welke lipo van de 2

oja, zal ik eerst even goed opladen.
maar steeds als ik hem er helemaal in doe en ik zit aan het stekkertje dan knipperen de lichtjes. eerst alle drie aan, dan middelste uit (terwijl ik er aan zit) heb hem gewoon even laten zitten, maar laat niet op (volgens mij, van 7,4 naar 7,7 in 1 uur)
heb er nu tissenin gedaan, maar nu flikkert hij niet als ik er aan zit, hoop dat ie het zo goed doet, anders nieuwe balancer kopen.
PS het is een titan B3, heeft mijn heli accu altijd goed geladen

heb hem met een beetje moeite toch ervoor kunnen zorgen dat ie oplaad en rijd echt hard. echt bedankt jongens (en miss. meisjes??)

heb er nu ong. 3 keer mee gereden, en nu tot de low detection, heb even gekeken hoeveel volt er op staat, maar dit is (volgens mij) best laag, na het rijden was ie 6.6 volt. ook mijn lipo chekker begon te knipperen bij het laten zien van de cellen. is dit goed of is er iets mis met de accu?

Even uit dit topic:
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Wanneer is een LiPo leeg en wanneer is hij vol?
Een LiPo cel is leeg wanneer de spanning onbelast tot 3V is gedaald. Verder ontladen moet je niet doen want dat is heel slecht voor je accu!
Een LiPo cel is vol wanneer de spanning onbelast tot 4,235V is opgelopen. Ook hier moet je echt niet verder gaan want dan zal de LiPo ook kapot gaan en in het ergste geval zelfs in de brand kunnen vliegen. Laat je echter niet gek maken door allerlei doomverhalen, een LiPo cel vliegt niet zo maar in de fik, zeker niet als je er geen gekke dingen mee doet.

Daan

Laatst bewerkt door een moderator:
Lipo cel naar 3 volt zou ik niet doen,
mijn lipos vlieg ik tot 3,7 volt leeg,
voor mij zou die onderste grenz 3,5 volt zijn

en kapot kreeg je hem inderdaad bij meer dan 4,2 ... volt
geen probleem met een defecte ballancer of zonder ballancer:

full

Ballancer fout, dus de lader gaat 12,6 volt naar de 3 cel lipo sturen, een cel was voll met 4,2 en 2 andere misschien met 3,8,
dus die volle cel kreeg ook nog zo iets van o,3 volt vol power zonder ballancer, da doet ze 5 minuten mee boemmmmmm.

Gebruik een lader met ballancer,
die heeft ook een control lampje, dat de ballancer correct aangesloten is,
en die geeft een piep toon, als wat niet goed is,
en
het belangrijkste is, blijf in de buurt van de oplader,
ik hoorde nog een kraken, vlak voordat de lipo ontplofte,
maar kont het niet toewijzen aan de lipo,
schade,
wel groot, maar verzekering heeft betaalt,
maar
Het moet ook nooooooiiiit meer gebeuren, best eng !!!
full

maar als ik hem tot 3.3V zou ontladen tijdens rijden zu het in principe niet kwaad kunnen, en voor de veiligheid, hoe kan ik er voor zorgen dat het mindersnel mis gaat, of de schade beperken?

Een lipo explodeert niet als die te leeg woord,
hij explodeert als hij te volgeladen woord (boven 4,2 volt)
Als een Lipo te laag komt, kan het zijn, dat je hem niet meer kan laden en hij gewoon overleden is.
lees eens over lipos hoe laag ze mogen komen,
Ik heb voor mij mij regels omdat ik mijn lipos ook een tijdje wil gebruiken.
Keek op het forum of 3,3 volt nog kan, volgens mij niet lager.

ja okee, dan schiet ie ook over op de save stand, en voor de veiligheid, hoe kan ik er voor zorgen dat het mindersnel mis gaat, of de schade beperken?

Back