt af van de leeftijd... :teacher:
Klassiekers tot 30 jaar oud dienen jaarlijks APK gekeurd te worden
Klassiekers ouder dan 30 jaar en vanaf bouwjaar 1960 dienen 2-jaarlijks APK gekeurd te worden
Klassiekers van voor 1960 hebben geen APK plicht meer

*terug denkt aan "Wrak van de weg" bij de TROS* :D

 
Laatst bewerkt door een moderator:
nze chevy is 31 jaar oud.........:D:D:D

edit: zou een leuk karretje zijn voor de gemiddelde schilder ook....aanhanger max 1870 kilo, en binnenin ruimte zat voor een bigscale of een verzameling verfbussen incl. kwasten (rare kwast kan ook achter het stuur in zijn geval)
 
apk is op klassiekers 2 jaarlijks..............nog een reden erbij! :D

neem ik mee in mijn besluit ;)

Eén groot nadeel is wel, een aanhanger met bijvoorbeeld je steiger kan/mag je niet meenemen.

Verder nagenoeg alleen maar voordelen :yes:

het is ook mijn bedoeling dat de volvo blijft , puur voor de vakantie's en de eerste en laatste dag voor het werk , daarnaast kan ik prima in bijv een daihatsu cuore rijden , dat scheelt zoveel aan benzine kosten , ga dat maar is optellen over een jaar !

Als je een specifiek merk wilt hebben, is het bezoeken van een merkenclub interessant. Autodealers weten vaak excorbitante prijzen te vragen die niet realistisch zijn. Kopen van een particulier is veel interessanter (hoewel er ook genoeg naaiers tussen zitten). Sowieso is lid worden van zo'n club interessant omdat er veel technische kennis is, altijd handig om zo'n technisch iemand mee te nemen.

En qua goedkoper rijden, check. :yes: Scheelt mij bijna 200 eypo in de maand voor een luxe probleem. Bevalt prima zo. En straks toch een karretje van de zaak (elektrisch).

En dat elektrisch kan voor zelfstandigen heel interessant zijn. Moet je dit even lezen. Je mag een flink deel wegharken als investeringsaftrek (tot 28% van de aanschafwaarde!!!), voorlopig nog een jaar geen fiscale bijtelling (vanaf 2014 slechts 7%), geen wegenbelasting, versneld afschrijven (tot 75%), voordeel in verband met milieu-investeringsaftrek (tot 36%). Uiteindelijk kost een elektrische auto maar 1/4 van de nieuwwaarde. 8O En als je het handig doet, krijg je ook nog een gratis oplaadpunt (vraag je aan bij je garage, heb je daar ook licht :lol:). Ik weet er die in een Tesla Roadster rijden die via de zaak amper €35.000 heeft gekost en nog gratis parkeren in Amsterdam ook.

Overigens vanaf 2014 ook vette SUV's op elektriek.

zal ik straks ff lezen .


net terug vn de klassiekers hal , maar die was dicht :( alleen vrij /zat open .

dus via de terugweg kwam ik langs de daihatsu dealert , even een babbeltje gemaakt met de verkoper en monteurs aldaar over de cuore , maar dat zijn oerdegelijke karretjes en zitten ook heerlijk , maar dat wist ik al , verder is het alleen onderhoud van een paar honderd per jaar , omdat er niks stuk aan gaat , behalve normale zaken als bandjes /uitlaat/remblokjes , en die kosten ook niks tov de volvo .

en als ik veel minder in de volvo rijd word dat ook goedkoper omdat hij minder slijt per jaar .

ik denk dat het per saldo een stuk goedkoper rijden word zoals boven beschreven


2e optie is , bijv een 940 kopen van 1997 , en de v70 eruit .
maar de benzinekosten blijven dan vrijwel hetzelfde als de v70 en de wegenbelasting ook , maar die is weer bijtellingsvriendelijk en ik geniet meer van het rijden erin tov een cuore .

3e optie = een ruime klassieker gaan rijden op gas en wegenbelasting vrij , met het nadeel van wat meer onderhoud . ( en ook geen zin om steeds langs de weg te staan )

4e optie , gewoon in mijn benzine sleurper blijven rijden


vraag: wat is de meest zuinige optie ?
 
