[REVIEW] HPI WR8 flux rally

motorsports

Forum veteraan
Hier mijn review en eerste indruk van de HPI WR8 Flux rally auto .

intro :

HPI-WRB-KEN_BLOCK_01eu.jpg


HPI-WRB-KEN_BLOCK_04eu.jpg



HPI-WRB-KEN_BLOCK_body.png


HPI-WRB-KEN_BLOCK_14.png



waterdichte snelheidsregelaar
waterdichte ontvangerbox
waterdichte servo
Brushless motor
Regelaar met lipo mode
2.4 GHz HPI stuurwielzender
centrale cardanas
continu 4 wiel aandrijving
3 olie gevulde differentiëlen
kogellagers met rubber afdichting
foam bumper voor
gehard aluminium
schokbrekersteunen
gehard aluminium chassis
lengte 485mm
breedte 227mm
hoogte 172mm
wielbasis 300mm
band diameter 80mm
aandrijving 4 wiel continu,
voor- midden- en achterdifferentieel
motor brushless 4000 KV, lange versie
accu 6-7 cellen NiMh
2 of 3 cellen Lipo
Regelaar Brushless, met lipo beveiliging

(bron: PKracing & HPIracing)

Super Scale World Rally Championship Opwinding met Flux Power!

De WR8 flux WRC replica is een all-out aanval op rally! ,De WR8 Flux heeft alle van de harde componenten van de aandrijflijn van de nitro versie, maar het is aangedreven door een 4000Kv Flux Vektor motor en uw keuze van 2S of 3S LiPo accu. DE auto is klaar om te vliegen over sprongen en blaast in de straat direct uit de doos!

Beginnend met aandrijving van de Bullet Flux-aangedreven truck, onze ontwerpers had de perfecte uitvalsbasis om een geheel nieuwe elektrische rallyauto te maken, en met verbetering van de wielbasis, Het WR8 Flux chassis was geboren! De WR8 Flux houdt de stoere conische tandwielen differentiëlen, 4WD cardan aandrijving en volledig kogelgelagerde ondersteunde aandrijflijn van de Bullet Flux truck, maar voegt nieuwe ophanging geometrie, dikke stabilisator stangen, plus schaal WRC-stijl tarmac banden en wielen om er een echte rally mededinger!

enige kenmerken :


aandrijfving :

Flux vapor pro ESC met een flux 4000Kv motor :

brushless_power_banner.jpg


HPI_WR8_motor.jpg


voor en achter stabilisatoren :

HPI_WR8_voor-open.jpg


HPI_WR8_achterkant.jpg


mudguards aan de achterzijde :

HPI_WR8_achterophanging.jpg


spatwater dichte HPI servo :

HPI_WR8_servo.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste indruk:

Gekozen voor de abu uitvoering , niet voor de Ken B , dit heeft deels te maken met smaak, ik vindt de ken block nog : nadrukkelijk "aanwezig"te zijn , daarbij wordt de Ken uitvoering geleverd met banden die op verschillende ondergronden , zoals : aarde , los zand, asfalt en betonplaat minder grip geven dan de banden die bij de Abu wordt geleverd .
Nu wordt de Abu uitvoering niet meer geleverd in Europa , omdat HPI een exclusief kontrakt heeft afgesloten met Ken B, en daardoor de Ken B uitvoering weer circa 20-30 euro duurder maakt dan de Abu .Nu , mede door de kap , om meer geld te betalen voor het zelfde chassis, en dan banden met minder grip , en 3 gele velgen en een zwarte velg , beetje onzin (eigen smaak).
De banden die bij de Abu geleverd worden komen van de WR8 3.0 Nitro versie af en geven op verschillende terrein meer grip .

de KEN Block banden :

HPI-WRB-KEN_BLOCK_tyres.jpg


de ABU D. banden :

CIMG2000.jpg



Alles zit er goed uit zo uit de doos, eigenlijk de standaard HPI kwaliteit , echter viel mij gelijk op dat, de dogbone die van het middendiff naar het voorste diff loopt , bijna tegen de achterzijde van de stuurservo aan komt.
Dit geeft gelijk de mogelijkheid om de standaard waterproof servo te vervangen voor en een exemplaar wat meer torque geeft , en gelijk het "euvel" te verhelpen .

