FPV, multicopter videos enz

Thanks! Inderdaad vandaag (pas) de link gelegd tussen recovery en prop wash. Ik vlieg nu de TBS met standaard DJI motoren en 10" graupners. Op mijn hex heb ik MT2814 zitten, en overweeg nu de 900kv motoren van tiger te kopen en op de TBS te zetten, misschien in combinatie met 9". Volgens mij is de regel hogere kv, kleinere props=hogere wendbaarheid en snelheid?

Vlieg jij op 3S nu? 900kv en dan 4S en 9' props heb je een monster setup. Op 3S blijft het een beetje lastig om veel power te vinden op kleine props.
Maar je hebt gelijk....in principe is het zo dat kleinere props meer strak gevoel geven, maar vaak ook minder vliegtijd. 9inch is een beetje goede tussen maat.
 
Genoeg hoogte nemen , rol input geven zodra je bijna onderste boven hangt gas min of meer in het midden...
Als je Rc rate op standaard waarde staat verlies je veel hoogte , doe het voor de eerste keer op een goede hoogte.

Best de eerste keer gewoon proberen en dan pas met je bril op.
Het is poepsimpel , is gewoon durven.
Uiteraard op manual/acro mode.
 
Mijn Flipje is net verstuurd.....:D

Wat mij betreft is een flip of roll 10 x gemakkelijker met bril op, geen orientatie problemen meer, omdat je de horizon als referentie hebt.

Als je zo vliegt moet je ook hoog genoeg zitten en dan zie je niet meer hoe hij hangt........
 
Hoi Ron,

Ik vlieg inderdaad nu alleen op 4s. Wat ik grappig vind is dat die simpele DJI motoren (920kv) op 4s en 10" props nauwelijks warm worden ondanks vrij vaak full throttle.

Vraag is dus of het uit kan om over te stappen naar de tigers. Ze lopen een stuk mooier denk ik, maar ik vraag me af of ik met 9" de power ga gebruiken die ze aankunnen + volgens verlies je wel wat torque met kleinere props. Moeilijk moeilijk.... zit niks anders op dan uitproberen:-)
 
Zo alle modder is er weer af, nog ff gelijk het bordje tegen vocht inspuiten nu hij toch open ligt, en dan kan de opbouw weer beginnen....1 armpje gewassen en gecontroleerd, 3 waren overleden dus dat worden nieuwe......

De 4 nieuwe reservearmen + schroeven zijn vandaag verstuurd.....altijd handig om te hebben blijkbaar ;)

IMAG0556_zpsc83d0f39.jpg
 
Dat deed ik heel de dag, maar jah als er een motor mee stopt.....of althans, ik denk op 2 fasen gaat draaien.....dan heb je niet veel meer te vertellen......:D

De tijd van echt voorzichtig heb ik wel gehad, maar dat had je al wel aan mijn filmpje gezien;)
 
Wanneer jullie inverted vliegen dan is dat logischerwijs met minimale throttle. In mijn achterhoofd speelt dan altijd de throttle failsafe/lock van de cc3d. Aangezien ik liever wel de throttle lock aan heb, zat ik te denken om of bijvoorbeeld de throttle trim te verhogen tijdens vliegen zodat hij altijd minimaal blijft draaien of wellicht met switch the throttle curve aanpas. Heeft een van jullie een dergelijke setup?

Thanks

T
 
Ik heb throttle lock op 30sec, maar ik ga nooit naar zero throttle. Altijd ergens rond 10-20% vanuitgaande dat je hover ergens bij 50% zou zitten. De reden is dat je multi toch wat throttle input nodig heeft om maximaal stabiel te blijven heb ik gemerkt.
 
Tigers kunnen ook met gemak op 10 inch, vliegt prachtig:)
Laatste 10-15% throttle krijg je prop stalling en onnodige vibraties volgens mijn testen. Al moet ik zeggen dat het voor de rest subtiel vloog. Met 9inch was het meer constant bij zowel lage en hoge toerentallen.
 
Re: FPV en multicopters

Ik heb nog niet vEelco zoveel gas gegeven, maar met een aantal flinke pulouts merkte ik er weinig van:)
 
Misschien had ik met carbon props betere resultaten gehad. Ik denk dat mijn 10' eprops flink veel te veel gebogen werden :D bij 5,2kg lift op een quad van 1,4kg.

Hier video van de test. Het ziet er niet slecht uit, alleen als je goed kijkt zul je zien dat deze hier en daar vibreert op full throttle en dat het lijkt alsof de motoren niet de volle toeren kunnen pakkan. Op 9inch was het helemaal weg en geluid was constanter.

bij 1:46 kun je dat heel goed zien en horen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: FPV en multicopters

Ziet wat je bedoelt idd. Heb op me tbs met 4 s en 10 x5 props nog niets gemerkt. Maar mijne weegt RTF 1800gram, en ik vlieg niet zoals jij:D
 
Zo die Sunnysky motoren gaan echt hard !

Althans van de verkoper naar mijn deur in een paar dagen....lagen vandaag al op de mat....:D

Het flip frame is electronisch aangemeld maar nog niet onderweg......:(
 
Back
Top