Auto's die weinig rijden hebben meer onderhoud nodig. :yes: Dan is zelfs een nieuw Daihatsu Cuore of Kia Picanto interessant. Gelijk 5 of 7 jaar fabrieksgarantie. En de restwaarde van kleine tufjes is redelijk hoog. Dus qua afschrijving ook interessant.

Zuinigste is je huidige auto maar je rijgedrag aanpassen. :yes: Ik denk dat je dan al zeker 30% kunt besparen op brandstofkosten. ;) En anders zo'n lijkwagen als Olieboer heeft.
 
Auto's die weinig rijden hebben meer onderhoud nodig. :yes: Dan is zelfs een nieuw Daihatsu Cuore of Kia Picanto interessant. Gelijk 5 of 7 jaar fabrieksgarantie. En de restwaarde van kleine tufjes is redelijk hoog. Dus qua afschrijving ook interessant.

Zuinigste is je huidige auto maar je rijgedrag aanpassen. :yes: Ik denk dat je dan al zeker 30% kunt besparen op brandstofkosten. ;) En anders zo'n lijkwagen als Olieboer heeft.

lol :p

maar je hebt gelijk .

al denk ik dat een cuore ernaast wel kostenbesparend is .

neem nou deze cuore , even vlug gevonden , zit nog airco op ook (oei dat mag niet want dat kost brandstof 8-O )

best leuk karretje , de auto kost net zoveel als 2 baja's , dus dat is ook geen probleem ;) Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT
 
Auto's die weinig rijden hebben meer onderhoud nodig. :yes: Dan is zelfs een nieuw Daihatsu Cuore of Kia Picanto interessant. Gelijk 5 of 7 jaar fabrieksgarantie. En de restwaarde van kleine tufjes is redelijk hoog. Dus qua afschrijving ook interessant.

Zuinigste is je huidige auto maar je rijgedrag aanpassen. :yes: Ik denk dat je dan al zeker 30% kunt besparen op brandstofkosten. ;) En anders zo'n lijkwagen als Olieboer heeft.

ps ; de volvo zal gemiddeld wel 1x per week blijven rijden .

kijk als ik een kantoorbaan had gehad ,had ik deze zoektocht niet nodig gehad , ik mijn ruime volvo puur nodig voor het schilderen ,anders had ik allang een kleine auto gereden , en ik ga alleen nog dogfighter modelletjes vliegen , dus daarvoor ook geen grote auto nodig .

dan kun je nog roepen , kleine auto kopen die een aanhanger mag trekken ,maar dat is ook armoede , staat de aanhanger op het plein (klaar om gejat te worden ) en sta je in amsterdam met je aanhanger , kun je hem niet kwijt en lukt dat wel betaal je dubbel parkeertarief :(

dat is hem ook niet .
 
ps ; de volvo zal gemiddeld wel 1x per week blijven rijden .

kijk als ik een kantoorbaan had gehad ,had ik deze zoektocht niet nodig gehad , ik mijn ruime volvo puur nodig voor het schilderen ,anders had ik allang een kleine auto gereden , en ik ga alleen nog dogfighter modelletjes vliegen , dus daarvoor ook geen grote auto nodig .

dan kun je nog roepen , kleine auto kopen die een aanhanger mag trekken ,maar dat is ook armoede , staat de aanhanger op het plein (klaar om gejat te worden ) en sta je in amsterdam met je aanhanger , kun je hem niet kwijt en lukt dat wel betaal je dubbel parkeertarief :(

dat is hem ook niet .

onze chevy valt erg mee qua onderhoud!
verse startmotor (high torque) kost 115 eurie, vers blok 1750, en een verse bak ook, bandjes is gewoon 15 inch en zijn ook goedkoop, net als de meeste andere zooi.
GM heeft heel veel dezelfde onderdelen gebruikt op alle modellen, geldt dus ook voor assen lagers etc, goed aan te komen tegen een vriendelijke prijs :D
 
Lijkwagen dus... :mrgreen: Klassiekers zijn leuk maar als het voor dagelijk vervoer is, moet je wel betrouwbaarheid meenemen in het verhaal. Een goedkoop barrel is leuk maar hoe snel ben je weer op de weg als-ie stuk is? Een dag extra niet werken is een groter verlies dan duurdere onderdelen (voor jou misschien niet want je werkt deeltijd ;)). Onderdelen mogen dan goedkoop zijn, maar arbeidsloon is nog steeds het duurste component. Ga je alles zelf doen? Kun je ook bij de Vlovo...