HPI_WR8_servo.jpg


img_4485_e.jpg


De standaard servo : HPI SF-10W SERVO (WATERPROOF/4.5kg-cm6.0V), heeft te weinig torque om goed te kunen sturen ,en reageert erg traag op de bijgeleverde zenderset .
Dus deze wordt vervangen voor een ACE ds 1015 servo . Gelijk de servo gemonteerd met enkele ringen , om zodoende meer ruimte te krijgen tussen de achterzijde servo en de Dogbone.

CIMG1994.jpg


CIMG1997.jpg


Maar om als je de servo vervangt moet ook de radiobox open , en daar gelijk al weer een klein probleempje tegen gekomen , de deksel zit met vier inbusschroefjes vast , drie schroefjes kom je redelijk bij ,vanaf bovenaf, echter ééntje niet en is wel met een beetje priegel werk los te halen, echter dit valt niet mee met het bijgeleverde inbussleuteltje :


CIMG1998.jpg


CIMG1999.jpg


Beste werkt om even de drie schroeven , waarmee de box op het chassis zit even los te halen en je wat makkelijker bij het laatste schroefje kan komen.


De in stel mogelijkheden voor de schokbrekers, bovenzijde, zijn beperkt , aan de voorzijde nog evt twee andere posities te kiezen :

CIMG1993.jpg


maar aan de achterkant zijn er nog andere mogelijkheid , echter zijn deze niet te gebruiken omdat de beugel met de bodypost achterzijde in de weg zit :

CIMG1988.jpg


CIMG1987.jpg


hier nog even de modificatie om toch het tweede gaatje te gebruiken :

CIMG2023_zps46c36389.jpg


en de modificatie om het derde gat te gebruiken , hier zitten normaal de schroeven om de plaat, waarop de bodypost zitten,, de schroeven verwijdert en twee stukje draadeind gemaakt met voldoende lengte om zo de schokbrekers te monteren en de plaat op zijn plek te houden

CIMG2024_zpsfbce7ea2.jpg



verder zijn de schokbrekers van plastic en hebben alleen instel mogelijkheden dmv "pre-load"clips :

CIMG2015.jpg


CIMG2016.jpg


en aan de onderzijde van de onderste draagarm:

CIMG2017.jpg


verder is er mogelijkheid voor afstelling van het camber , en toe -in,daarbij zijn er verschillende bevestigingsposities te kiezen voor de hub's , zowel voor en achterzijde , en de "upperarm , zo te zien in de setup sheet :

camber.jpg


voor de toe-in zit er een 2 graden plaat bij de spare parts , standaard is dat 3 graden :

CIMG2022_zps9f721636.jpg



en is er mogelijkheid om de rijhoggte aan te passen dmv inbusschroefjes in de onderste draagarm :

CIMG2003.jpg


CIMG2002.jpg


maar deze zijn er niet erbij geleverd .

De Esc is de Vapor pro van HPI welke is ontworpen door castle creations, echter is deze niet instellen met de zender , alleen met de castel usb link , echter is uit de doos de esc ingesteld op lipo's, maar heb je bv Nimh accu's die je wilt gebruiken zal je dus eerst met de link dit moeten veranderen in de ESC.
Gelijk maar even de kabel van de esc met een servo verlengkabel aangesloten en de stekker uit de radiobox gehouden om zodoende snel de esc te kunnen aanpassen met de software , zonder eerst de box weer los te halen .

