turbine brandstof

Nee nee Remke,

gewoon niet over nadenken, doen we als we de auto volgooien toch ook niet :roll:
Net als uitrekenen wat de hobby kost, ook een zeer slecht idee dus gewoon niet doen :teacher:

Grt,
Berto.

En verkopen:

:confused:
wat heeft dat voor jou voor moeite gekost,
en ook wat €€€,
en dan krijg je bijna niks meer,
en misschien nog een commentaar, :onweer:dat het geen goed spul was...

:puppydogeyes: ik dacht ook aan wat kleine vogels verkopen voor een grote,
maar dat werkt niet,
even nog wat wachten en dan toch een grote bouwen (en niet rekenen).

picture.php
picture.php
picture.php

Is toch leuk al die benzine en nitro brommertjes ..

Nu maar een praktische vraag:

ik ga bijna alles met de fiets, dus heb ook geen auto

Als ik benzine nodig heb, ga ik bij de tuinwinkel
een of twee 5-liter-jerryies kopen, da vlieg ik weer
'n half jaar mee.

Met de E-heli komen lipos per post.

Maar als ik TURBINE BRANDSTOF moet kopen,
waar koop ik dat
en hoe veel zou of mag ik deponeren bij mij thuis,
hoe veel heeft nu een turbine nodig per uur ??

groetjes van Heli-Uwe

Zibro kristal (of iets vergelijkbaars) kan je bij een hoop winkels halen (voor kachels enzo), ook in 5 en 10 liter. Verbruik is snel 10 liter per uur voor een direct aangedreven motor en iets van 6 liter per uur voor een motor met een freepower unit. Ligt ook aan het formaat heli uiteraard :)

Thuis opslaan mag gewoon want het is niet vluchtig zoals methanol en benzine. Veel veiliger.

Zibro kristal (of iets vergelijkbaars) kan je bij een hoop winkels halen (voor kachels enzo), ook in 5 en 10 liter. Verbruik is snel 10 liter per uur voor een direct aangedreven motor en iets van 6 liter per uur voor een motor met een freepower unit. Ligt ook aan het formaat heli uiteraard :)

Thuis opslaan mag gewoon want het is niet vluchtig zoals methanol en benzine. Veel veiliger.

Bedankt voor de snelle antwoord,
en wat moet ik dan nog aan olie bij doen,
beter ... wat doe jij nog bij?
groetjes van Uwe

ik gebruik altijd produkte (hete eerst pjw olie oid).

Andere olie typen zoals dte mobile edg (zie dit draadje) schijnen ook goed te zijn maar we gebruiken in het noorden met zijn allen deze olie en dat gaat tot nu toe perfect. Qua prijs valt deze ook wel mee (10 euro per liter) en we halen het bij uwe als we hem zien op meetings edg.

5% olie:cool: als het te duur is kun je het beter laten staan de kroeg kost ook heel veel.:rolleyes:

ik ga bijna alles met de fiets, dus heb ook geen auto

.....als je geen auto hebt, hoe wil je de turbine heli dan naar het veld brengen? :rolleyes:

Over transport en opslag van brandstoffen zijn de meningen erg verdeeld en worden regels op meerdere manieren geinterpreteerd. Zover ik begrepen heb mag je van IVW in de auto maximaal 240L meenemen in speciale containers van 60L hoewel enkele aansparelijkheids verzekeringen het over maximaal 60L totaal hebben, check je verzekering. Opslag is nog wat onduidelijker, brandweer stelt dat je niet meer dan 5L lichtontvlambare stoffen mag hebben in je huis (wat is "licht ontvlambaar" volgens de wet?), elders kom ik tegen dat wettelijke brandstof opslag regulering pas bij 50 liter begint. Ook daar is wellicht wat in je inboedelverzekering te vinden, anders bel ze effe. :D

Ik zou inderdaad gewoon een standaard gevulde zibro kan kopen en kijken hoe snel het op is.....

Turbine olie kun je oa hier bestellen: Turbinenöl - Artikel - Jet-Zubehoer.de

Groetjes,

.....als je geen auto hebt, hoe wil je de turbine heli dan naar het veld brengen? :rolleyes:

Ik zou inderdaad gewoon een standaard gevulde zibro kan kopen en kijken hoe snel het op is.....

