Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
je zin staat niet helemaal hoe hij hoort denk ik![]()
Dit motortje is door mij gebouwd direct na de oorlog in 1946/47, met eenvoudige gereedschappen,de tekeningen kwamen uit het blad "MOTOR".schitterend!!
heeft u ook met de motor gevlogen??
loopt de motor nog?
in welk model zat u prachtige motor??
beschikte u over radiobesturing?
geweldig!!
groet,Paul.
Beste Paul Nieuwenhuijse,inderdaad staat het zinnetje niet zoals ik bedoeld heb,aangezien het door mij wel aan elkaar getypt was,zelf denk ik dat het gekomen is door de fotoplaatsing van het motortje,sorry,nooit te oud om te leren.je zin staat niet helemaal hoe hij hoort denk ik![]()
Beste Paul Nieuwenhuijse,inderdaad staat het zinnetje niet zoals ik bedoeld heb,aangezien het door mij wel aan elkaar getypt was,zelf denk ik dat het gekomen is door de fotoplaatsing van het motortje,sorry,nooit te oud om te leren.
Overigens heb ik dit motortje gebouwd toen ik ook 16 jaar was !
Mijn zelfgebouwde 10 cc benzinemotortje "WESP" uit 1946/47 vlg.een tekening uit het toenmalige blad MOTOR,
Mooi dingetje Fanaat, zeker toen en op die leeftijd!
Het blad MOTOR, is dat dat motorfietsenblad, het orgaan van (toen nog) "onze" bond?
Kun je aub nog meer foto's plaatsen en wat meer vertellen? Zoals het cilinderbusje (boring en slag, gietijzer?) en hoe ie spoelt. Achter de prop zie ik (denk ik) contactpuntjes, hoe had je de rest van de ontsteking geregeld? En wat voor carburateurtje zat er op? Krukas met twee wangen?
Eigenlijk zou ik dat dingske wel eens willen vasthouden. Mooi!
GrRené
Hallo Paul Nieuwenhuijse,Ik heb je bericht gelezen en gezien,dat je het met goede bedoelingen geplaatst hebt,keurig toch,niks mis mee.Hallo,
sorry dat ik dit nu pas zie..
ik had uw leeftijd niet gezien...
soms heb ik wel eens dat er een link komt ipv een foto,
U kunt het verhelpen door de cursor bijvoorbeeld onder of boven de regel te plaatsen.. en dan de afbeelding er in zetten..
Groetjes Paul
Zo dat heeft u dan knap gedaan! ziet er mooi uit ook!
ps. anderen vinden dat ik altijd iets verkeerd doe, maar ik hoop dat ik u hier bij geholpen heb...
trouwens er is ook nog een edit knop onder aan het bericht, zo kunt u uw bericht wijzigen.. succes nog!
Hoy René,leuk om te horen over het motortje anno 1946/47 toen door mij gebouwd !Mijn zelfgebouwde 10 cc benzinemotortje "WESP" uit 1946/47 vlg.een tekening uit het toenmalige blad MOTOR,
Mooi dingetje Fanaat, zeker toen en op die leeftijd!
Het blad MOTOR, is dat dat motorfietsenblad, het orgaan van (toen nog) "onze" bond?
Kun je aub nog meer foto's plaatsen en wat meer vertellen? Zoals het cilinderbusje (boring en slag, gietijzer?) en hoe ie spoelt. Achter de prop zie ik (denk ik) contactpuntjes, hoe had je de rest van de ontsteking geregeld? En wat voor carburateurtje zat er op? Krukas met twee wangen?
Eigenlijk zou ik dat dingske wel eens willen vasthouden. Mooi!
GrRené
Inderdaad is dat heel lang geleden en heb ik nadien zoveel gedaan en gemaakt dat veel technische maten o.a.boring en slag van de 10 cc WESP door mij vergeten zijn en de tekeningen jammer genoeg ook verloren,alleen de slag is meetbaar(zonder sloopwerk) en daaruit kan de boring worden berekend,de cilinderwand is perlitisch gietijzer,het krukasje is heel speciaal,namelijk een drijfstang pen in de krukwang d.m.v kogellagertjes gelagerd,en inderdaad zit de onderbreker achter de prop. De minibobine had ik zelf gemaakt etc. afijn,kom het zelf maar eens vasthouden. Binnenkort zal ik meer foto's ervan maken en verder omschrijven. Groeten Sjef.
Hoy Jef,mijn allereerste vraag:is je 2cc dieselmotortje al klaar draaid het naar verwachting,is het de bedoeling om hiermee te gaan vliegen,ik bedoel,bouw je ook een modelvliegtuig hiervoor.Bij mijzelf gaat het hoofdzakelijk om het bouwen van de motoren en het liefste deze te ontwerpen zoals je in mijn album kunt zien.Ook zal ik proberen nog iets terug te vinden betreffende de tekeningen van de "WESP"al is de kans klein.Als ik het goed begrijp,is het je bedoeling de ALCO 14 cc na te bouwen,leuk project! Ik heb enige foto's van de "WESP"gemaakt o.a.ook de gietstukjes,hier kun je ook een beetje de bouwwijze van de carterdelen zien.Hallo Sjef , ik heb er nog ergens gegevens van liggen , alleen kan ik ze op dit moment niet vinden, volgens mij is er 2en kleine reeks van gebouwd door een Tsjech die ook nog een 7,5 cc bouwde , de motor
en zijn wel vrij zeldzaam . Deze motor ga ik nog demonteren , opmeten en volledig
op plan zetten zodat ik hem kan nabouwen , als je moest geïnteresseerd zijn in de plannen laat maar weten en dan stuur ik ze op .![]()
Groeten Jef![]()
Hoy Jef, Zoals je ziet heb ik met het plaatsen van de afbeeldingen enige foutjes gemaakt o.a. 1 x dubbel afgebeeld en de tekst,maar het belangrijkste staat er voorlopig op dacht ik. Ook ben ik zeer benieuwd naar de tekening en je plannen voor het nabouwen van het ALCO 14 cc brandstof-motortje.Is het dan ook de bedoeling om hiervoor een gietmodelletje te maken en dan te gieten? Zelf ben ik vroeger jaren geabboneerd geweest op de MODEL ENGINEER ook daar staan diverse model brandstof-motoren in beschreven. Hier is een interessante uitgave van "MODEL PETROL ENGINES" by Edgar T.Westbury. groeten Sjef.Hoy Jef,mijn allereerste vraag:is je 2cc dieselmotortje al klaar draaid het naar verwachting,is het de bedoeling om hiermee te gaan vliegen,ik bedoel,bouw je ook een modelvliegtuig hiervoor.Bij mijzelf gaat het hoofdzakelijk om het bouwen van de motoren en het liefste deze te ontwerpen zoals je in mijn album kunt zien.Ook zal ik proberen nog iets terug te vinden betreffende de tekeningen van de "WESP"al is de kans klein.Als ik het goed begrijp,is het je bedoeling de ALCO 14 cc na te bouwen,leuk project! Ik heb enige foto's van de "WESP"gemaakt o.a.ook de gietstukjes,hier kun je ook een beetje de bouwwijze van de carterdelen zien.![]()