CIMG2001.jpg


Voor de rest ziet het allemaal goed uit , enige puntje is het nalopen van de "mesh" deze stond redelijk strak vanuit de fabriek gemonteerd .

Tis nu wachten op de lipo's die binnen moeten komen en ik ben benieuwd naar de rij impressie van de kleine man !
.
 
Laatst bewerkt:
Kleine impressie vandaag :

Vandaag even gereden met de WR8 , op 2S en 3S ,eerlijk gezegd is de 3S leuk voor speedruns, niet voor rally werk e.d , dus gelijk maar maar de 2S gepakt .

Heerlijk karretje , op losse aarde , betonplaat, klinkerweg, kortgras met klinkers erdoor gereden , goede wegligging , echter breekt de achterkant nog al snel uit , en bij dragbrake erop, bij los laten gas in de bocht, piepen banden op de klinkers:cool:

Wel had ik de schokbrekers aan de achterzijde een gaatje verplaats , maar dit biedt mogelijkheden .....kleine man ook met een grote glimlacht op zijn gezicht!, superrrr8)

:D
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop alsof ze met die gladdere banden de auto meer op driften hebben willen voorbereiden, gezien die pirouettes in de video. Maar persoonlijk zou ik ook liever banden met meer grip hebben, voor standaard, en 1 anders gekleurde velg doet mij denken alsof de gele op waren, net als dat je 2 verschillende sokken aan doet.

Kan het trouwens zijn dat er hier en daar wat stukken uit het Engels zijn vertaald? Soms lopen de zinnen niet echt of missen er woorden: "onze ontwerpers had de perfecte uitvalsbasis om een geheel nieuwe elektrische rallyauto te maken, en met verbetering van de wielbasis, Het WR8 Flux chassis was geboren!"
 
Gave bak, klopt het nou dat de Abu Dhabi versie wel doorzichtige ramen heeft? Ik vind dat altijd zo jammer als de ramen stickers zijn.

Daarnaast vind ik het jammer dat ze een servo-saver gebruiken die aan de servo vast zit ipv eentje op de bellcrank (als ik het goed zeg..)

Wellicht is deze auto wel leuk te pimpen met wat bigbore HPI Vorza dempers en op ebay zag ik ook al een enkel carbon optie.
 
Ik heb de abu gekregen met en blanco kap , en wel alle stickers, dus ja bij mij waren ze transparant , echter de raamstickers die erbij zitten , zijn licht smoke getint , dus zullen zeker redelijk transparant blijven !

Voor een rij impressie moet ik eerst even wachten op de lipo's , maar aan die schokbrekers heb ik ook zitten denken :D
Eerst maar even wachten naar de eerste ervaringen.....
 
hmm.. misschien dat in de blanco kap ook wel een deel van het prijsverschil zit tussen de Abu en de Block.
Iig zit ik er ook over te twijfelen om zo'n WR8 te halen. (alleen dan wel de block, 't design staat me wel aan, zouden alleen wel een set andere banden bij moeten komen. )

ps: voor dat laatste schroefje van de radiobox zou ik met een body reamer een gaatje maken in die bodymount. van de andere kant, als je er maar 1x bij hoeft, is dat uiteraard ook weer niet nodig.
 
hmm.. misschien dat in de blanco kap ook wel een deel van het prijsverschil zit tussen de Abu en de Block.
Iig zit ik er ook over te twijfelen om zo'n WR8 te halen. (alleen dan wel de block, 't design staat me wel aan, zouden alleen wel een set andere banden bij moeten komen. )

Nee , ik heb een blanco gekregen omdat de gespoten versie van de abu , niet meer standaard wordt meegeleverd op de rtr versie.
Dus je bent dan dus aangewezen op de ken block uitvoering.
Het prijsverschil zit (zat)hem puur in de extra licentie van de ken block uitvoering toentertijd.
Blanco kap van de ford wr8 van hpi zijn wel gewoon als spare te koop , echter zolang de voorraad strekt als de abu sticker uitvoering ..
 
