FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even nog een keer naar de incident:

Als je de sloot in rijd en die dus niet gezien hebt,
hoe kan je dan een auto veilig besturen,
gaat dat nog,

of zou je zeggen met de heli of vlieger kan je ook een boom in vliegen,
die moet je ook gezien hebben,

het is geen kritiek aan de TS, alleen maar ... hoe kan dat

groetjes van Heli-Uwe
 
Uwe, ik zie het hier in de buurt ook wel eens..
Een wat minder gemaaid (braakliggend) veld, met af en toe een struikje of paar opstaande sprieten
Een landslootje valt in zo'n omgeving vanaf afstand bijna niet op..

Als er stevig riet in staat wel, maar dat hebben lang niet alle landslootjes.

Hier in de buurt is zelfs wel eens een hond overleden, omdat deze in volle vaart de sloot miste. En dus volgas tegen het tweede talud liep
baas zag dit ook pas toen de hond uit zicht verdween
 
soms heb je geluk, soms ook niet.

Ik heb ook wel eens een echte auto kopje onder zien gaan, motor draaiend
ding kwam eruit, en gewoon zonder problemen starten.
ligt een beetje aan de motor, hoe alles geplaatst is.

En in een boot kan ik me voorstellen dat je vinger bij de cut off zit?

Electronica is toast ,zowel bij een echte auto als bij een bigscale, spul gaat oxideren met alle gevolgen van dien .
 
vaak kan je ontvangers niet openmaken zonder de behuizing te mollen ,dus aan de antenne draad een beetje droogwapperen is de enige optie.
 
Dan wordt het tijd voor een nieuwe hobby vrees ik, of tijd voor een (bij)baantje.

Iedereen weet dat dit geen goedkope hobby is, en de nodige risico's kan meebrengen, dit is er een van.

+1 @Etinogard:

ontvangers zo als die futaba fasst kan je open maken,
ja moet je zelfs open maken om bv. langere antennes te installeren,

als bij mij een ontvanger water geslikt zou hebben,
zou ik hem uit veiligheidsredenen niet meer gebruiken,

ik gebruik meest 7 of 8 kanaal origineel fasst, dus zo maar kleine 100 €,
heb ik nooit problemen

groetjes van Heli-Uwe
 
Ontvangers die nat geweest zijn, mits direct goed behandeld zijn gewoon betrouwbaar.
Of ik ze voor een helie van over de 1000 euro nog zou gebruiken weet ik niet, maar voor minder critische toepassingen zoals een auto zie ik geen probleem. Als je de range test maar uitvoert voordat je gaat rijden, maar dat moet met iedere ontvanger.
 
Het probleem van de ontvanger van de TS is dat hij in een krimpkous zit geloof ik.
Dus die moet je dan kapot snijden, maar meestal zijn dat ook niet de duurste ontvangers.
 
Zo dus:

BA4W6WGCIAAPalO.jpg:large
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top