Mooi filmpje 1:1 zweverij (ter inspiratie)

Ik bedenk net dat ik ook zelf een filmpje gemaakt heb van een vluchtje met een Astir.

www.youtube.com/watch?v=n697TwwSuds

Jammer genoeg is de kwaliteit sterk achteruit gegaan door het gebruiken van een gratis montage programma.

Samen met mn broer (helper in het filmpje;)) heb ik nog een hoop beeldmateriaal staan van afgelopen zweefseizoen. (nog niet gemonteerd)

Enkel jammer dat ik hem een maal de zaterdag nacht ben vergeten opladen. De dag erna een zalig vluchtje van 3u gevolgen waaronder ik samen met een buizerd heb zitten termieken, zeker weten in het zicht van de camera en niet meer dan 15m van mn vleugeltip maar helaas was de batterij dan al plat :(

Ondertussen ons lesje geleerd en een externe batterij gekocht voor al sde camera mee gaat in de cockpit ;-)
 
@ berrie, dat lijkt me de reden dat je leeft en zweeft.

prachtig toch hoe je met natuur elementen kan genieten van de meest fantastische landschappen.
elke dag krijg ik meer en meer respect voor de natuur en wat ze ons te bieden heeft.

ik hoop natuurlijk ook ooit een vlucht te kunnen maken op zulke mooie plekken, al vrees ik dat het dromen blijven!
 
Interessante film met mooie opnames.
Zeker de moeite waard om de hele film te kijken. (32 minuten :mrgreen:)


Johannes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciaal een filmpje om Johannes te laten watertanden ...:smile:


Twee vliegmaatjes zijn ondertussen ook een vintage glider aan het maken ...
Spanwijdte = 6 meter , vleugelkoorde rond de 65 cm.

PETREL_POSTER.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook 1:1 zweefvliegtuigen kunnen nog goed te repareren zijn na een crash. Echt vakmanschap:

Een clubgenoot van mij is sinds een tijdje chef constructeur bij Dg-flugzeugbau en is bezig zijn eigen ls10st te bouwen(LS is overgenomen door dg een aantal jaren geleden:
ls10st « A fine WordPress.com site

Jan-Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook 1:1 zweefvliegtuigen kunnen nog goed te repareren zijn na een crash. Echt vakmanschap:

Prachtig resultaat, maar..... volgens mij had'ie (op 5:45) de carbonlaminaat van klein naar groot moeten plaatsen voor betere hechting met de oude lagen. Toch...?
 
Prachtig resultaat, maar..... volgens mij had'ie (op 5:45) de carbonlaminaat van klein naar groot moeten plaatsen voor betere hechting met de oude lagen. Toch...?

Wanneer je gaat schuren om de overgangen tussen de lagen weg te werken slijp je nu de rand van iedere laag weg wat goed is.
Bij de methode zoals jij beschrijft schuur je steeds de toplaag door op de overgangen, dan werkt deze minder goed. Alleen de binnenste ring van de toplaag draagt dan mee.

Rick
 
Dat is waar en deze methode levert optisch betere resultaat op. Maar op deze manier moet een diagonaal georiënteerd eerste laag alle krachten via epoxy overbrengen aan de volgende lagen. Eigenlijk doen de lagen erboven maar weinig.

Voor de beste mechanische eigenschappen zou ik het andersom doen. Vooral ook omdat de binnenkant van de constructie ook goed bereikbaar is.

Dus buitenkant van klein naar groot (evt. één laag minder). Aan de binnenkant nog twee lagen. Geheel onder vacuüm met verhoogde temperatuur uit laten harden. Daarna kan de boel afgewerkt worden met een verloren glaslaag die naar hartenlust geschurd kan worden.

Groet, Sinan
 
Back
Top