Lijkt me alleen stug dat ze voor die Abu kap geen licentie zouden hebben. Kijk maar naar 't Kyosho model, de Demon (die gele) is ook een stuk goedkoper als de Subaru en de S2000 variant.
Mja, dan zullen ze bij die KB versie wel 2x een licentie moeten afdragen. 1x naar Ford en 1x naar KB.
 
Hallo,
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een wr8 flux.
Bij mij is het de Block uitvoering geworden.
Vandaag voor het eerst een voorzichtig proefritje gemaakt.
Nu viel me op dat bij remmen de onderkant van de body (vooraan uiteraard)
de grond raakt.
Zou ik het best de andere bevestigingspunten bovenaan gebruiken, of de dikkere pre-load clips om dit te voorkomen?

Alvast bedankt.
Ik ben nog een beetje een noob.
 
De snelste manier is meer pre-load erop , echter zou ik de middelste stand bovenzijde schokbrekertoren proberen, en de pre-load clips als laatste doen , mocht het niet beter worden of te weinig naar je zin , de onderste gaten schokbreker toren doen, en daarna de clips....

Suc6 8)
 
En 1 anders gekleurde velg doet mij denken alsof de gele op waren, net als dat je 2 verschillende sokken aan doet."

De ene gekleurde velg is een kenmerk van Ken Block, kijk maar eens goed naar zijn Gymkana filmpjes waarin hij met Ford rijd.
Heeft dus niks te maken met het al dan niet op zijn van de gele velgen of het dragen van verschillende sokken...
 
Bedankt voor de uitleg, maar ik wist ook wel dat de gele velgen niet op waren. ;)

Dan hadden ze net zo goed een aantal kits met volledig gele velgen en een aantal met alleen zwarte kunnen uitleveren bijvoorbeeld. Maar de eerste indruk, als je zo'n auto ziet rijden met deze aparte kleur-combi, zou bij mij zijn dat er blijkbaar een tekort was. Het staat op het eerste gezicht gewoon slordig, een beetje het idee van een auto met 1 thuiskomer ipv een normaal wiel, totdat je weet dat het blijkbaar een manier is waarop de coureur zich wil onderscheiden van de rest, naast zijn rijprestaties.
 
Vandaag weer even gereden, (2 uur :banana: )geprobeerd om een slalom pacour te rijden op zowel klinkers en daarna stukje aarde/modder te rijden en daarna gelijk weer door over het asfalt .

Gaat aardig goed , echter de achterkant heeft nog al last van " bottum out" dus daar is wat werk, ook de voorkant body heeft een trim nodig zeker bij het aan-remmen bij een bocht, en even de schokbrekers aan de achterzijde standje lager zetten, daarvoor even twee stukjes draaid-eind op maat gemaakt ...

inmiddels de "toe-in " verandert van 3 graden naar 2 graden.

zie ook post # 2

van de week , weer hetzelfde "parcourtje " rijden kijken of er verbeteringen zijn of niet ...

edit 6-1-2013

weer gereden met de veranderingen ,het uitbreken aan de achterzijde is nu stuk minder , voorheen als hij uitbrak en het gas werdt losgelaten glijdt de auto gewoon door , nu wordt het uitbreken "gestopt", en is wordt het stuur gedrag voorspelbaar , de achter veren heb ik noch wat meer pre-load gegeven en dat werkt ook beter , hopelijk op wat beter weer om eens een BMX baantje te pakken of wat los zand wat niet te plakkerig is ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleem met m'n wr8.
Het tandwiel dat op de motor zit is gesneuveld.
Het is al meer dan een maand niet leverbaar .( hpi-europa)
In de USA wel eentje gevonden , besteld, gemonteerd en ..... binnen de kortste keren kapot. (alweer enkele tanden eraf)
Heeft hier nog iemand last van gehad?
 
Back
Top