welke lipo van de 2

NOG EVEN, IK BEN bezig met een airboot en wou even kijken of de accu die ik wou gebruiken nog kon gebruiken, dus ik zet de lipo chekker er opde 3S en zie dat er 8.8V in zit. geen goed voorteken dus. hij zegt van de cellen:
1- 3.92V
2- 0.61V
3- 4.21V
kan dit kloppen of is er iets mis met de lipo chekker.
en zou ik dan van de 3 s een 2s kunnen maken?
zou dan van 3000mah naar 2000mah gaan, of denk ik te makkelijk?
(alvast) bedankt voor de reacties.
 
Cel 2 is kapot maar cel 1 en 3 liggen ook veel te ver uit elkaar. Die accu is denk ik gewoon rijp voor de kliko.
Als je cel twee er tussenuit zou halen zou je dezelfde capaciteit hebben (3000mAh) maar lagere spanning omdat het dan een 2s accu is (7,4V).

Als je niet goed weet wat je doet zou ik er niet aan beginnen om de kapotte cel ertussenuit te halen. Als je het verkeerd doet en de boel kortsluit krijg je namelijk wél wat Uwe op de vorige bladzijde liet zien.
 
okee, dan zal ik dat wel doen.
moet dus weer een nieuwe accu kopen.
maar wat als ik gewoon doorga, heeft de spanning van een 2S, en als ik hem dan oplaad laad die cel niet op, dus kan ie ook niet worden ontladen, zg maar als een 2S gebruiken.
 
Ga een poosje zoeken op het forum en je zult redelijk veel verhalen vinden van uitgebrande woningen en hobbyruimtes.
Lipo's zijn in principe niet gevaarlijk maar als je overduidelijk defecte cellen toch gewoon op gaat laden is het een grote gok wat er gaat gebeuren.

Overleg anders eerst even met je ouders, wat hun voorkeur heeft. Risico op brand of even sparen voor een nieuwe accu.
 
weet ik zelf ook niet, had de heli compleet 2dehands gekocht. heb hem ong. 2 ladingen gebruikt, tot ik crashte. nu heeft ie ong. 2 a 3 maanden op de kast gelegen. denk dat ie stroom heeft gelekt.
 
nee, dat is nou juist het gekke.
heb wel 1a2 keer even laten zien wat ie is en doet, maar dat was even de servo's laten zien en een beetje gas geven, daarna altijd weer gedisonnect.
 
had je em toen je net had gekregen ook gemeten? misschien dat er vanaf het begin af aan een kapotte cel in zat?
 
was me 1ste lipo in jaren, en die had ik er niet bij gekregen. pas toen ik wou gaan vliegen had ik die chekker gekocht, en liet ik die tijdens het vliegen zitten, maar toen was er volgens mij nog niks mis mee.
 
toen ik nog in auto's zat ook een RC plus lipo gehad, inmiddels full time overgestapt op vliegtuigen. in de vliegtuig/heli business zijn lipo's kritisch evenals het controleren ervan... kwam er snel achter dat er structureel onbalans in de RC plus lipo's zaten.. 4,2-4,175-4,2.
volgens een maxxtrax lader was alles top, maar volgens hyperion lader was het niet ok..

voor mij geen RC plus meer, maar wellpower, thunderpower, hyperion.
 
Als je 4,2 4,175 4,2 volt hebt,
heeft de lader met ballancer die ene cel bij 4,175 uitgeschakeld,
Vol normaal! behalve de lader was met de ene cel al een uur bezig
en deze is weer terug gezakt naar 4,175

edit: ik heb RC Lipos in een 450er heli en vol tevreden
 
Laatst bewerkt:
Back
Top