Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vergeet de olie niet, heb heel wat Shell en BP verstookt en had vrij veel roet/kool vorming na een resp aantal uurtjes, met de olie die de laatste drie jaar is gebruikt zelfs geen koolaanslag meer maar mooi grijs allemaal inwendig.
Ger.
Nu ben ik wel nieuwsgierig.....welke olie gebruik jij dan?
Grtz, Hans
(en als de eigenaar van de Ferrari rekent, wat nu eigenlijk
een kilometer met zijn boliden kost incl. service en en, moet hij misschien zelfmoord plegen ....)
Reken met een turbine heli op 3 euro de liter brandstof. Met een zuinige heli (second stage motor) 6 liter per uur dus 18 euro brandstof per uur actief (vliegen 7 min, 3 min opwarmen en uitdraaien edg). 50 uur tot onderhoud a +/- 300 euro (wellicht overdreven), dus 6 euro per uur onderhoud. Totaal 24 euro per uur actief met een turbine heli.
Maakt niet uit of je olie bij petrolium of kerosine giet, zelfde resultaat. Verbranding tussen kero en petro zal ongetwijfeld wel iets schelen als je het op een preciese testbank test, ik heb het nog niet ondekt. Ik brand bijna altijd kerosine omdat ik er voor weinig aan kan komen. Soms is die bron echter ook wel eens opgedroogd en dan koop ik een vaatje petrolium bij de brandstof boer en gooi daar dezelfde olie bij. De tank van 20 liter vlieg ik dan leeg voordat ik weer op kero overstap. Maar ik kan eerlijk gezegd geen verschil merken, niet in vermogen en ook niet in vervuiling van de turbine mbt de verbranding kamer. Dus ik zeg gewoon doen!Heren,
Wie gebruikt welke olie voor petroleum? Ik wil eigelijk wat andere brandstof proberen dan kerosine.