Turbine olie kun je oa hier bestellen: Turbinenöl - Artikel - Jet-Zubehoer.de

Groetjes,

De prijs is niet zo belangrijk,
voor mijn benziner gebruik ik Aspen olie, en die kost ook 12 € / liter

Maar Gerald, kijk naar dit:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
het gaat noooooggg groter , ha ha

goede adresse Gerald, dankje,
mijn soon woont in Duitsland en kan dat sturen (brengen zo nodig).

groetjes van Uwe

Toch wat mensen, die dat draadje volgen,
maar ik denk, dat is niet alleen de brandstof,
meer ook de turbine zelf,

:offtopic: als ik zo lees bij heli's,
zie ik alltijd boven <ELEKTRO>
dan ergens staat maar wat van <NITRO> of <BRANDSTOF>
en bijna nergens meer <BENZINE>
het thema <TURBINE> is dan een apparte thema,

zeker ook vanwege de prijs helaas,

wil ik een turbine heli met wat schaal, ben ik zo bij 5 tot 15 tausen €
niet normaal:ontopic:

groetjes van Heli-Uwe

als iedereen het had was het niet meer bijzonder.....

YES

:alien:
je hebbt gelijk, en punt .
als ik denk, dat iederen bij de club met zo'n ding vliegt,
of nog erger, wildvliegers,
niet aan te denken,

bedankt, ik ben weer een stuk verder met TURBINE HELI

groetjes van Heli-Uwe

Ik stook ook schone peut: Firelux (Petroleum voor kachels - Firelux), is een nevenproduct van de mannen van ASPEN, als ik het zo zie een stuk goedkoper als Zibro, ik kwam een prijs tegen van 38 euro/20l.
Olie gebruik ik DTE light, kan weliswaar aan goedkope over-de-datum jet-olie komen, maar ben wat geschrokken van de specs die niet echt milieu vriendelijk zijn en een behoorlijk risico zijn voor je eigen gezondheid.

Alles bij elkaar veel minder stank en schone motoren.

Niet teveel en te lang volgas en dan zakt je fuelflow dramatisch. De fuel flow meters van een 747 zitten in een "full rated" start tegen het dak, over de 10ton PER motor PER uur. Geen wonder dat dat vrij snel na de start de throttles terug gehaald worden. Eenmaal op hoogte met de motoren in cruise power zakt het naar een 12t totaal verbruik/uur, en later als de kist lichter wordt zelfs nog minder. (is natuurlijk nog steeds veel fuel....)

Als we met een lagere powersetting vliegen krijg ik vaak de opmerking dat het er realistischer uit ziet ipv dat gedrag van een geleid projektiel. Maar goed, iedereen zijn meug...

Ik heb ook gewoon petroleum van d pomp.
Ik filter hem wel een paar keer maar er zit "bijna"nooit rommel in.

ik heb vorig jaar bij een dumphandel in de buurt Turbineolie gekocht in blik met de spec AIRCR Turb engine synthetic MIL-L-23699C AM-1
van het merk HATCO

Kent iemand deze soort olie,hij mengt goed met petroleum en blijft dat ook.

Ik heb hem nog niet geprobeerd .
mvg Eric

Ik heb op internet gevonden dat deze olie gelijk is aan Aeroshell 500
Kostte bij spierings in rijkevoort 1 euro de liter.
deze olie zit in gesloten blikken.
Ik weet niet of die olie te oud kan worden.
ik ga hem van de zomer toch eens proberen.

Dickie
Idd, ik had een ex BTW prijs gevonden.

Iets anders, sinds 1 jan is petroleum in NL belast met BTW, was vroeger niet, dus de volgende keer dat je weer koopt kan je een flink meer moeten betalen.

Een woord van waarschuwing. De laatste tijd krijgt jetolie een (negatieve) aandacht, iets wat al vele jaren gesluimerd heeft onder cockpit/cabine personeel en Frequent flyers.

Jetolie die je inademt is niet echt gezond en als je vaak in de dampen van je jet staat, kan dit in incidentele gevallen tot ernstige ziektes leiden, of in dit artikel zelfs de dood.
Dead BA pilots 'victims of toxic cabin fumes' | UK | Express.co.uk - Home of the Daily and Sunday Express

Het is een lastig geval, het is moeilijk te bewijzen, maar gezond is het niet.
De jet-olie dringt via de druklucht uit de motor de cabine in.
Aangezien wij onze jet olie bij de fuel mengen, komt dit via de uitlaat er in grotere hoeveelheden uit.

De waarschuwingen die op de jetolie staan liegen er niet om, voor mij de hoofdreden dit pad te verlaten en met DTE te gaan werken. Een redelijk simpele olie zonder allerlei gevaarlijke additives, die je toch niet nodig hebt omdat wij de olie op een totaal andere manier gebruiken als waar hij voor gemaakt is.

Laatst bewerkt:
Back