Gewoon je huidige Vlovo houden, dat ding is al betaald/afgeschreven. Elke transactie zal naar verhouding weggegooid geld zijn. Ik merkte bij de Santa Fé dat braaf 75km/u op de Randweg tuffen van en naar Haarlem resulteerde in een verbruik van 1:12 terwijl stadscrossen en lekker doortrappen voorheen hooguit 1:9 was. Dat scheelde toch 180 kilometer per tankbeurt. :? Toch snel verdient, maar het vraagt wel wat van je mentaliteit. :(
 
onze chevy valt erg mee qua onderhoud!
verse startmotor (high torque) kost 115 eurie, vers blok 1750, en een verse bak ook, bandjes is gewoon 15 inch en zijn ook goedkoop, net als de meeste andere zooi.
GM heeft heel veel dezelfde onderdelen gebruikt op alle modellen, geldt dus ook voor assen lagers etc, goed aan te komen tegen een vriendelijke prijs :D

dat geloof ik ook wel , en ik vind die auto's zeker wel leuk , maar om er mee voor de deur bij de klant mee aan te komen vind ik iets minder , zo'n wagon heeft toch iets patserig en er rijd een bepaald volk in 8-O ;)

met uitzondering van jou natuurlijk ;)


maar je snapt wat ik bedoel .


ik heb bijna de neiging om die groene cuore op te halen , ik heb er een neus voor , die cuore die ik vond heeft mijn minimale wensen die ik er op wil zoals radio/cd / lm velgen en airco , en heeft hij ook electrisch pakket .
 
Lijkwagen dus... :mrgreen: Klassiekers zijn leuk maar als het voor dagelijk vervoer is, moet je wel betrouwbaarheid meenemen in het verhaal. Een goedkoop barrel is leuk maar hoe snel ben je weer op de weg als-ie stuk is? Een dag extra niet werken is een groter verlies dan duurdere onderdelen (voor jou misschien niet want je werkt deeltijd ;)). Onderdelen mogen dan goedkoop zijn, maar arbeidsloon is nog steeds het duurste component. Ga je alles zelf doen? Kun je ook bij de Vlovo...

Gewoon je huidige Vlovo houden, dat ding is al betaald/afgeschreven. Elke transactie zal naar verhouding weggegooid geld zijn. Ik merkte bij de Santa Fé dat braaf 75km/u op de Randweg tuffen van en naar Haarlem resulteerde in een verbruik van 1:12 terwijl stadscrossen en lekker doortrappen voorheen hooguit 1:9 was. Dat scheelde toch 180 kilometer per tankbeurt. :? Toch snel verdient, maar het vraagt wel wat van je mentaliteit. :(

laat me !! ik wil gewoon iets kopen ! 8-O :p

maar idd , mentaliteit telt mee , maar het lukt me niet , toen ik net mijn nieuwe koppeling had deed ik idd 2 dagen rustig aan , maar ik kan het niet laten om de power te gebruiken , ik probeer het bij iedere tank weer , dat lukt 2 minuten , daarna weer het pedaaltje naar beneden .

in een cuore heeft dat geen zin , want dan gebeurd er niets , dus zuinig rijden ;)

ik zag je auto laatst op het veld maar je reed net weg , welke is het ? fotootje? ,ben benieuwd
 
die cuore staat lekker in de buurt zeg :eek: Noordscheschut Hoogeveen informatie postcodes en netnummers

wat jammer is ,is dat maris niet in mijn volvo wil rijden , ze wil lekker haar eigen karretje hebben , een auto is niet alleen een melkkoe maar ook een heilige koe :)

anders konden we combineren , zij werkt 2 dagen en hoeft niet ver te rijden , als ik dan een klus ver weg heb ,zou ik de panda kunnen pakken , en dat scheelt wel .
maar dat wil ze niet , en ze heeft gelijk ;)
dus kopen we er gewoon nog een auto bij :???:
 
Lijkwagen dus... :mrgreen: Klassiekers zijn leuk maar als het voor dagelijk vervoer is, moet je wel betrouwbaarheid meenemen in het verhaal. Een goedkoop barrel is leuk maar hoe snel ben je weer op de weg als-ie stuk is? Een dag extra niet werken is een groter verlies dan duurdere onderdelen (voor jou misschien niet want je werkt deeltijd ;)). Onderdelen mogen dan goedkoop zijn, maar arbeidsloon is nog steeds het duurste component. Ga je alles zelf doen? Kun je ook bij de Vlovo...

Gewoon je huidige Vlovo houden, dat ding is al betaald/afgeschreven. Elke transactie zal naar verhouding weggegooid geld zijn. Ik merkte bij de Santa Fé dat braaf 75km/u op de Randweg tuffen van en naar Haarlem resulteerde in een verbruik van 1:12 terwijl stadscrossen en lekker doortrappen voorheen hooguit 1:9 was. Dat scheelde toch 180 kilometer per tankbeurt. :? Toch snel verdient, maar het vraagt wel wat van je mentaliteit. :(

Chevy heeft ons nog geen moment laten staan, gebruikt wel heeel wat liters, maar dat is gas, en dus een euro per liter goedkoper!!!!
Verder weet ik een prima monteur, maar die werkt tegenwoordig op een schip, dus is er niet altijd...
Gelukkig weet in kon een prima monteur, is ook APK-meester en altijd geinteresseerd in klusjes in zijn vrije tijd.
Al met al dus prima te doen!!!! :D

Uitstraling kan ik niks aan veranderen, maar in Junkie zijn geval is dat toch al verpest zodra hij uitstapt, al komt hij in een Rolls..........:cool:
 
Chevy heeft ons nog geen moment laten staan, gebruikt wel heeel wat liters, maar dat is gas, en dus een euro per liter goedkoper!!!!
Verder weet ik een prima monteur, maar die werkt tegenwoordig op een schip, dus is er niet altijd...
Gelukkig weet in kon een prima monteur, is ook APK-meester en altijd geinteresseerd in klusjes in zijn vrije tijd.
Al met al dus prima te doen!!!! :D

Uitstraling kan ik niks aan veranderen, maar in Junkie zijn geval is dat toch al verpest zodra hij uitstapt, al komt hij in een Rolls..........:cool:

blijven we wel vriendelijk ? lelijke tor dat je der bent :p

die gasten die in chevy's rijden proberen allemaal op amerikanen te lijken , hoedje op de verkeerde laarzen aan ,enz . :rolling:
 
laat me !! ik wil gewoon iets kopen ! 8-O :p
Ah, dat is het. Het gat in je hand heb je al. Laat je slurf afhakken en groei tieten. Klaar ben je. ;)

maar idd , mentaliteit telt mee , maar het lukt me niet , toen ik net mijn nieuwe koppeling had deed ik idd 2 dagen rustig aan , maar ik kan het niet laten om de power te gebruiken , ik probeer het bij iedere tank weer , dat lukt 2 minuten , daarna weer het pedaaltje naar beneden .

in een cuore heeft dat geen zin , want dan gebeurd er niets , dus zuinig rijden ;)
Maar je koppeling gaat ook naar de eeuwige jachtvelden. Zelfs in zo'n blikje. En voor een CVVT zijn er ook de specifieke problemen bij trappen. Moet je aan Jerkev vragen, die kan je er alles over vertellen. Daarnaast vind je het zo tegenvallen dat hij binnen 3 maanden weer te koop staat. :yes:

ik zag je auto laatst op het veld maar je reed net weg , welke is het ? fotootje? ,ben benieuwd
Een Hunyadi Matrix. Kostte 3000, met elektrische bediende ramen en spiegels, werkende airco, sleurknobbel, radiootje etc. Een duf 1.6L brommertje er in, bij de 140 per uur wil je domweg niet sneller want dan wordt het eng. :? Wel lekker hoog zitten nog en best aardig wat (hoofd)ruimte. Vreselijk burgerlijk maar wel makkelijker te parkeren dan die SUV. In de stad wel zo handig.
8292_iQUBDUTdL.jpg
 
staat de aanhanger op het plein (klaar om gejat te worden ) en sta je in amsterdam met je aanhanger , kun je hem niet kwijt en lukt dat wel betaal je dubbel parkeertarief :(

dat is hem ook niet .
Met een paar rijplaten,kan die cuore toch op de aanhanger.Neem je maar 1 plekkie in beslag ;):rolling:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top